PracaGrupypl.praca.dyskusje › 32% podatek dochodowy narusza konstytucyjną sprawiedliwość społeczną - zdaniem RPO

  • 11. Data: 2009-07-14 23:42:02
    Temat: Re: 32% podatek dochodowy narusza konstytucyjną sprawiedliwość społeczną - zdaniem RPO
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 15, 1:13 am, Maciej Bojko <m...@g...com> wrote:

    > Wniosek szanpana Rzecznika przepadnie tak samo, jak niedawno
    > przepadł wniosek tego śmiesznego pana, któremu nie chce się zapinać
    > pasów.

    To oprócz karania ludzi za efektywniejszą pracę, lubisz jeszcze dbać o
    ich życie wbrew ich woli?

    --
    mihau

  • 12. Data: 2009-07-15 08:28:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maciej Bojko" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > "OK" w sensie: "niesprzeczne z Konstytucją"? Było OK. Teraz też jest
    > OK. Wniosek szanpana Rzecznika przepadnie tak samo, jak niedawno
    > przepadł wniosek tego śmiesznego pana, któremu nie chce się zapinać
    > pasów.

    Moje pytanie bylo iscie retoryczne i mialo raczej zwrocic uwage na nagle
    przebudzenie rzecznika - skad ono? Wystarczy zastanowic sie kto go mocowal,
    a dowiemy sie, ze w obliczu zagrozenia podniesieniem podatkow ktos nas chce
    ratowac. Co najmniej zenujace posuniecie.

  • 13. Data: 2009-07-15 08:30:34
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@C...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Tue, 14 Jul 2009 13:28:15 -0700 (PDT), glos <g...@p...onet.pl>
    > wklepał(-a):

    > Ale każdy "końcowy kupujący" płaci przecież tak samo, niezależnie od tego
    > ile
    > zarabia? Nie liczę tu firm, bo to inna bajka.

    Bzdura. Kazdy w ramach swoich zakupow ma inny wypadkowy VAT, wlasnie
    skutkiem zrozncowania.

  • 14. Data: 2009-07-15 08:45:49
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Ghost" <g...@e...pl> napisał

    > Bzdura. Kazdy w ramach swoich zakupow ma inny wypadkowy VAT,

    Wytłumacz mi zatem jakim cudem dwie różne osoby kupując tę samą rzecz
    zapłacą od niej inny VAT?

  • 15. Data: 2009-07-15 09:15:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Ghost" <g...@e...pl> napisał

    > Wytłumacz mi zatem jakim cudem dwie różne osoby kupując tę samą rzecz
    > zapłacą od niej inny VAT?

    Wytlumacz mi zatem jakim cudem dwie rozne osoby zarabiajace tyle samo placa
    rozny podatek dochodowy?

  • 16. Data: 2009-07-15 09:23:07
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Ghost" <g...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Wytlumacz mi zatem jakim cudem dwie rozne osoby zarabiajace tyle samo
    > placa rozny podatek dochodowy?

    Ponieważ rozliczają się z partnerem, ponieważ mają ulgi podatkowe, być może
    coś jeszcze. Akurat to jest zrozumiałe. Czy teraz wyjaśnisz mi jakim cudem
    ja kupując proszek do prania i Ty kupując ten sam proszek do prania
    zapłacić mielibyśmy różny VAT?

  • 17. Data: 2009-07-15 09:42:19
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 15, 10:28 am, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Wystarczy zastanowic sie kto go mocowal,

    Ktoś, kto zmniejszył liczbę progów podatkowych z 3 do 2?

    --
    mihau

  • 18. Data: 2009-07-15 09:45:22
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jul 15, 11:15 am, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Wytlumacz mi zatem jakim cudem dwie rozne osoby zarabiajace tyle samo placa
    > rozny podatek dochodowy?

    A skąd ten warunek, że mają zarabiać tyle samo?
    VAT w sklepie wszyscy zapłacą taki sam. Niezależnie od zarobków,
    wyznania, koloru skóry, itp.
    PIT natomiast dzieli ludzi na klasy według dochodów i na część z nich
    nakłada dodatkowe obciążenie. Z jakiej racji?

    --
    mihau

  • 19. Data: 2009-07-15 10:39:31
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >A skąd ten warunek, że mają zarabiać tyle samo?
    >VAT w sklepie wszyscy zapłacą taki sam. Niezależnie od zarobków,
    >wyznania, koloru skóry, itp.

    Nie. Tak jak inne placimy podatki dochodowe bo jestesmy rozni poziomem
    zarobkow ulgam, itp. tak rozne podatki VAT placimy bo jestesmy rozni w
    strukturze wydatkow.

  • 20. Data: 2009-07-15 10:39:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > cudem ja kupując proszek do prania i Ty kupując ten sam proszek do prania

    Nie zalpales zaluzji.