PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3.5 k dla absolwenta...

  • 1. Data: 2005-08-27 13:01:57
    Temat: Re: 3.5 k dla absolwenta...
    Od: lynx <s...@g...com>

    Dnia 28-08-2005 o 13:15:59 <d...@a...pl> napisał:

    > Odbylem praktyki w osrodku naukowym na "zachodzie"
    > i otrzymalem propozycje robienia tam doktoratu (+ stypendium 1.5 k euro
    > na
    > miesiac).

    i ty się zastanawiasz ? pakuj manatki i wyjeżdzaj

    --
    lynx

  • 2. Data: 2005-08-28 11:15:59
    Temat: 3.5 k dla absolwenta...
    Od: d...@a...pl

    Witam,

    Mam pytanie do Szanownych Grupowiczow: czy 3.5 k na reke w Wa-wie, dla
    absolwenta to za duzo?

    Pytam, poniewaz ostatnio odbylem rozmowe kwalifikacyjna w pewnej firmie.
    Aplikowalem na stanowisko programisty. Rozmowa rozpoczela sie od krotkiego
    opowiedzenia czym do tej pory sie zajmowalem, ile lini kodu napisalem w swoim
    zyciu, etc.
    Nastepnie kilka pytan technicznych. W ostatnim etapie rozmowy zapytano
    mnie o oczekiwane wynagrodzenie. Odpowiedzialem, ze 3.5 k netto.
    Widzialem, ze przesluchujacy mnie czlowiek troche sie zdziwil. Zaczal pytac, czy
    w okresie probnym mogloby byc troche mniej, czy moze to jest jednak kwota
    brutto, etc.

    Sorry, ale odnosze wrazenie, ze przez te 5 lat studiow jednak troche sie
    nauczylem. Moze to bedzie "bucowate" ;-), ale na dyplomie mam 6 z wyroznieniem,
    srednia ze studiow ponad 5.2. Odbylem praktyki w osrodku naukowym na "zachodzie"
    i otrzymalem propozycje robienia tam doktoratu (+ stypendium 1.5 k euro na
    miesiac).

    Z doktoratem chcialem jednak poczekac - mialem nadzieje na znalezienie jakiejs w
    miare sensownej pracy w Polsce, po "pierwszych rozmowach" zaczynam ja tracic....
    . ;-)

    Pozdrawiam,
    m.

  • 3. Data: 2005-08-28 11:31:09
    Od: Krzysztofsf <k...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2005 13:15:59 +0200, doniusowWYTNIJTO napisał(a):

> [...]
    > naukowym na "zachodzie"
    > i otrzymalem propozycje robienia tam doktoratu (+ stypendium 1.5 k euro

    U nas raczej sie nei bija o absolwentow. Gdybys na studiach zamiast sie
    uczyc zarzadzal po godzinach serwerem w firmie "ziutek i spolka" to by sie
    nazywalo, ze masz praktyke zawodowa i kwota by nie gorszyla pracodawcy.
    Z kolei, jesli faktycznie jestes taki dobry jak oceniasz sie na podstawie
    kariery studenckiej, sadze, ze po okresie roku praktyki u tego czy innego
    pracodawcy bedziesz mogl juz negocjowac wyzsze wynagrodzenie lub
    przeskoczyc gdzies indziej.
    Ewentualnie faktycznie lepiej wg mnie isc za ciosem i robic doktorat
    zagraniczny.

  • 4. Data: 2005-08-28 12:07:19
    Od: "Darek" <p...@p...pl>

    Wbrew pozorom Twoje umiejetnosci odgrywaja niewielka role. Nie wiem czy
    wiesz, ale zyjesz w kraju gdzie jest 20% bezrobocie, raczej marna
    gospodarka, a srednia pensja absolwenta to pewnie cos miedzy 1000 a 1600zl.
    To rynek kszaltuje pensje,a Twoje wymagania to jakby rzucanie grochem o
    sciane - pracodawca znajdzie kogos tanszego na Twoje stanowisko. Gdybys byl
    jakims specjalista z 20 letnim doswiadczeniem to moglbys inaczej rozmawiac,
    ale poki co jeszcze nie jestes i musisz sie do tego przystosowac.

  • 5. Data: 2005-08-28 12:28:12
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-08-28 14:07:19 +0200, "Darek" <p...@p...pl> said:

    > Gdybys byl jakims specjalista z 20 letnim doswiadczeniem to moglbys
    > inaczej rozmawiac, ale poki co jeszcze nie jestes i musisz sie do tego
    > przystosowac.

    Ja jestem i zapewniam Cię, że nie mogę inaczej rozmawiać - jak słusznie
    zauważyłeś, mamy marną gospodarkę, nie innowacyjną, która potrzebuje
    głównie operatorów trzonkowych a nie specjalistów. Większość stanowisk
    to prości klepacze, których można mieć za 1500,-. Na stanowisko
    wykorzystujące moje kwalifikacje jeszcze się w Polsce nie natknąłem i
    dlatego pracuję zdalnie dla firm zagranicznych.

    pozdrawiam
    camelot

  • 6. Data: 2005-08-28 13:48:03
    Od: "Darek" <p...@p...pl>

    Byc moze masz akurat bardzo waska i nietypową specjalizacje. Ja znam np.
    specjaliste od baz danych, ktory pracuje dla wielkiej korporacji i zarabia
    jako konsultant 14 tys.. Takich ludzi jest duzo, ale oczywiscie biorac pod
    uwage calą branze IT to jakis maly ulamek procenta ;)

  • 7. Data: 2005-08-28 13:58:49
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2005 15:48:03 +0200, "Darek" <p...@p...pl> wklepał(-a):

> [...]
    >jako konsultant 14 tys.. Takich ludzi jest duzo, ale oczywiscie biorac pod
    >uwage calą branze IT to jakis maly ulamek procenta ;)

    Najwięcej zarabia się jako konsultant na drogich, słomianych inwestycjach. ;)

  • 8. Data: 2005-08-28 17:18:57
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Najwięcej zarabia się jako konsultant na drogich, słomianych inwestycjach. ;)

    Pracując po 18-20h dziennie...

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2005-08-28 20:34:07
    Od: Pawel Rutkowski <s...@N...Ol.Sl.Pl.Al.M.rsc.pl>

    On 2005-08-28, d...@a...pl <d...@a...pl> wrote:
    > Sorry, ale odnosze wrazenie, ze przez te 5 lat studiow jednak troche
    > sie nauczylem. Moze to bedzie "bucowate" ;-), ale na dyplomie mam 6
    > z wyroznieniem, srednia ze studiow ponad 5.2. Odbylem praktyki w

    Gdzie Ty studiowales ze byla szesciostopniowa skala ocen ?

    Pozdrawiam
    Pawel

    --
    Pawel Rutkowski Centauri RSC
    +48 22 847 68 52 http://www.rsc.pl

  • 10. Data: 2005-08-28 20:45:15
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Pawel Rutkowski napisał(a):
    > Gdzie Ty studiowales ze byla szesciostopniowa skala ocen ?
    Niektore uczelnie maja skale ocen 2-6.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl