PracaGrupypl.praca.dyskusjeBezrobotna młodzież › Re: Bezrobotna młodzież
    From: "Arli" <a...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Bezrobotna młodzież
    Date: Sat, 19 Jan 2002 21:55:27 +0100

    Najwazniejsze wskazniki stanowiace o stanie gospodarki to : stopa
    bezrobocia, inflacja i wzrost(spadek) PKB i ile inflacje drastycznie
    mniejszono, odbilo sie to na pozostalych wskaznikach ( sa one niejako
    zalezne )
    Obecny rzad koalicji SLD, UP itp. nie ma zielonego pojecia ogospodarce i
    sprawia wrazenie koalicji partii populistycznych . Poprzedni rzad a
    zwlaszcza polityka Balcerowicza byla sluszna ale do pewnego momentu (kiedy
    to zasiadl w Radzie P.P. ale zaczal dawac plame). Jako ze mam kontakt z
    praktykami zycia gospodarczego (wykladowcy na studiach MBA) ktorzy
    zarzadzaja duzymi firmami prywatnymi opowiadaja na konkretnych przykladach
    jak Panstwo Polskie skutecznie niweczy wszelkie poczynania walczacych o
    przezycie firm (mam konkretne przyklady od osob besposrednio uczestniczacych
    w kierowaniu (zarzadzaniu) firm Daewoo Lublin, Ursus Lublin - obie juz nie
    isnieja). Nie ma (a jak juz to tylko jakies protezy) w Polsce mechanizmy
    wspierania rodzimych firm, nie mowie o takich rzeczach jak bezplatny
    rzadowy Hotline prawniczy w USA dla firm chcacych eksportowac, ale jakies
    podstawowe mechanizmy wspierania przdsiebiorcczosci powinny funkcjonowac. Ta
    postawa ekip rzadzacych spowoduje ze w wyniku globalizacji bedzie olbrzymie
    bezrobocie w kraju a wszelka inicjatywa gospodarcza(nowe miejsca pracy, a
    nawet utrzymanie starych) bedzie duszona w zarodku.

    Mam pewnosc, ze znaczenie wagi ministerstwa finansow sa przeceniane,
    najwiecej do powiedzenia powinno miec ministerstwo gospodarki (teraz chyba
    infrastruktury) bo to ono decyduje o wzroscie potegi gospodarczej panstwa,
    ono wdraza odpowiendie przepisy prawne usprawniajace gospodarke (a jakos tak
    sie sklada ze prawie nikt nie wie kto jest ministrem gopodarki).

    Dzialania rzadu sa za bardzo skierowana w strone panstwa socjalnego, a to
    jest blad bo silna gospodarka=wyzszy poziom zycia

    pozdrawiam
    Arli