PracaGrupypl.praca.dyskusjeAnulowanie kar za nielegalna prace? › Anulowanie kar za nielegalna prace?
    From: o...@g...pl (olk@)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Anulowanie kar za nielegalna prace?
    Date: 21 Jun 2003 04:01:30 -0700

    Witam,

    czy ktos moglby mi powiedziec, gdzie znalezc rzetelne informacje w
    nastepujacej sprawie:

    Jesli ktos pracuje nielegalnie w jakims kraju Unii Europejskiej (np. w
    Wielkiej Brytanii), i zostaje zlapany na takiej pracy, to oprocz kary
    pienieznej moze zostac ukarany zakazem wjazdu do krajow UE (w tym do
    Wlk. Brytanii) na np. 10 lat. Z dwoch roznych zrodel uslyszalam
    ostatnio, ze od 1 maja 2004, czyli od naszego wejscia do UE, kary te
    maja zostac _anulowane_. Tzn. "zniknac" - podobno dlatego, ze skoro
    wejdziemy do UE, to nie mozemy miec zakazu wjazdu do niej. Wydaje mi
    sie to mocno naciagane, zwlaszcza ze porozumienie z Schengen
    podpiszemy dopiero za 2 czy 3 lata.

    Moja prosba brzmi tak: gdzie sprawdzic te informacje? Czy w UKIE w
    MSZ? W jaki sposob dotrzec do kompetentnej osoby, ktora powie mi
    _jak_jest_naprawde_, a nie co jej sie wydaje na ten temat?

    Pzdr,
    olk@