PracaGrupypl.praca.dyskusje › Altkom 2005

  • 1. Data: 2006-01-27 21:45:08
    Temat: Altkom 2005
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    Witam,
    Chcialbym sie dowiedziec jak wyglada sprawa pracy w Altkom, stanowisko
    informatyczne - Analityk.
    Spotkalem sie z wieloma negatywnymi opiniami nt. w/w firmy, z tym, ze
    przewaznie datowanych 2-4 lata temu - jak sprawa wyglada teraz, jak z
    terminowym wyplacaniem wynagrodzenia z umowy o dzielo ?
    Bardzo dziekuje za wszystkie opinie, szczegolnie aktualnych pracownikow
    firmy.

    .
    Altkom's prospect employe.

  • 2. Data: 2006-01-28 13:46:57
    Temat: Re: Altkom 2005
    Od: b...@b...pl

    supp wrote:

    > (...) Spotkalem sie z wieloma negatywnymi opiniami nt. w/w firmy,
    > z tym, ze
    > terminowym wyplacaniem wynagrodzenia z umowy o dzielo ? (...)

    IMHO bez zmian, kantują jeśli tylko mogą.

  • 3. Data: 2006-01-28 22:00:27
    Od: "bublik" <b...@f...com>

    Użytkownik <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO bez zmian, kantują jeśli tylko mogą.

    A konkretnie bez zmian dot. czego? Nie wyplacaja kasy z umow, czy jakies
    inne kantowanie ?
    Dzieki za odpowiedz.

    .
    supp

  • 4. Data: 2006-01-28 23:47:55
    Od: b...@b...pl

    bublik wrote:

    > A konkretnie bez zmian dot. czego? Nie wyplacaja kasy z umow, czy jakies
    > inne kantowanie ?

    Konkretnie osobiście doświadczyłem (początek 2005 - wykładowca):
    1. opóźnianie wypłat za umowy i przekładanie terminów, przesuwanie w
    przyszłość do nieskończoności
    2. próby naciągnięcia na kolejne umowy, podczas gdy poprzednie nie zostały
    jeszcze zapłacone
    3. źenujące naciąganie na darmowe usługi i bezczelne zaniżanie stawek
    4. ogólna niechęć do formalizowania na papierze umów - co się z tym wiąże
    zmiana warunków w trakcie
    5. jeśli już wycisnąłeś z nich umowę, to tylko ich wzór, a
    negocjacje/dostosowanie warunków to jest be
    6. powszechne lekceważenie twojego czasu, niesłowność, brak profesjonalizmu,
    tragiczny przepływ informacji, puszczanie co się da na żywioł
    7. i parę innych kwiatków

    Z grubsza to tak wygląda. Jednak jest to moja subiektywna opinia, bowiem
    niektórzy (ale tylko niektórzy :-] ) sobie chwalą.
    Porównując to choćby z rokiem 1998 jakoś nie widzę zmian na lepsze.

    Parę często powtarzanych frazesów:
    "dynamiczny rozwój" "korzystna kondycja finansowa" "jasno wyznaczone cele"
    "ekspansywny biznes" "gra fair play" "wizje rozwoju rynku" "rynek
    integracji" "wiodąca firma szkoleniowa" "wieloletnie doświadczenie"
    Resztę sobie dośpiewaj.

  • 5. Data: 2006-01-30 09:20:43
    Od: "ron" <r...@g...com>

    > Z grubsza to tak wygląda. Jednak jest to moja subiektywna opinia, bowiem
    > niektórzy (ale tylko niektórzy :-] ) sobie chwalą.

    Chyba tylko szefowie tej firmy ;)

    Znam kilku naprawde dobrych programistow/architektow, ktorzy uciekli z tej
    firmy przy pierwszej nadarzajacej sie okazji, a potem juz w nowej firmie
    opowiadali historie z altkomu w formie anegdot, ale widac bylo ze nie zawsze
    im jest do smiechu na wspomnienie pracy w tamtym miejscu.
    Altkom to taki odpowiednik biedronki.

    ron

    --
    Niemiecki na Szostke! - www.6ka.pl/?a=6
    Jedyny w swoim rodzaju kurs niemieckiego online dla poczatkujacych.

  • 6. Data: 2006-01-30 11:55:07
    Od: "supp" <s...@N...pl>

    Użytkownik "ron" <r...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zawsze
    > im jest do smiechu na wspomnienie pracy w tamtym miejscu.

    No ale jacys ludzie przeciez tam pracuja, firma liczy ok 300 osob. Czy
    wszyscy spedzaja czas na szukaniu pracy gdzie indziej i tylko czekaja na
    okazje aby sie stamtad zabrac ?
    Czy sa moze jakies pozytywne przypadkie wspolpracy ? Moze to jest tak, ze
    niektorzy poprostu podpisuja taka umowe jaka im sie podsuwa pod nos, bez
    sprawdzenia i ew. negocjacji - czy ktos z was probowal z nimi negocjowac
    niejasne fragmenty umow etc. ?

    Projekt w ktorym mam uczestniczyc jest dosyc ciekawy, warunki finansowe tez
    zgodne z moimi oczekiwaniami, szkoda, ze jest tyle negatywnych opinii o tej
    firmie.
    .

  • 7. Data: 2006-02-01 16:24:50
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Projekt w ktorym mam uczestniczyc jest dosyc ciekawy, warunki finansowe
    > tez zgodne z moimi oczekiwaniami, szkoda, ze jest tyle negatywnych opinii
    Osobiscie pracowalem z laska od Oracle ktora tam szkolila, przeszla do mojej
    bylej firmy i opowiadala paskudne rzeczy o Altkomie. Rozmawialem tez ze
    szkoleniowcami (bo odbylem tam kilka szkolen) i oni tez prywatnie przy piwku
    kleli na czym swiat stoi. Ja tam bym sie nie pchal, ale jesli masz noz na
    gardle...

  • 8. Data: 2006-02-01 19:48:35
    Od: krzysio <k...@k...chip.pl>

    Dnia 2006-01-27 22:45, Użytkownik supp napisał :

> [...]
    > przewaznie datowanych 2-4 lata temu - jak sprawa wyglada teraz, jak z
    > terminowym wyplacaniem wynagrodzenia z umowy o dzielo ?

    Ja jestem pracownikiem juz od 5 lat i jestem tym zadowolonym, czesc
    ludzi od nas czyta ta grupe i wiem, ze nie jestem anonimowy, ale napisze
    kilka slow.

    2-4 lata temu to byla recesja, wiele firm szkoleniowych i nie tylko
    szkoleniowych tego nie przetrwalo (przypomnijcie sobie jak trudno bylo
    prace znalezc), w altkomie zwolniono pewnie grubo ponad setke ludzi w
    tym okresie. Niestety w wielu przypadkach sposob rozstawania pozostawial
    wiele do zyczenia, takze nie ma co sie dziwic, ze takie opinie wyrazali.
    Ale altkom to nie tylko szkolenia, jest tez duza grupa ludzi zajmujaca
    sie systemami informatycznymi i to sa w altkomie dwa rozne swiaty,
    zdecydowana wiekszosc zwolnien dotyczyla handlowcow i szkoleniowcow.
    Ja pracuje jako programista i przez te 5 lat zdazylo sie, ze raz okolo
    10 dni spozniona byla wyplata z umowy o dzielo, podkreslam raz, umowy o
    prace placone mialem zawsze na czas, z premiami roznie bywalo, ale byly,
    byly i sa tez bonusy w postaci wycieczek do francji czy egiptu, darmowe
    certyfikacje, opieka medyczna, angielski, francuski, sport.
    Przyznaje, ze duzo zalezy od tego gdzie i u kogo bedziesz pracowal, ale
    Ty pewnie aplikowales na stanowisko w grupie software, takze nie masz
    czym sie martwic i smialo przychodz. Czy stanowisko zwiazane z
    ubezpieczeniami, dotnet, praca czesciowo za granica?

    Niektorzy pisali o kantowaniu, w altkomie przynajmniej nikt nikogo do
    niczego nie zmusza, sposob zatrudnienia jest dowolny i nie jest prawda,
    ze umowy nie sa negocjowalne. Zasada jest jedna, firma przeznacza na
    zatrudnienie pracownika X pln i co pracownik z tego X chce wziasc dla
    siebie i na jakich zasadach to juz sprawa indywidualna.
    Mozesz miec tylko umowe o prace, ale wtedy na X sklada sie twoje
    wynagrodzenie brutto i koszty zatrudnienia jakie dodatkowo ponosi
    pracodawca, masz wlasna dzialalnosc to X bedzie kwota netto na fakturze.
    Ale najczesciej stosuje sie wariant mieszany, umowa o prace na 1kpln
    brutto i umowa o dzielo z 50% kosztami uzyskania przychodu (prawa
    autorskie, licencje) dopelniajaca do X lub DG (wtedy placisz tylko
    zdrowotne). Kazdy sposob ma swoje wady i zalety.

    Pozdro,
    Krzysio.

  • 9. Data: 2006-02-02 21:37:12
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 2/1/2006 8:48 PM, krzysio wrote:

    > Ja jestem pracownikiem juz od 5 lat i jestem tym zadowolonym, czesc
    > ludzi od nas czyta ta grupe i wiem, ze nie jestem anonimowy, ale napisze
    > kilka slow.

    [fragment wycięty]

> [...]
    > autorskie, licencje) dopelniajaca do X lub DG (wtedy placisz tylko
    > zdrowotne). Kazdy sposob ma swoje wady i zalety.

    A, to ja złośliwie zacytuję najciekawszą część, zanim się opamiętasz i
    zrobisz cancel tego lekkomyślnego postu, który jest prześlicznym donosem
    do ZUS i Urzędu Skarbowego na bezprawne działania Twoich szefów.

    Rozumiem też, że wciąż Wam bossowie wmawiają, że to dla Waszego dobra i
    że muszą Was tak kantować, bo wszystkie firmy na rynku tak robią? To ja
    Ci powiem, że to nieprawda. Kantowani są tylko frajerzy, którzy
    pozwalają się tak okłamywać.

    Dla wyjaśnienia: oczywiście, każdy może sobie wybrać, czy chce pracować
    na etat, umowę o dzieło czy prowadzić własną działalność. Pod warunkiem,
    że rozumie różnice pomiędzy tymi sposobami sprzedawania swojej pracy.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Ja rozumiem, że się opłaciło - jak mi mówił siódmy pan rotmistrz -

  • 10. Data: 2006-02-03 08:30:57
    Od: krzysio <k...@k...chip.pl>

    Dnia 2006-02-02 22:37, Użytkownik Mariusz 'BB' Trojanowski napisał :
    > A, to ja złośliwie zacytuję najciekawszą część, zanim się opamiętasz i
    > zrobisz cancel tego lekkomyślnego postu, który jest prześlicznym donosem
    > do ZUS i Urzędu Skarbowego na bezprawne działania Twoich szefów.

    Zapewniam Cie, ze nie ma tam zadnego bezprawia, wszystko jest zgodne z
    obowiazujacymi przepisami, co z pewnoscia potwierdzily niejednokrotne
    kontrole spowodowane skargami niezadowolonych bylych pracownikow.

> [...]
    > że muszą Was tak kantować, bo wszystkie firmy na rynku tak robią? To ja
    > Ci powiem, że to nieprawda. Kantowani są tylko frajerzy, którzy

    Mnie nikt nie kantuje, nic mi nie wmawia, nic na mnie nie wymusza,
    wyobraz sobie, ze sam potrafie ocenic co jest dla mnie dobre a co zle.
    Jestem zatrudniony w takiej formie jakiej chce i mi to odpowiada, gdyby
    tak nie bylo nie pracowal bym tam.

    > Dla wyjaśnienia: oczywiście, każdy może sobie wybrać, czy chce pracować
    > na etat, umowę o dzieło czy prowadzić własną działalność. Pod warunkiem,
    > że rozumie różnice pomiędzy tymi sposobami sprzedawania swojej pracy.

    No widzisz, ja rozumiem i wielu innych rowniez, odpowiada mi ta firma z
    jeszcze wielu innych powodow i dlategoo jestem tam juz 5 lat.

    Pozdro,
    Krzysio.

    PS. A tak przy okazji, Twojego posta nie moge cancelowac, takze juz tak
    zostanie.