PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac?

  • 1. Data: 2007-09-15 12:23:13
    Temat: [pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac?
    Od: i <n...@n...spam>

    Witam,
    Nie wiem, czy na wlasciwa grupe kieruje pytanie, ale zaryzykue: jestem
    obecnie na studiach dziennych, politechnika, II rok, kierunek
    ekonomiczno-techniczny, ale oczywiscie z tytulem inzyniera na koniec.
    Pytanie teraz: czy warto sumiennie sie uczyc, starac sie o te 4 i 5 do
    indeksu, bo a nuz ktos w przyszlosci spojrzy na wynik studiow na
    dyplomie i byc moze na tej podstawie wyciagnie jakis wniosek?
    Czy lepiej obrac inna strategie: studia na 3.0, byle by tylko zaliczyc,
    a uzyskany dzieki temu czas wolny inwestowac powiedzmy w rozwoj
    zainteresowan, czy nawet prace. Zastanawiam sie, czy gdy przyjdzie mi w
    przyszlosci okazac dyplom, to niski wynik na nim nie bedzie
    dyskredytujacy? Dobre oceny w indeksie na pewno przydadza sie na
    uczelni: powiedzmy pierwszenstwo w wyborze specjalnosci, czy stypendium
    za wyniki.. a tak poza tym?
    Oprocz tego uczeszczam do szkoly policealnej - tutaj podobne pytanie:
    czy pracodawca w przyszlosci zwroci uwage na ten dyplom technika?
    W przyszlosci raczej nie zdecyduje sie na wlasna dzialalnosc, choc nic
    nie wiadomo. Widzialbym siebie predzej jako zwyczajnego pracownika,
    ktory bedzie zaczynal od najnizszych szczebli, czy jakiegos stazu. Po
    studiach raczej nikle beda moje umiejetnosci dla pracodawcy - sporo
    przyswojonej teorii po prostu "wyparuje", wszak aby zapamietac na cale
    zycie, to nalezy dana partie powtarzac, a chyba malo kto powiedzmy po
    pol roku wraca do materialu, z ktorym pierwszy kontakt mial powiedzmy
    przed sesja w styczniu.
    Bardzo dziekuje za wszelkie opinie - wszystkie sa dla mnie cenne, bowiem
    powaznie zastanawiam sie nad jakas strategia w zyciu, ktora ponoc
    wypadaloby miec :-)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-09-15 13:03:17
    Temat: Re: [pyt] Warto sumiennie sie uczyc/studiowac?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > przyszlosci okazac dyplom, to niski wynik na nim nie bedzie
    > dyskredytujacy? Dobre oceny w indeksie na pewno przydadza sie na

    A wez taka sytuacje ... zostaniesz politykiem, trafisz na pierwsze
    strony gazet, a jakis brukowiec zajrzy ci do indeksu i opisze jaką to
    byłes miernotą na studiach. I nikt sie nad toba nie zlituje ... kogo
    wówczas bedzie obchodzic to co wtedy robiłes.

    Poza tym na CV zawsze "z dumą" będziesz mógł napisać jaki to byłes
    mastah na studiach.

    W ogóle to jestes facet czy kobieta ? Domyslac sie, ze skoro piszesz o
    politechnice to facet ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-09-15 13:08:55
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "i" <n...@n...spam> napisał w wiadomości

> [...]
    > i byc moze na tej podstawie wyciagnie jakis wniosek?
    > Czy lepiej obrac inna strategie: studia na 3.0, byle by tylko zaliczyc,

    A to zalezy od uczelni. 3.0 na PWr znaczy wiecej 5.0 na WSTiT (Wyzsza Szkola
    Tego i Tamtego) w Zapizdziewie Dolnym. No i od czasu, kiedy pozamykali
    zawodowki wartosc dyplomu wyzszej (a zwlaszcza wyzszawej) uczelni znacznie
    spadla.

    > a uzyskany dzieki temu czas wolny inwestowac powiedzmy w rozwoj
    > zainteresowan, czy nawet prace. Zastanawiam sie, czy gdy przyjdzie mi w

    Zdecydowanie inwestowac. Na doswiadczenie zwraca sie o wiele wieksza uwage
    niz na wyksztalcenie. Zwlaszcza, ze inwestujac w rozwoj zainteresowan mozesz
    poswiecic sporo czasu na rozwiazania niszowe, ktore kiedys beda jak znalazl.
    Dopoki nie masz przymusu - nie specjalizuj sie w niczym konkretnym.
    Doprowadzaj sie do stanu "swobodne poruszanie po temacie" z mozliwoscia
    pozniejszego przysiascia na tydzien-dwa i poglebienia wiedzy/umiejetnosci. W
    korporacyjnej praktyce i tak okazuje sie, ze nie umiesz akurat tych rzeczy.
    Co z tego, ze przestarzalych? Firma zyje z rozwijania (khy, khy, khy) softu
    napisanego 5-10-15 lat temu. Wszyscy wiedza, ze wypadalo by wreszcie napisac
    od nowa, ale ani czasu ani budzetu...

    > Oprocz tego uczeszczam do szkoly policealnej - tutaj podobne pytanie: czy
    > pracodawca w przyszlosci zwroci uwage na ten dyplom technika?

    Zwroci. Z tym, ze w CV ujmowalbym to tak, zeby nie bylo od razu widac ze
    zawodowe wyzsze i srednie bylo zdobywane w tym samym czasie ;-)

    > W przyszlosci raczej nie zdecyduje sie na wlasna dzialalnosc, choc nic nie
    > wiadomo. Widzialbym siebie predzej jako zwyczajnego pracownika, ktory
    > bedzie zaczynal od najnizszych szczebli, czy jakiegos stazu. Po

    No wiec tym bardziej swobodne poruszanie sie po wiekszej ilosci tematow, niz
    super-hiper w jednym. Nic gorszego niz swiadomosc bycia dobrym w jakims
    temacie, a wykonywanie glupawych czynnosci. Zwlaszcza na poczatku kariery
    zawodowej.

> [...]
    > zycie, to nalezy dana partie powtarzac, a chyba malo kto powiedzmy po pol
    > roku wraca do materialu, z ktorym pierwszy kontakt mial powiedzmy przed

    W starych, dobrych czasach studia uczyly myslenia, wyobrazni (potrzebnej w
    danym fachu) i rozwiazywania problemow. Niestety, od kiedy pozamykano
    zawodowki...

    sz.

  • 4. Data: 2007-09-15 13:33:08
    Od: i <n...@n...spam>

    KrzysiekPP pisze:

> [...]
    > byłes miernotą na studiach. I nikt sie nad toba nie zlituje ... kogo
    > wówczas bedzie obchodzic to co wtedy robiłes.

    Raczej nikle prawdopodobienstwo, bo z polityka to ja mam mniej wiecej
    wspolnego tyle, co z wybuchami na sloncu ;-)
    Choc takiego wariantu wykluczyc w 100% sie nie da..

    > Poza tym na CV zawsze "z dumą" będziesz mógł napisać jaki to byłes
    > mastah na studiach.

    Juz w liceum przekonalem sie, ze ocena ocenie nierowna. Owszem: piatki
    moga swiadczyc o pracowitosci: wkuwaniu, braku trudnosci z uczeniem sie,
    zainteresowaniu kogos danym przedmiotem, ale tez o kombinatorstwie:
    sciaganiu i tak dalej.
    Moze ten plus, ze taki czlowiek szybko i efektywnie sie uczy, a i byc
    moze rozwinal w sobie jakis potencjal, ktory sie przyda w pozniejszym
    zyciu.

    > W ogóle to jestes facet czy kobieta ? Domyslac sie, ze skoro piszesz o
    > politechnice to facet ?

    Facet, ale kierunek na ktorym jestem jest zdominowany przez kobiety.
    Pewnie dlatego, ze nie jest stricte technicznym (w tym miejscu bez
    obrazy dla Pań) :-)

  • 5. Data: 2007-09-15 14:52:36
    Od: Piotr <p...@g...com>

    i pisze:
    > Witam,

    Witam

    > Pytanie teraz: czy warto sumiennie sie uczyc, starac sie o te 4 i 5 do
    > indeksu, bo a nuz ktos w przyszlosci spojrzy na wynik studiow na
    > dyplomie i byc moze na tej podstawie wyciagnie jakis wniosek?

    Pracodawca, zerkając na dobre oceny w indeksie, uświadamia sobie, iż
    kandydat potrafi się uczyć. Czymże innym jest wynik dobry ze studiów,
    jak nie udokumentowaniem twoich zdolności uczenia się? Mając przyzwoite
    wyniki w nauce dajesz do zrozumienia, że jak czegoś nie będziesz
    wiedział to pójdziesz do biblioteki, wypożyczysz odpowiednią książkę i
    się tego nauczysz.

    > Czy lepiej obrac inna strategie: studia na 3.0, byle by tylko zaliczyc,
    > a uzyskany dzieki temu czas wolny inwestowac powiedzmy w rozwoj
    > zainteresowan, czy nawet prace.

    Wszystko można pogodzić. Jestem jednym z wielu na roku, którzy pracują w
    zawodzie, pobierają stypendia za wyniki w nauce i mają czas na
    rozwijanie swoich zainteresowań.

    > Zastanawiam sie, czy gdy przyjdzie mi w
    > przyszlosci okazac dyplom, to niski wynik na nim nie bedzie
    > dyskredytujacy?

    Dyskredytujący pewnie nie, ale na pewno będziesz się go troszkę wstydził
    - i to na całe życie.

    > Dobre oceny w indeksie na pewno przydadza sie na
    > uczelni: powiedzmy pierwszenstwo w wyborze specjalnosci, czy stypendium
    > za wyniki.. a tak poza tym?

    Do tego wszystkiego co napisałem wyżej dochodzi jeszcze taka prywatna
    satysfakcja, że jak się coś robi to robi się to dobrze.

    > Bardzo dziekuje za wszelkie opinie - wszystkie sa dla mnie cenne, bowiem
    > powaznie zastanawiam sie nad jakas strategia w zyciu, ktora ponoc
    > wypadaloby miec :-)

    Podpowiem Ci: dobra organizacja i brak lenistwa.

    Powodzenia!

    --
    Piotr Piwko
    http://piotr.piwko.googlepages.com/

  • 6. Data: 2007-09-15 15:06:15
    Od: i <n...@n...spam>

    Piotr pisze:

    > Wszystko można pogodzić. Jestem jednym z wielu na roku, którzy pracują w
    > zawodzie, pobierają stypendia za wyniki w nauce i mają czas na
    > rozwijanie swoich zainteresowań.

    Ja raczej nie bylbym w stanie, stad ta alternatywa wykluczajaca. Mam
    pewien garb, z ktorym sie musze uporac, ale to temat na inna grupe.
    Niemniej jednak gratuluje i po cichu zazdroszcze :-)
    A z ciekawosci: jaki to kierunek i ktory rok?

    > Podpowiem Ci: dobra organizacja i brak lenistwa.
    >
    > Powodzenia!

    :-)
    Wole nie dziekowac

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2007-09-15 15:38:36
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Naprawdę sądzisz, że wybierając przeciętniactwo na studiach osiągniesz
    jakikolwiek sukces w biznesie ? A na jakiej podstawie będziesz chciał
    przekonać przyszłego pracodawcę, że pomimo tego, że zlałeś kompletnie swoje
    studiowanie będziesz się angażował w pracę zawodową ?
    Jeśli jest się osobą bez doświadczenia zawodowego, to dla pracodawcy ważną
    informacją są włąśnie studia i wyniku ze studiów, bo niby skąd ma wiedzieć co
    sobą reprezentuje kandydat. Zaś "pasje i zainteresowania", jeśli nie są
    związane z branżą, pracodawcy kompletnie nie interesują. Analogicznie jakieś
    chałtury czy zlecenia, czy kolejny sklep internetowy.
    Zamiast kombinowć, jak się nie przemęczyć i zrobić pomimo tego dobre wrażenie,
    może jednak ten czas studiów jednak poświęcić na solidną naukę. Wiedza którą
    sobie wpakujesz do głowy i nawyk intensywnej pracy i uczenia się, znacznie
    lepiej ci zaprocentuje niż jakieś kombinowanie.
    Zaś wyobraźenie przyszłej pracy jako drabinki, gdzie pracodawca co jakiś czas
    przesadza na lepsze krzesło i daje podwyżki, to sam nie wiem, czy mam się
    śmiać czy płakąć. Może lepiej się nastaw, że sukces w biznesie (i pieniądze)
    to intensywna praca i rywalizacja, trzeba być po prostu lepszym od innych. Zaś
    podstawową formą awansu i lepszych pieniędzy jest niestety zmiana pracy, a nie
    czekanie na kolejne awanse i coraz grubsze koperty. Jak będzie tak czekał, to
    prędzej osiwiejesz.

  • 8. Data: 2007-09-15 15:42:26
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    leszek napisał(a):

> [...]
    > przekonać przyszłego pracodawcę, że pomimo tego, że zlałeś kompletnie swoje
    > studiowanie będziesz się angażował w pracę zawodową ?

    Np. tym, że na 5 roku studiów będzie miał już 3-letnie doświadczenie
    zawodowe, bo pracę zaczął już pod koniec drugiego roku.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2007-09-15 15:50:49
    Od: i <n...@n...spam>

    leszek pisze:

> [...]
    > sobie wpakujesz do głowy i nawyk intensywnej pracy i uczenia się, znacznie
    > lepiej ci zaprocentuje niż jakieś kombinowanie.

    Kiedy ja nie zamierzam kombinowac, lecz solidnie pracowac. Po prostu
    idiotyzmem bedzie, jesli dyplom z wynikiem bardzo dobrym, a najlepsze co
    bede mogl dla siebie znalezc, to kasa w jakiejs Biedronce. Jesli mam tak
    skonczyc, to moze lepiej wybrac wlasnie przecietniactwo, ale do tego
    doswiadczenie zawodowe..
    Nie ukrywam - jestem jak na razie kompletnym zoltodziobem, jesli o rynek
    pracy chodzi i stad pytanie do osob bardziej doswiadczonych.

> [...]
    > czekanie na kolejne awanse i coraz grubsze koperty. Jak będzie tak czekał, to

    Ta "drabinka" to akurat na przykladzie kopalni. Mam znajomych, ktorzy po
    studiach zaczynali od stazu, po to by z czasem otrzymywac lepsze oferty.

  • 10. Data: 2007-09-15 15:55:02
    Od: Piotr <p...@g...com>

    i pisze:
    > A z ciekawosci: jaki to kierunek i ktory rok?

    Automatyka i Robotyka, rozpoczynam IV rok.