PracaGrupypl.praca.dyskusje › Adrem - co za shit

  • 11. Data: 2003-10-08 11:00:41
    Temat: Re: Adrem - co za shit
    Od: Sławomir Pucia <s...@p...net.NOSPAM>

    DecatonE wrote:
    > To nie udziela odpowiedzi dlaczego jest zielona.
    >
    > Przypominam, że pytanie brzmi "dlaczego" :)

    Pytanie dotyczy trawy, a nie chlorofilu.

    --
    slawek-
    http://pucia.com

  • 12. Data: 2003-10-08 11:08:35
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > na to odpowiedz jest bardzo prosta. fotosynteza

    Odpowiedź na to pytanie spędza sen filozofom od początku dziejów.
    Fizyka (a w konsekwencji również biologia i inne nauki) nie odpowiada na
    pytanie "dlaczego" tylko na pytanie "jak".

    Dyskusja szybko zeszłaby do podstaw:
    - a dlaczego te pieprzone elektrony tak latają?
    - a, bo im się chce
    - a, bo coś je trzyma
    - ale dlaczego coś je trzyma / albo: im się "chce"

    Czy mam zawołać ochronę panie Dyrektorze?

    Dobrze, że go Zdzisiek wybadałeś, bo pewnie ten h... po miesiącu
    zażądałby podwyżki!

    Pzdr: Catbert EHRM

  • 13. Data: 2003-10-08 11:15:56
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Sławomir Pucia...

    > Pytanie dotyczy trawy, a nie chlorofilu.

    Nieistotne czego dotyczy. Odpowiedź 'bo zawiera chlorofil'
    nie mówi wiele nowego na temat "dlaczego jest zielona".
    Toż to prawie masło maślane.

    adam

  • 14. Data: 2003-10-08 11:17:21
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Rafti <r...@W...go2.pl> napisał(a):

> [...]

    Może kolega z początkowego postu pomylił adresy i był na rozmowie w
    księgarni.

    Dlaczego trawa jest zielona?
    Anna Podgórska
    Wyd. AKSJOMAT FIRMA WYDAW
    Cena: 8.60
    Cena promocyjna(-20%): 7.20

    http://wysylkowa.pl/ks309269.html

  • 15. Data: 2003-10-08 11:17:30
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Catbert...

    > Dyskusja szybko zeszłaby do podstaw:

    Myślę, że odpowiedź byłaby wystarczająco satysfakcjonująca
    dla pytającego sporo wcześniej ;)

    adam

  • 16. Data: 2003-10-08 11:39:44
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    DecatonE <n...@s...mesa.eu.org> writes:

    > Nina M. Miller...

    > To nie udziela odpowiedzi dlaczego jest zielona.

    niby dlaczego nie?

    > Odpowiedź jest bardziej złożona, dalej można pójść
    > w fizyczny charakter zielonej barwy w związku z budową
    > chlorofilu, jeszcze dalej w genezę chlorofilu, jeszcze
    > dalej w filozoficzne rozważania nt. powstania życia.
    >
    > Przypominam, że pytanie brzmi "dlaczego" :)

    uh.
    dobrze, ze mnie nikt takiego pytania nie zadal na rozmowie. dobrze, bo
    ja jestem dyplomowany filozof i na dodatek nauczony dosc dobrze
    biologii. takie rozmowy moge prowadzic godzinami.

    kogos, kto by mi takie durne pytania zadawal, zniszczylabym po
    prostu. oczywiscie, nie dostalabym tej pracy - wiem o tym - ale jako
    zywo, z takimi kretynami nie chcialoby mi sie pracowac.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 17. Data: 2003-10-08 11:41:53
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "ironic" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > bylem tam na rozmowie. Poza mnostwem idiotycznych pytan jak np. tu cytuje
    "
    > Dlaczego trawa jest zielona?"

    a jak odpowiedziałeś?

    tak na poczekaniu: bo zawiera chlorofil, a poza tym: żeby lepiej smakowała,
    żeby lepiej się komponowała z żółtymi kwiatkami, żeby nie raziła w oczy,
    żeby nie pomylić jej z wodą, itp :)

    pozdr
    Krzysiek

  • 18. Data: 2003-10-08 11:56:18
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Nina M. Miller...

    > niby dlaczego nie?

    No dobra, udziela. Z mojego punktu widzenia zupełnie
    nie satysfakcjonującej :)

    > dobrze, ze mnie nikt takiego pytania nie zadal na rozmowie.
    > dobrze, bo ja jestem dyplomowany filozof i na dodatek nauczony
    > dosc dobrze biologii. takie rozmowy moge prowadzic godzinami.

    No właśnie ja też mogę (choć akurat wiedzę biologiczną mam jedynie
    podstawową).

    > kogos, kto by mi takie durne pytania zadawal, zniszczylabym po
    > prostu. oczywiscie, nie dostalabym tej pracy - wiem o tym - ale
    > jako zywo, z takimi kretynami nie chcialoby mi sie pracowac.

    Takie pytanie zresztą sugeruje, że poszukiwany jest robol,
    na stresujące stanowisko i trzeba go wybadać... (chyba;).
    Też nie dla mnie ;)

    adam
    --
    rectifier[X]mesa.eu.org | e-mail (change [X] into @)
    www.mesa.eu.org | my b&w photographs

  • 19. Data: 2003-10-08 12:51:21
    Temat: [ort] Re: Adrem - co za shit
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Catbert napisał, Dnia 03-10-08 13:08:

    > ten h...

    *ch*

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 20. Data: 2003-10-08 13:27:26
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    > Nieistotne czego dotyczy. Odpowiedź 'bo zawiera chlorofil'
    > nie mówi wiele nowego na temat "dlaczego jest zielona".
    > Toż to prawie masło maślane.

    Mowi jeżeli uzupełnić ją o komentarz "pochłaniający głownie czerwoną część
    widma, której energia jest wykorzystywana do fotosyntezy (bardzo ogólnie).
    Ponieważ zaś barwą dopełniajacą do czerwonej jest zieleń w widmie odbitym
    przez chlorofil (a tym samym przez liść) jest przewaga fal o tej długości i
    trawa jest zielona"

    Moją opinię o nowoczesnych i profesjonalnych rozmowach już kilka razy tu
    przedstawiałem więc nie będę sie powtarzać..
    pozdrawiam
    Paweł