PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kto to jest account executive?

  • 1. Data: 2003-12-10 14:27:04
    Temat: Kto to jest account executive?
    Od: "aga" <d...@W...gazeta.pl>

    Prosze o odpowiesz...czym on sie zajmuje jakie sa obowiazki jakie jest
    przecietne wynagrodzenie...itp. dzieki z gory :-)

    agata włodarczyk

  • 2. Data: 2003-12-11 00:46:43
    Temat: Re: Kto to jest account executive?
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 10 Dec 2003 14:27:04 +0000 (UTC)
    "aga" <d...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Prosze o odpowiesz...czym on sie zajmuje jakie sa obowiazki jakie jest
    > przecietne wynagrodzenie...itp. dzieki z gory :-)

    w USA pod tym tytulem kryje sie zwykle glowny ksiegowy calej firmy.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 3. Data: 2003-12-11 07:41:36
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Uzytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisal w
    wiadomosci news:20031210164643.74f2b60a.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...

    > w USA pod tym tytulem kryje sie zwykle glowny ksiegowy calej firmy.

    ale u nas to zwykle zawoalowana nazwa przedstawiciela handlowego....

    K.

  • 4. Data: 2003-12-11 10:44:40
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-11 08:41, Karmakoma wrote:
> [...]
    .usun...

    > ale u nas to zwykle zawoalowana nazwa przedstawiciela handlowego....

    Częściej chyba Key Account Manager = superkomiwojażer.

    Executive (od np. egzekutywa - z czasów pzpr) oznacza stanowisko
    kierownicze, bardziej "zarządzający" niz "kierujący" - a Account
    odpowiada tu księgowości. IMHO.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2003-12-11 11:47:49
    Od: "krzysiek" <m...@p...onet.pl>

    Spotkalem sie z tym stanowiskiem w pewnej agencji marketingowej, tam byli to
    ludzie odpowiedzialni za prowadzenie projektow.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2003-12-11 16:11:48
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Thu, 11 Dec 2003 11:44:40 +0100, gdy Catbert
    <v...@w...pl> napisał:

> [...]
    >
    >Executive (od np. egzekutywa - z czasów pzpr) oznacza stanowisko
    >kierownicze, bardziej "zarządzający" niz "kierujący" - a Account

    http://praca.gazeta.pl/praca/1,47371,164190.html
    http://www.mediarun.pl/dictionary.php

    Generalnie chodzi o osobę odpowiedzialną za obsługę klienta, ale nie
    codzienną, a utrzymywanie relacji, rozwiązywanie konfliktów, zdobywanie
    nowych kontraktów - słowem: zapewnianie stałego przypływu kasy od
    klienta, stąd "konto" w nazwie :)

    Robert

  • 7. Data: 2003-12-11 19:50:37
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-11 17:11, Robert Drozd wrote:
> [...]
    > codzienną, a utrzymywanie relacji, rozwiązywanie konfliktów, zdobywanie
    > nowych kontraktów - słowem: zapewnianie stałego przypływu kasy od

    Fakycznie - większość tego, co znalazłem odpowiada mniej więcej
    stanowisku Dyrektor d/s Sprzedaży.

    Jednakże znalazłem też coś takiego:

    http://www.hyperdictionary.com/dictionary/account+ex
    ecutive
    http://www.investorwords.com/cgi-bin/getword.cgi?47

    gdzie account executive wydaje sie być ograniczone do pewnej grupy
    usług, co ciekawe pozostaje to w pewnej sprzeczności z ogłoszeniami o
    pracę (USA) gdzie ewidentnie dotyczy to sprzedaży, a "account" używane
    jest na określenie klienta, jako pewien skrót myslowy. (Klient = kasa).

    na koniec nieco stresu dla księgowych:

    http://www.smarthunt.com/Jobs-Smart.cfm?SubCatID=74

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2003-12-11 22:01:29
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Thu, 11 Dec 2003 20:50:37 +0100, gdy Catbert
    <v...@w...pl> napisał:

> [...]
    >http://www.investorwords.com/cgi-bin/getword.cgi?47
    >
    >gdzie account executive wydaje sie być ograniczone do pewnej grupy

    No tak. Acounci są w przypadku usług, np. w agencjach reklamowych,
    doradztwie, konsultingu itd. Tam klient jest obskakiwany stale, ale z
    pewnej odległości, gdyż produkt jest często niematerialny :)

    Dyrektor ds. sprzedaży najczęściej zarządza fizyczną siecią sprzedaży,
    czyli repami.

    r.

  • 9. Data: 2003-12-11 22:53:58
    Od: "respirator" <n...@w...com>

    > w USA pod tym tytulem kryje sie zwykle glowny ksiegowy calej firmy.
    ???? a nie pod CFO najprzypadkiem ???

    pozdra
    --
    RezPirator

  • 10. Data: 2003-12-12 09:36:52
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    > w USA pod tym tytulem kryje sie zwykle glowny ksiegowy calej firmy.

    A czy ksiegowy czasem nie nazywa sie Accountant?