PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezpłatna opieka medyczna za granicą...

  • 1. Data: 2006-01-04 15:25:53
    Temat: Bezpłatna opieka medyczna za granicą...
    Od: Lecter <n...@w...pl>

    Witam,

    Mam pewien problem dlatego proszę Was o poradę.
    Jestem obecnie na urlopie bezpłatnym, a za kilkanaście dni wyjeżdżam do
    pracy w UK.
    W związku z tym muszę wypowiedzieć umowę o pracę dotychczasowemu
    pracodawcy. Jednak gdy to uczynię, nie będę ubezpieczony i razie
    konieczności nie mogę korzystać z bezpłatnej opieki lekarskiej. A pracy w
    UK będę szukał na miejscu, więc niewiadomo ile się zejdzie.
    Jakie proponujecie rozwiązanie tego problemu?

    Czy może powinienem wypowiedzenie złożyć w ostatniej chwili (mam 8 dni
    urlopu) i liczyć na to, że przez ten czas znajdę zatrudnienie w UK.
    A może zarejestrować się jako bezrobotny?

    Proszę o rady!
    Dziękuję!

  • 2. Data: 2006-01-04 20:15:06
    Temat: Re: Bezpłatna opieka medyczna za granicą...
    Od: "jacus" <m...@p...onet.pl>

    przez 30 dni masz prawo do bezpłatnej opieki medycznej w Polsce po ustaniu
    zatrudnienia - nawet jak nigdzie indziej nie jesteś ubezpieczony

    Jacek Ryniec