PracaGrupypl.praca.dyskusje › Audyt czy warto ??

  • 1. Data: 2003-05-31 21:14:35
    Temat: Audyt czy warto ??
    Od: "Qtik" <q...@p...onet.pl>

    Witam ;):)

    Mam malutki problem i mam nadzieję, że mi nieco pomożecie.

    Otóż zastanawiam się nad zrobieniem studiów podyplomowych z zakresu audytu
    wewnętrznego. Z tego co się zorientowałem jest wiele uczelni które to
    prowadzą, jednakże nie wszystkie gwarantują wpis na Krajową Listę
    Profesjonalnych Kontrolerów/Audytorów Wewnętrznych. I tu rodzi się problemik
    czy warto ładować ok. 8000 złociszy w taka inwestycję czy też lepiej
    zaiwestować nieco mniej, jednocześnie nie otrzynmując tego wpisu. A może
    wcale nie warto inwestować pieniędzy w taki papierek ??

    Mam nadzieję, że mi pomożecie w dokonaniu trafnego wyboru za co z góry
    serdecznie dziękuję

    Pzdr

    Witek

  • 2. Data: 2003-05-31 22:37:52
    Temat: Re: Audyt czy warto ??
    Od: "viking" <v...@i...net.pl>

    Witam!

    Z tego co mowil nam wykladowca na uczelni kurs taki jest nie bardzo
    oplacalny, poniewaz malo ludzi podobno zleca audyty. Poza tym cena wykonania
    takiego audytu nie jest zbyt wygorowana i musi uplynac sporo czasu zanim
    taki kurs sie zwroci. Nie mam zamiaru zniechecac ale lepiej sprawe
    przemyslec. Podobno konkurencja jest tez dosc duza.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-06-02 14:12:10
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > taki kurs sie zwroci. Nie mam zamiaru zniechecac ale lepiej sprawe
    > przemyslec. Podobno konkurencja jest tez dosc duza.

    Ha Ha Ha :-))) Pewnie sam jest audytorem i nie chce sobie robic konkurencji!
    Nie chce mi sie wierzyc ze malo firm zleca audyty. Nie teraz kiedy wreszcie
    cerfyfikaty jakosci zaczely cos znaczyc na rynku.

    Z tego co widzialem w firmach w ktorych pracowalem to audytor to piekna posada.
    Problem tylko moze byc w wymaganym doswiadczeniu.

    Ja bym postawil na drozszy kurs z wpisem.

    Pozdrawiam.
    Tomek.

  • 4. Data: 2003-06-03 12:43:48
    Od: "Radek Mrozowski" <r...@p...fm>

> [...]
    wreszcie
    > cerfyfikaty jakosci zaczely cos znaczyc na rynku.

    A gdzie było o jakości??? Zresztą zgodnie z terminologią ISO 9000:2000 to
    nie audytor a "auditor"
    Tu raczej chodzi o audyt finansowy, księgowy, jak sądzę...

    > Z tego co widzialem w firmach w ktorych pracowalem to audytor to piekna
    posada.
    > Problem tylko moze byc w wymaganym doswiadczeniu.

    Jeżeli chodzi o "auditorów" to faktycznie nie jest najgorsza, choć wcale
    lekką nie jest również.

    Pozdrawiam

    Radek

  • 5. Data: 2003-06-03 13:03:40
    Od: s...@w...pl (Sebastian)

    zawsze warto, a duze firmy inwestuja w to coraz wicej pieniedzy.

  • 6. Data: 2003-06-03 14:28:00
    Od: t...@p...onet.pl

    > A gdzie było o jakości??? Zresztą zgodnie z terminologią ISO 9000:2000 to
    > nie audytor a "auditor"
    > Tu raczej chodzi o audyt finansowy, księgowy, jak sądzę...

    A skad taki wniosek?
    "auditor" ... hmmmm..... przyznam ze pierwszy raz slysze. Naprawde tak to sie
    nazywa po polsku?
    Dla mnie audytor to ktos od audytu finansowego ale takze od jakosciowego. A o
    jakiego chodzi to pewnie wie tylko autor.

    P.
    Tomek.

  • 7. Data: 2003-06-03 17:10:58
    Temat: Odp: Audyt czy warto ??
    Od: "Qtik" <q...@p...onet.pl>

> [...]
    A o
    > jakiego chodzi to pewnie wie tylko autor.

    Oczywiście chodzi o audyt finansowy i podatkowy :):).

    Dzięki za odpowiedzi

    Pzdr

    witek

  • 8. Data: 2003-06-04 08:11:57
    Od: "Radek Mrozowski" <r...@p...fm>

    > A skad taki wniosek?

    wiem o czym pisze, bo sam jestem auditorem wewnętrznym... ;)))

    > "auditor" ... hmmmm..... przyznam ze pierwszy raz slysze. Naprawde tak to
    sie
    > nazywa po polsku?

    no, naprawde :)) Miałem okazję rozmawiać kiedyś z członkiem komisji/zespołu
    tłumaczącej normy ISO, w tym i 9000, i zahaczyliśmy pana o kilka
    sformułowań, które nam nijak nie pasowały do języka polskiego. Między innymi
    i o "auditora", "audit" itp. Powiedział, że to już zaszłość historyczna (w
    tłumaczeniach norm jakościowych serii 9000 - starych z 1996 roku i nowych z
    2001 występuje pojęcie "audit" i "auditor", w związku z czym nie widzieli
    zasadności zmiany tegoż). Dodatkowo zostawiono te pojecia dla odróżnienia od
    innych "audytów".

    Dobra, starczy mądrzenia sie...

    Pozdrawiam,

    Radek