PracaGrupypl.praca.dyskusje › AMS i rekrutacja w Krakowie

  • 11. Data: 2003-12-12 15:33:39
    Temat: Re: AMS i rekrutacja w Krakowie
    Od: kevin <k...@c...pl>

    > za 3 tys masz (niestety) setki chetnych nierzadko z wysokimi
    > kwalfikacjami,
    > po cholere placic wiecej ?

    Jestescie pewni ze tak latwo znalezc ludzi ktorzy beda pracowac za 3 tys ?
    Warto wziasc pod uwage wymagania jakie ma taka firma wzgledem swoim
    przyszlych pracownikow. Nawet jezeli moga to byc absolwenci bez
    doswiadczenia to ile ilu z nich przejdzie prawie godzinna rozmowe
    rekrutacyjna po angielsku?
    A ile jest w stanie pracowac w dowolnej wymaganej w danym projekcie
    lokalizacji?
    Ilu z nich ma predyzpozycje do pracy w grupie?
    Ilu z nich tak naprawde umie programowac ?
    A ile czasu zajmuje w takiej firmie zanim osoba bez jakiegokolwiek
    doswiadczenia bedzie naprawde wydajna?

    kevin

  • 12. Data: 2003-12-15 07:50:01
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ilu z nich tak naprawde umie programowac ?
    > A ile czasu zajmuje w takiej firmie zanim osoba bez jakiegokolwiek

    mniej wiecej beda tak samo pracowac jak Ci co chca 6 tys.
    przejrzalem ostatnio setki CV (poszukujemy specjalistow)
    i moge Cie zapewnic, ze w 60 % aplikacji nie ma zadnej
    korelacji miedzy oczekiwaniami a umiejetnosciami. Sa prawdziwi
    fachowcy
    ktorzy godza sie na kazde warunki (bo maja 45 lat i nikt ich nie chce)
    sa ludzie zaraz po studiach z wymaganiami 6 tys brutto.

    MarcinP

  • 13. Data: 2003-12-15 10:21:06
    Od: k...@c...pl

    > mniej wiecej beda tak samo pracowac jak Ci co chca 6 tys.

    Slowo klucz "mniej wiecej" :-)
    Porownujac prace na stanowisku klepacza specjalisty IT z duzym
    doswiadczenie do absolwenta, roznic sie moze wydajnascia (np. rzedy 50% -
    2000
    lini kodu dziennie) i jakoscia kodu. I w takim przypadku nie oplaca sie
    zatrudniac specjalisty IT na stanowisku klepacza (chyba ze wymagana jest
    wysoka jakosc produktu i za to klient placi).

    Ale jesli chcesz aby ktos zaprojektowal duzy system to jakosc pracy i
    wydajnosc
    specjalisty IT do absolwenta jest przepascia. Nawet zatrudniajac zamiast
    jednego specjaliste IT, 20 studentow - dalej studenci nie beda w stanie
    zaprojektowac dobrego systemu - mysle ze nawet nie potrafili by przedstawic
    jednego spojnego projektu...

    > przejrzalem ostatnio setki CV (poszukujemy specjalistow)
    > i moge Cie zapewnic, ze w 60 % aplikacji nie ma zadnej
    > korelacji miedzy oczekiwaniami a umiejetnosciami.

    To i tak dobra skutecznosc - z tego co sie orientuje w jednej
    z miedzynarodowych koncernow w Krakowie, na jedno stanowisko IT przesiew
    jest rzedu 100 do jednego.

    > Sa prawdziwi fachowcy ktorzy godza sie na kazde warunki (bo maja 45 lat i
    > nikt ich nie chce) sa ludzie zaraz po studiach z wymaganiami 6 tys
    brutto.

    To swiadczy o klasie fachowca, jezeli majac 45 lat nie jest w stanie
    znalezc
    pracy.

    Reasumujac - wydaje mi sie ze zagraniczna firma konsultingowa rekrutujaca
    specjalistow IT z doswiadczeniem (a takie bylo ogloszenie), nie jest
    zainteresowana tysiacami absolwentow bez doswiaczenia, tylko specjalistami,
    ktorzy maja prace i maja doswiadczenie. Wiec warunki przejscia specjalisty
    z jednej firmy do drugiej musza byc odpowiednie.

    Pozdr,
    kevin

  • 14. Data: 2003-12-17 09:30:44
    Od: Maciek <mknwNO!mailSPAM@ceti.pl>

    On Mon, 15 Dec 2003 10:21:06 +0000 (UTC), k...@c...pl wrote:

> [...]
    >zatrudniac specjalisty IT na stanowisku klepacza (chyba ze wymagana jest
    >wysoka jakosc produktu i za to klient placi).

    A jaki klient nie placi za wysoka jakosc produktu? Niektorzy moga ew.
    nie wiedziec, ze produkt jest (bedzie) niskiej jakosci i budza sie
    dopiero jak juz stopien zaawansowania wdrozenia wyklucza rezygnacje z
    umowy. Handlowcy sa od tego zeby mydlic oczy.

    To chyba jest typowe dla Polskich firm i strasznie mnie to wkurza.
    Byle sprzedac. Sprzedaje sie nawet produkty, ktore jeszcze nie
    istnieja, a potem produkuje je w czasie przewidzianym na "dostosowanie
    systemu do potrzeb klienta". Byle wejsc na rynek. Nikt nie patrzy na
    to, ze jutro z tego rynku wyleci :).

> [...]
    >zaprojektowac dobrego systemu - mysle ze nawet nie potrafili by przedstawic

    "Kazdego pracownika da sie zastapic skonczona liczba studentow" ;)
    Kolejny mit w polskich firmach IT.

> [...]
    >ktorzy maja prace i maja doswiadczenie. Wiec warunki przejscia specjalisty
    >z jednej firmy do drugiej musza byc odpowiednie.

    Wyglada na to, ze w tej "zagranicznej firmie konsultingowej" rekrutuja
    Polacy z typowo polskim podejsciem :).
    Zapytajcie kogos jak rekrutuje w Krakowie Sabre. Pelen profesjonalizm.
    I warunki _podobno_ tez odpowiednie.

    --
    Maciek

  • 15. Data: 2004-02-01 18:24:05
    Od: "Lukasz" <l...@o...pl>

    > Witam,
    >
    > Czy ktos cos slyszal ciekawego o firmie AMS rekrutujacej od 2 miesiecy
    > programistow w Krakowie (nie chodzi o firme zajmujaca sie raklama
    > zewnetrzna, a o informatyczna firme konsultingowa)?
    >
    > Nie znam nikogo, kogo by zatrudnili i podobno jeszcze nie maja biura w
    > Krakowie. Poza tym slyszalem kilka niepochlebnych opinii o organizacji
    > procesu rekrutacji i o samych organizatorach.

> [...]

    Witam,

    Podobno juz jest zatrudnionych ok. 30 osob. Czy wiadomo jakie sa warunki pracy
    w AMS?

    Podobno w amerykanskich firmach jest duza rotacja pracownikow (np. firma
    wymienia polowe zespolu zeby spowodowac doplyw nowych pomyslow - slyszalem o
    takim przypadku w Polsce). Czy to prawda?

  • 16. Data: 2004-02-04 20:55:55
    Od: Michal Jacykiewicz <m...@g...net>

    Lukasz wrote:

    > Podobno w amerykanskich firmach jest duza rotacja pracownikow (np. firma
    > wymienia polowe zespolu zeby spowodowac doplyw nowych pomyslow - slyszalem o
    > takim przypadku w Polsce). Czy to prawda?

    Ja pracuję w dużej amerykańskiej firmie w Polsce i to co mówisz wydaje mi się
    nieprawdopodobne. Kto przy zdrowych zmysłach pozbywałby się wyszkolonych,
    wdrożonych w projekty pracowników (czyli takich w których zainwestowano już
    mnóstwo pieniędzy)? Chyba tylko szaleniec.

  • 17. Data: 2004-02-04 21:26:13
    Od: misio doux <m...@s...pl>

    Michal Jacykiewicz wrote:

> [...]
    > wdrożonych w projekty pracowników (czyli takich w których zainwestowano już
    > mnóstwo pieniędzy)? Chyba tylko szaleniec.

    Jest taka krakowska polska firma, integrator systemow sieciowych ;]

    --
    Zapraszam do udziału w dyskusjach na nowo powstalym forum
    http://forum.sky.net.pl - Wolne forum wymiany opinii, myśli i idei