PracaGrupypl.praca.dyskusje › Lojalka i zakaz...

  • 1. Data: 2009-07-13 07:14:50
    Temat: Lojalka i zakaz...
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Mam juz jedna lojalke, teraz szykuje sie druga ale dodatkowo z zakazem
    konkurencji. Chcialem sie Was poradzic czy jest wg. polskiego prawa jakas
    rekompensata za wprowadzenie zakazu konkurencji, innymi slowy czy
    pracodawca - jesli sie zwolnie albo on mnie , placi mi odszkodowanie za
    okres zakazu konkurencji. Czy jest to jako dobra wola, czy "cos sie
    przyjelo" za pewnego rodzaju norme w takich sytuacjach?

    Serdecznie dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

  • 2. Data: 2009-07-13 07:33:54
    Temat: Re: Lojalka i zakaz...
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Chrispl27 pisze:
> [...]
    > przyjelo" za pewnego rodzaju norme w takich sytuacjach?
    >
    > Serdecznie dziekuje za wszelkie podpowiedzi.

    Jeśli jest to umowa o pracę, to...

    kodeks pracy
    art. 101(2)
    § 1. Przepis art. 1011 § 1 stosuje się odpowiednio, gdy pracodawca i
    pracownik mający dostęp do szczególnie ważnych informacji, których
    ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę, zawierają umowę o
    zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy. W umowie określa się
    także okres obowiązywania zakazu konkurencji oraz wysokość odszkodowania
    należnego pracownikowi od pracodawcy, z zastrzeżeniem przepisów § 2 i 3.

    § 2. Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed
    upływem terminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym
    przepisie, w razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub
    niewywiązywania się pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.

    § 3. Odszkodowanie, o którym mowa w § 1, nie może być niższe od 25%
    wynagrodzenia otrzymanego przez pracownika przed ustaniem stosunku pracy
    przez okres odpowiadający okresowi obowiązywania zakazu konkurencji;
    odszkodowanie może być wypłacane w miesięcznych ratach. W razie sporu o
    odszkodowaniu orzeka sąd pracy.

    Jeśli jest to umowa cywilnoprawna, to obowiązują warunki w niej zapisane.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-07-13 16:03:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h3eo14$8q6$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Jeśli jest to umowa cywilnoprawna, to obowiązują warunki w niej zapisane.
    Minus klauzule niedozwolone.

    --
    Jotte

  • 4. Data: 2009-07-13 16:24:42
    Od: "Chrispl27" <c...@w...pl>

    Dzięki Liwiusz, umowa jest zwyczajną umową (Kodeks Pracy) nie jest to umowa
    cywilna.
    Dzięki i Pozdrawiam.