PracaGrupypl.praca.dyskusje › 3/4 Polaków wg. audio tele z 17.04.2004 uważa że Polacy nie powwini emigrować z kraju za pracą

  • 11. Data: 2004-04-19 14:11:30
    Temat: Re: 3/4 Polaków wg. audio tele z 17.04.2004 uważa że Polacy nie powwini emigrować z kraju za pracą
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Mon, 19 Apr 2004 14:22:46 +0200, gdy Fabio
    <f...@a...inet.alpha.pl> napisał:

    >Nie, nie, ale oni nie wyemigruja. Im sie nie chce doksztalcic, im sie
    >nie chce wyjechac, im sie nie chce zabrac za siebie. Ale tez nie chca,
    >aby inni to robili, bo cudzy sukces w oczy kluje.

    Ale czasami się udaje.

    Nie wiem do końca jak to się stało, że w Siemiatyczach, miasteczku nie
    różniącym się od innych miasteczek na ścianie wschodniej prawie wszyscy
    wyjeżdzają na saksy do Belgii. Jasne, nie jest to ideał naszej
    emigracji, ale dla prostych ludzi nie można oczekiwać czegoś lepszego.

    Z reportażu jaki kiedyś o S. oglądałem wynikało że ktoś wyjechał 15 lat
    temu, ściągnął znajomych, a tym tropem poszła reszta miasta. Może to
    jest właśnie przepis na zrobienie czegoś w Polsce. Znaleźć ludzi, którzy
    dadzą przykład i pokażą jasny sposób naśladowania.

    r.

  • 12. Data: 2004-04-19 14:36:40
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Robert Drózd wrote:

> [...]
    > jest właśnie przepis na zrobienie czegoś w Polsce. Znaleźć ludzi, którzy
    > dadzą przykład i pokażą jasny sposób naśladowania.

    To bardzo dobrze. Im wiecej ludzi, ktorzy chca brac swoje wlasne sprawy
    we wlasne rece - tym lepiej.

    ..:: fabio

  • 13. Data: 2004-04-20 08:59:21
    Od: "marek" <m...@b...kom>

    "Fabio" <f...@a...inet.alpha.pl> wrote in message

    To bardzo dobrze. Im wiecej ludzi, ktorzy chca brac swoje wlasne sprawy
    we wlasne rece - tym lepiej.

    tylko, ze oni w rece biora swoje paszporty...
    (nie winie ludzi, bo kto bedzie czekal pol zycia, zeby sie zaharowac - moze
    za nic? - choc nie jest to postawa, ktora wrozy dobrze temu krajowi)
    a ludzi z okolic S. spotkalem kilkakrotnie. I to wcale nie w Belgii! :)

    marek