PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiedni absolwenci i studenci (LONG) › Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    From: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Biedni absolwenci i studenci (LONG)
    Date: Fri, 30 May 2003 10:29:23 +0000 (UTC)

    Alicja <a...@o...pl> napisał(a):

    > Z FX sie zgadzam Sama jakis czas temu dawalam ogloszenia o prace i co efekt
    > oburzajacy
    > Wlasciwie ze 100 osob znalazly sie 4 ktore spelniaja wymagania a tez nie
    tak
    > jakbysmy tego oczekiwali
    > 2500 zaraz po studiach to jakas pomylka
    > W sumie na tego czlowieka bedzie trzeba wydac 5000 a jeszcze trzeba go
    > wdrozyc do firmy, wyposazyc mu stanowisko pracy, przeszkolic w roznych
    > zakresach (BHP itp) Nie zapominajcie ze firma musi mu placic za czas
    choroby
> [...]

    Droga koleżanko. Czytam to co piszesz i śmiać mi się chce. Oczywiście
    wszystko to święta prawda, ale to wszystko razem nazywa sie "biznesem". W
    IT, a zwłaszcza w tworzeniu oprogramowania najdrożsi są ludzie i nic sie na
    to nie poradzi. Jak kolega FX założył sobie świetny biznes, pod warunkiem że
    znajdzie doświadczonych specjalistów za 1200 złotych brutto, to ja nie wiem,
    czy mam się śmiac czy płakać. To jest normalna decyzja biznesowa: szukasz
    tanich ludzi, ryzykując, że w zamian dostaniesz pracę podobnej jakości, czy
    zatrudniasz drogich ludzi - kosztują drożej, ale może robią lepiej.

    Jeśli kolega FX chce połączyć dwie rzeczy - tanich i dobrych ludzi - to
    serdecznie gratuluję i sam się zgłoszę po naukę. Sądząc jednak z
    początkowego postu jakoś nie wychodzi mu to.