PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie grupowe - odprawy

  • 1. Data: 2003-10-08 07:43:29
    Temat: Zwolnienie grupowe - odprawy
    Od: gekkon <g...@p...interia.pl>

    Mam pytanie w kwestii odpraw dla pracownika przy zwolnieniu z pracy -
    zwolnienie za porozumieniem stron, w firmie zwolnienia grupowe. Pracuje
    opnizej dwoch lat - jak wyglada sprawa odpraw, czyli ile powinien
    wyplacic pracodawca ?

  • 2. Data: 2003-10-08 17:01:20
    Temat: Re: Zwolnienie grupowe - odprawy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 08 Oct 2003 09:43:29 +0200, gekkon
    <g...@p...interia.pl> zakodował:

    >zwolnienie za porozumieniem stron, w firmie zwolnienia grupowe. Pracuje
    >opnizej dwoch lat - jak wyglada sprawa odpraw, czyli ile powinien
    >wyplacic pracodawca ?

    Zależy od wielkości firmy (liczby zatrudnionych w przeliczeniu na
    pełne etaty). Firmy zatrudniające poniżej 20 pracowników w
    przeliczeniu na pełne etaty nie wypłacają odpraw.
    Tryb rozwiązania umowy nie jest istotny - ważne jest faktyczna
    przyczyna. Jednak przy porozumieniu stron, gdy w porozumieniu nie ma
    wymienionej przyczyny i pracodawca nie ma ochoty wypłacić odprawy, to
    trudno udowodnić przyczynę (w przypadku wypowiedzenia umowy na czas
    nieokreślony przyczyna musi być wymieniona w wypowiedzeniu).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-10-08 20:46:33
    Od: "g...@i...pl" <g...@i...pl>

    Kaizen wrote:

    > Zależy od wielkości firmy (liczby zatrudnionych w przeliczeniu na
    > pełne etaty). Firmy zatrudniające poniżej 20 pracowników w
    okolo 100

> [...]
    > przyczyna. Jednak przy porozumieniu stron, gdy w porozumieniu nie ma
    > wymienionej przyczyny i pracodawca nie ma ochoty wypłacić odprawy, to
    przyczyna jest wymieniona - zwolnienie z przyczyn ekonomicznych po
    stronie pracodawcy

    > trudno udowodnić przyczynę (w przypadku wypowiedzenia umowy na czas
    > nieokreślony przyczyna musi być wymieniona w wypowiedzeniu).
    i tak jest

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl/