PracaGrupypl.praca.dyskusje › jakich pytan nie zadawac ...

  • 1. Data: 2006-01-18 09:30:22
    Temat: jakich pytan nie zadawac ...
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    ...potencjalnemu pracodawcy ?

    Wiadomo, ze w trakcie rozmowy potencjalny kandydat nie tylko sam
    odpowiada na szereg pytan pracodawcy ale rowniez stara sie uzyskac jak
    najwiecej informacji dot. ewentualnego miejsca pracy i firmy, w ktorej
    stara sie o prace. Moje watpliwosci budza wlasnie pytania o firme, jej
    kondycje, etc. O co Waszym zdaniem moge a o co nie powienienem pytac?
    Pozdrawiam,
    darek

  • 2. Data: 2006-01-18 15:19:40
    Temat: Re: jakich pytan nie zadawac ...
    Od: Michał <m...@s...net>

    darek wrote:

> [...]
    > stara sie o prace. Moje watpliwosci budza wlasnie pytania o firme, jej
    > kondycje, etc. O co Waszym zdaniem moge a o co nie powienienem pytac?

    Czy ma Pan ładną córkę?

    BP,NMSP ;)
    --
    mgl

  • 3. Data: 2006-01-18 18:58:41
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    darek napisał(a):
> [...]
    > stara sie o prace. Moje watpliwosci budza wlasnie pytania o firme, jej
    > kondycje, etc. O co Waszym zdaniem moge a o co nie powienienem pytac?
    A może sprobuj tak: tak jak doświadczony rekruter zadaje czasami pytania
    nie wprost, dowiadując się pośrednio pewnych wiadomości lub w ostatniej
    chwili zadając trudne pytanie, tak samo Ty możesz zapytać na okrętke.
    Np. o plany rozwojowe względem działu, system ocen pracy, rozwijanie
    kompetencji pracowników, możliwe szczeble awansu etc. Albo o plany
    rozwojowe, ekspansję na obce rynki, kanały dystrybucji na tych rynkach
    etc. etc. Każde z tych pytań daje Ci informacje, które przydadzą Ci się
    w pracy, a jeśli jesteś specjalistą pozwalają wnioskować na temat
    działania firmy.

    Tylko uważaj - nie spekuluj, bo to skutkuje często wpuszczaniem samego
    siebie w maliny.

    pozdr.
    m.

  • 4. Data: 2006-01-19 06:55:04
    Od: darek <d...@f...com.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):

> [...]
    > działania firmy.
    >
    > Tylko uważaj - nie spekuluj, bo to skutkuje często wpuszczaniem samego

    Taaaaak, to wszystko sie zgadza, tylko...
    Doskonale sobie zdaje sprawe z rozleglosci i braku jednoznacznych
    odpowiedzi na moje pytanie. Sam od czasu do czasu skladam aplikacje w
    rozne miejsca, bywam na rozmowach i ogolnie rzecz biorac wyczuwam o co
    moge a o co nie zapytac. Mam niezla prace i moge sobie pozwolic na
    pewien "komfort". Pytanie to powinienem moze bardziej sprecyzowac i
    zapytac co wolno a co nie w kwestii pytan dot. kondycji finansowej
    firmy. I owszem, pytania na " okreteke" daja pewien obraz. Powodem do
    zadania tego pytania jest problem kilku moich znajomych, ktorzy popadli
    w male klopoty zwiazujac sie z firmami, ktorych wspomniana kondycja
    finansowa nie byla najlepsza. I oczywiscie mozna mowic, ze wiele rzeczy
    mozna sprawdzic w sadach rejestrowych, wsrod znajomych, w internecie,
    etc.., rzeczywistosc jest jednak inna. Wiem, ze zmiana pracy niemal
    zawsze zwiazane jest pewne ryzyko ale jak je minimalizowac?
    darek

  • 5. Data: 2006-01-19 12:49:57
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "darek" <d...@f...com.pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie to powinienem moze bardziej sprecyzowac i
    > zapytac co wolno a co nie w kwestii pytan dot. kondycji finansowej
    > firmy.

    To, ile firma ma pieniędzy ma niewielki związek z tym, ile Ty
    będziesz w stanie w niej zarobić i jak długo będziesz w niej
    pracował (może wyjąwszy przypadki firm malutkich i rzeczywiście
    biednych).

    pozdrawiam
    entrop3r