PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prośba o ocenę CV po Angielsku

  • 1. Data: 2006-01-04 15:17:56
    Temat: Prośba o ocenę CV po Angielsku
    Od: Lecter <n...@w...pl>

    Witam,

    Chciałbym wyjechać do pracy do UK. Przygotowałem samodzielnie CV po
    angielsku, dlatego chciałbym Was prosić o sprawdzenie i uwagi:
    http://www.cvkowal.republika.pl

    Oto kilka moich dylematów:
    - W cv nie ma zdjęcia - nie jest ono podobno mile widziane na wyspach... Czy
    słusznie?
    - Pisząc ,,Use a komputer" mam na myśli stanowisko dla osoby do obsługi
    komputera - czy użyłem poprawnego określenia?
    - Czy pisząc o znajomości języków jest sens pisać o języku polskim - np.
    fluent in speaking and writing?

    Zdaję sobie sprawę, że mogę liczyć jedynie na jakąś prostą pracę fizyczną.
    Czy w związku z tym powinienem podawać fakt, że posiadam wyższe
    wykształcenie?

    Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie!
    Dziękuję!

  • 2. Data: 2006-01-04 16:09:35
    Temat: Re: ? CV po Angielsku
    Od: WL <n...@m...com>

    Lecter wrote:

    > - Pisząc ,,Use a komputer" mam na myśli stanowisko dla osoby do
    > obsługi komputera - czy użyłem poprawnego określenia?
    Taki klepacz danych - to ja wpisalbym raczej computer operator, ale
    niech sprostuje mnie znawcy jezyka

    > Zdaję sobie sprawę, że mogę liczyć jedynie na jakąś prostą pracę
    > fizyczną. Czy w związku z tym powinienem podawać fakt, że posiadam
    > wyższe wykształcenie?

    Civil engineering i chcesz pracowac fizycznie? jak nie jestes ostatnia
    dupa, potrafisz sie w miare klarownie porozumiewac, zwlaszcza w
    kwestiach budowlanych, i masz jakies plany rozwoju w tym kierunku - i
    bedziesz umial o nich porozmawiac z agencja posrednictwa i pracodawca -
    szukaj pracy jako jakis junior engineer na budowie, a nie podawacz
    cegiel. Nie licz na znalezienie takiej pracy przez ogloszenia czy
    deptanie - zglos sie do jakiejs agencji lub kilku.

    > Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie!
    W kwestii CV - wydaje mi sie ze w employment history nalezaloby rozwinac
    w kilka zdan (lub rownowaznikow) co wykonywales na danych stanowiskach.

    Sprzedawales ubezpieczenia - ale jakie? Komunikacyjne, na zycie, a moze
    ubezpieczales nieruchomosci? Klientom indywidualnym czy biznesowym?

    jezyk - nie oceniam Twoich umiejetnosci - ale rubryka jest niespojna.
    polski opisales w mowie i pismie, a angielski "good" - ale w czym - bo
    od razu odroznia sie od rubryki pietro wyzej.

    hobby - computers hardware - rozumiem ze wiesz czym sie rozni Prescott
    od Northwooda

    computers software - wiesz jaki efekt daje instalacja SP2 do XP na
    komputerze z Prescottem w pewnych uwarunkowaniach (wersja mikrokodu)
    A moze zle zrozumialem - piszesz software? W jakim jezyku? Co zrobiles?
    A moze sciagasz z emule i nagrywasz na plytki?

    internet - wiesz co to jest, wiesz jak to dziala, czy moze brales udzial
    w jego rozwoju? A czym rozni sie IPv6 od IPv4? A intranet od internetu?

    football - nie zadam podchwytliwego pytania, bo sie nie interesuje, ale
    wyspiarz moze Cie zagiac ;)

    WL

  • 3. Data: 2006-01-04 16:57:25
    Temat: Re: Prośba o ocenę CV po Angielsku
    Od: "the_foe" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Lecter" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    >
    > Chciałbym wyjechać do pracy do UK. Przygotowałem samodzielnie CV po
    > angielsku, dlatego chciałbym Was prosić o sprawdzenie i uwagi:
    > http://www.cvkowal.republika.pl

    strona jest fatalna technicznie, mowiac prawde nie przypomina html. Zapewne
    otwiera sie tylko w IE bo w FF wszutko wyglada dziwnie - chyba ze tak mialo
    byc?

    > Oto kilka moich dylematów:
    > - W cv nie ma zdjęcia - nie jest ono podobno mile widziane na wyspach. Czy
    > słusznie?

    nie maja prawa Cie o to prosic, ty nie musisz dawac . Sam musisz przemyslec
    czy Twoja twarz zwieksza czy zmniejsza TWoje szanse.

    > - Pisząc "Use a komputer" mam na myśli stanowisko dla osoby do obsługi
    > komputera - czy użyłem poprawnego określenia?

    To znaczy tyle co "uzyj (jakiegos) komputera" , chodzil oci raczej o
    "Computer job" wzglednie "computer occupation", ale zasada jest ze na
    wyspach oczekuja ze przekazesz im co robiles a nie na czym pracowales.
    czyli: np Customer assistant, insurance manager itp...

    > - Czy pisząc o znajomości języków jest sens pisać o języku polskim - np.
    > fluent in speaking and writing?

    nie, to wyglada glupio. poza tym "tongue" odnosi sie tylko do mowy wiec nie
    mozesz pisac ze znasz mowiony polski plynnie zarowno w mowie jak i pismie.

    > Zdaję sobie sprawę, że mogę liczyć jedynie na jakąś prostą pracę fizyczną.
    > Czy w związku z tym powinienem podawać fakt, że posiadam wyższe
    > wykształcenie?

    gdybys to napisal... Twoja edukacja nic nie mowi Anglikowi, piszesz tylko
    czego Cie nauczyli lub Twoje tytuly. Typu "Master of Arts at Jakis tam
    Uniwerity" itp...
    wystarczy ze napiszesz "leaving school certificate"

    > Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie!
    > Dziękuję!

    Jezli piszesz ze znasz angielski dobrze to lepiej w ogole op tym nie pisz.
    Tylko informacje ze mowisz "fluent" cos Ci da.
    data urodzin - wystarczy rok.

  • 4. Data: 2006-01-04 17:08:06
    Od: Lecter <n...@w...pl>

    Wielkie dzięki za odpowiedź na mojego posta!

    > hobby - computers hardware - rozumiem ze wiesz czym sie rozni Prescott
    > od Northwooda

    Nie znam odpowiedzi...

    > computers software - wiesz jaki efekt daje instalacja SP2 do XP na
    > komputerze z Prescottem w pewnych uwarunkowaniach (wersja mikrokodu)

    Też nie :-(((

    > internet - wiesz co to jest, wiesz jak to dziala, czy moze brales udzial
    > w jego rozwoju? A czym rozni sie IPv6 od IPv4? A intranet od internetu?

    No to mnie zatkało...
    Ale czy osoba interesująca się np. fotografowaniem musi znać technologię
    produkcji matrycy światłoczułej?
    Jeszcze raz dzięki za opowiedź na mojego posta!
    Pozdrawiam!
    L.

  • 5. Data: 2006-01-05 06:32:42
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    WL napisał(a):

    > internet - wiesz co to jest, wiesz jak to dziala, czy moze brales udzial
    > w jego rozwoju? A czym rozni sie IPv6 od IPv4? A intranet od internetu?

    koledze zapewnie chodzilo o to, ze wie jak uzywac internetu do
    pozyskiwania wiedzy na przykład.

    --
    czarny
    ============= www.ef2.prv.pl ==============

  • 6. Data: 2006-01-05 07:54:26
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    > Byłbym wdzięczny za wszelkie sugestie!
    > Dziękuję!

    Powiem wprost: Scheisse,
    sory za szczerość!

  • 7. Data: 2006-01-05 09:03:45
    Od: WL <n...@m...com>

    czarny wrote:

    > koledze zapewnie chodzilo o to, ze wie jak uzywac internetu do
    > pozyskiwania wiedzy na przykład.

    To mogl dokladnie to napisac

    WL

  • 8. Data: 2006-01-05 09:16:46
    Od: WL <n...@m...com>

    Lecter wrote:

    > No to mnie zatkało...
    > Ale czy osoba interesująca się np. fotografowaniem musi znać technologię
    > produkcji matrycy światłoczułej?
    Nie, ale fotografowanie jest bardziej precyzyjne niz hardware. Gdybys
    napisal, ze interesuje Cie fotografowanie zapytalbym nie o technologie
    produkcji, a o to, co to jest przeslona, czas naswietlania, zaleznosci
    miedzy nimi, o ogniskowa obiektywu, ulubione tematy, obiektywy i sprzet
    ktorego uzywasz. Hardware - mozna rozwinac jako znajomosc hardware
    dostepnego na rynku PC (zajrzyj na grupe pl.comp.pecet - niektore osoby
    tam piszace sa w stanie uzasadnic roznice w wydajnosci procesorow o
    niebo lepiej niz "bo ma wiecej MHz" - opisza Ci architekture
    porownywanych prockow, czestotliwosci ich pamieci podrecznych, zestaw
    instrukcji i wplyw tych elementowe na predkosc wykonywania kodu. To sa
    dla mnie hobbysci - bo na prockach, plytach i twardzielach to sie zna co
    drugi Polak, jak na medycynie, samochodach i polityce. Ale to IMO moje
    zdanie.
    Zaznaczam, ze nie podwazam Twojej wiedzy w tych dziedzinach, tylko
    powinienes troche sprecyzowac - na wypadek kiedy trafisz na czlowieka w
    temacie, zeby zawezic obszar ew. dyskusji do znanych Ci zagadnien.
    Szkoda byloby dac dupy na zainteresowaniach - no nie?

    WL

  • 9. Data: 2006-01-05 09:16:47
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu HERAKLES porozsypywal nastepujace haczki:
    > Powiem wprost: Scheisse,
    To moze powiedz dokladinej co jest zle i co bys poprawil?
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2006-01-05 11:15:04
    Od: Lecter <n...@w...pl>

    Dnia Thu, 05 Jan 2006 08:54:26 +0100, HERAKLES napisał(a):

    > Powiem wprost: Scheisse,
    > sory za szczerość!

    Bardzo pomogłeś... Dziękuję!
    L.

    PS. A może jest coś złego w tym, że jest krótkie?
    Wydaje mi się, że tam będę szukał zupełnie innej pracy niż wykonywałem w
    Polsce. Dlatego moim zdaniem ma sens zrobienie ubogiego w informacje CV...
    Pozdrawiam!