PracaGrupypl.praca.dyskusje › Agencja pracy-czy jest sens wysylac aplikacje?

  • 1. Data: 2007-09-20 10:59:50
    Temat: Agencja pracy-czy jest sens wysylac aplikacje?
    Od: u...@y...com

    Kiedy piec lat temu wysylalem aplikacje do agencji pracy bylem jeszcze
    nieopierzonym studentem i tylko wydawlo mi sie ze wiele wiem. Wiec ze
    zrozumieniem przyjalem fakt ze zadna mi nawet nie oddzwonila.
    A prace i tak znalazlem.
    Teraz jestem o piec lat starszy po raz kolejny szukam pracy, mialem
    juz kilka rozmow. Ale NIGDY nie odpowiedziala mi agencja pracy.
    Pomyslalem ze byc moze byli madrzejsi ode mnie.
    Ale mam znajoma ktorej niedorastam do pięt. Pracowala juz przy takich
    projektach ze hej (Chiny Indie Europa Zachodnia) wiec jej wiedza
    umiejtnosci znajomosc jezykow itd...
    I ona tez nie dostala nigdy odpowiedzi z agencji pracy.
    I to mnie zastanowilo,
    Ja rozumie ze w Firmie X nie mam zadnych szans bo pani kadrowa ma duza
    rodzine a zawsze w takich firmach pracowalem.
    Ale pracownicy w takiej agencji przeciez maja skonczona liczbe kuzynow
    kuzynek ciotek wujkow i znajomych.

    Wiec jesli to nie brak doswiadczenia, jesli to nie ciocie i kuzyni???

    Czy jest jakies racjonalne wytlumaczenie.
    Gdzie jest moj bład?

  • 2. Data: 2007-09-20 11:26:17
    Temat: Re: Agencja pracy-czy jest sens wysylac aplikacje?
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 20 Wrz, 12:59, u...@y...com wrote:
> [...]
    >
    > Wiec jesli to nie brak doswiadczenia, jesli to nie ciocie i kuzyni???
    >
    > Czy jest jakies racjonalne wytlumaczenie.

    zapewne kwestia branzy. Ja (IT) wiekszosc dotychczasowych miejsc pracy
    (a pare ich bylo) znalazlem wlasnie przez rekruterow. Moi znajomi
    podobnie. Skadinad, ostatnio to nie ja (my) skladamy aplikacje u
    rekruterow, tylko rekruterzy pisza/dzwonia do nas.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2007-09-20 14:59:28
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    u...@y...com pisze:
    > Wiec jesli to nie brak doswiadczenia, jesli to nie ciocie i kuzyni???
    >
    > Czy jest jakies racjonalne wytlumaczenie.
    A oglądałeś American Beauty? I pamiętną scenę rekrutacji Lestera do
    sieci fastfood? Nie jest tak, że im większe kompetencje ma kandydat tym
    lepiej. Sensowne rozumowanie pracodawcy: jeśli ma zbyt wysokie, to na
    stanowisku będzie się nudził i szybko zrezygnuje. Bezsensowne: nie stać
    nas na pracownika, którego kompetencje znacznie przewyższają potrzeby
    stanowiska.

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie
    A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 4. Data: 2007-09-20 15:48:43
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:
    > Bezsensowne: nie stać
    > nas na pracownika, którego kompetencje znacznie przewyższają potrzeby
    > stanowiska.

    Dlaczego uważasz ten argument za bezsensowny? Jak potrzebujesz
    pracownika na stanowisko najniższego szczebla, to raczej nie zatrudnisz
    osoby z doświadczeniem w kierowaniu korporacją. I to między innymi z
    powodu "nie stać nas". Taka osoba (pomijam fakt, czy się zgodzi) zarząda
    odpowiednich dla siebie pieniędzy. Nikt sensownie myślący nie tworzy
    kosztów tam, gdzie nie musi tego robić.

    --
    Jarek

    Odpowiadając zamień "antyspam" na "tlen".

  • 5. Data: 2007-09-20 16:25:45
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

    Ja podobnie jak jeden z przedmowcow pracuje w branzy IT i tez
    znalazlem prace przez agencje. Moje dosiwadczenie z agencjami jest
    takie ze nie zawsze odpowiadali na moje aplikacje ale wczesniej czy
    pozniej i tak sie odzywali bo stwierdzili ze moje kompetencje pasuja
    na inne stanowisko na ktore akurat teraz szukaja pracownikow. Tak wiec
    w takich agencjach jak w przyrodzie - nic nie ginie.

    Muszę natomiast powiedzieć że wole brać udział w rekrutacji
    bezpośrednio w firmie do której się ubiegam ponieważ czasami agencje
    dopiero w końcowym etapie rekrutacji podają dla jakiego pracodawcy tak
    de facto szukają pracownika. I czasami w moim przypadku okazywało się
    że akurat z tą czy inną firmą nie chcę się wiązać.
    Niestety dużo firm korzysta z usług rekruterów i do tych firm można
    dostać się tylko przez taką firmę pośredniczącą.

    Tak a propos zbyt wysokich kwalifikacji na stanowisko. Jakiś czas temu
    spotkałem się z czymś co można nazwać ukrywaniem w aplikacji o pracę
    zbyt wysokich kwalifikacji. Nawet w jednym z portali z pracą spotkałem
    się z poradami na ten temat.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-09-20 16:34:57
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jaroslaw Postawa pisze:

> [...]
    > powodu "nie stać nas". Taka osoba (pomijam fakt, czy się zgodzi) zarząda
    > odpowiednich dla siebie pieniędzy. Nikt sensownie myślący nie tworzy

    Zgadza się. Argument jest bezsensowny bo krótkowzroczny i upraszczający
    sprawę. Jak sam piszesz: "pomijajac fakt, czy się zgodzi". Takie
    podejście pomija sporo faktów, jak: trudność znalezienia osoby, która
    mimo przekraczających potrzeby stanowiska zgodzi się pracować (znów mamy
    koszty - długiej i bezowocnej rekrutacji), czarny PR, jaki robi sobie
    firma, trwałość zatrudnienia, zaangażowanie takiej osoby, jej relacje z
    bezpośrednim przełożonym itd.

  • 7. Data: 2007-09-21 01:25:19
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

> [...]
    > koszty - długiej i bezowocnej rekrutacji), czarny PR, jaki robi sobie
    > firma, trwałość zatrudnienia, zaangażowanie takiej osoby, jej relacje z
    Co w moim mniemaniu również oznacza "nie stać nas na to". I w zasadzie
    jest to jeszcze lepszy argument, niż ja podałem :)

  • 8. Data: 2007-09-21 07:10:00
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Jaroslaw Postawa pisze:
    > Co w moim mniemaniu również oznacza "nie stać nas na to". I w zasadzie
    > jest to jeszcze lepszy argument, niż ja podałem :)
    Dokładnie :) Teraz to ma sporo sensu.

  • 9. Data: 2007-09-21 12:05:12
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik <u...@y...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    >Ja rozumie ze w Firmie X nie mam zadnych szans bo pani kadrowa ma duza
    >rodzine a zawsze w takich firmach pracowalem.

    Sam sobie odpowiedziałeś, że zawsze to Ty byłeś kuzynem/siostrzeńcem

  • 10. Data: 2007-09-21 12:09:46
    Od: "wologf" <g...@o...eu>

    Użytkownik "sweet_dreams" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    >de facto szukają pracownika. I czasami w moim przypadku okazywało się
    >że akurat z tą czy inną firmą nie chcę się wiązać.

    Może dojść do ciekawego paradoksu gdy okaże się, że aplikujesz na własne
    stanowisko w aktualnym miejscu pracy!