Zmiana pracy? Przyjrzyj się przyszłemu pracodawcy
2015-12-31 10:16
Warto sprawdzić przyszłego pracodawcę © Imillian - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak aktywnie szukać pracy?
Poszukiwanie pracy nie jest obecnie dla pracowników jedynie chęcią znalezienia źródła dochodu. Kandydaci mają coraz częściej konkretne oczekiwania związane z pracodawcą oraz miejscem, w którym będą wykonywali swoją pracę. Zanim więc wyślemy do firmy swoje CV, poszukajmy informacji na jej temat. Możemy wówczas uniknąć rozczarowania i chęci ponownego poszukiwania nowego miejsca pracy.Strona www – źródło podstawowych informacji
Analizę warto zacząć od strony internetowej firmy. Treści, które zostały na niej umieszczone pomogą nam zapoznać się z historią, zasadami funkcjonowania i specyfiką przedsiębiorstwa. Często to właśnie na stronie internetowej możemy znaleźć informacje na temat procesu rekrutacji oraz możliwości jakie daje firma w zakresie rozwoju zawodowego.
fot. Imillian - Fotolia.com
Warto sprawdzić przyszłego pracodawcę
Większe przedsiębiorstwa mają zazwyczaj klarownie przygotowany plan szkoleniowy i sprecyzowaną ścieżkę kariery. Mniejsze firmy z kolei uczą działania bardziej wszechstronnego i nabywania szerszych kwalifikacji wynikających chociażby z uczenia się obowiązków innych pracowników podczas urlopów. W zależności od naszych oczekiwań warto więc poznać ilość zatrudnionych osób i informacje na temat jej struktury organizacyjnej. Jeżeli na stronie internetowej firmy dodatkowo znajdziemy zdjęcia pracowników z imprez firmowych możemy przypuszczać, że dba o ich integrację.
– Coraz częściej na stronach firm umieszczane są specjalne sekcje dla kandydatów do pracy jak: „kariera” czy „oferty pracy”. Tam znajdziemy informacje o prowadzonych procesach rekrutacyjnych i ich przebiegu – mówi Ewa Iżykowska z GoldenLine. – Możemy też zajrzeć do zakładki „media o nas”, gdzie firmy często chwalą się informacjami, jakie publikowały o nich media – dodaje ekspert z GoldenLine.
Aktualne informacje na temat pracodawcy
Oprócz strony internetowej coraz więcej firm tworzy wizytówki firmowe w mediach społecznościowych, na których umieszcza aktualności „z życia firmy”. Są one źródłem informacji z wielu aspektów jej działania – od oferty, zakresu działań, imprez i wydarzeń, po komentarze pracowników czy kontrahentów.
Targi pracy – okazja do osobistego spotkania
Jeśli mamy możliwość, weźmy udział w targach pracy. Stanowią doskonałą okazję do spotkania, rozmów, obejrzenia prezentacji i uzyskania wielu dodatkowych informacji. Na targach możemy spotkać osoby pracujące w konkretnej firmie, które można bezpośrednio zapytać o informacje i detale, jakie szczególnie nas interesują. Mogą to być pytania o przebieg procesu rekrutacyjnego oraz wymagań stawianych przed kandydatami. Podczas targów mamy także możliwość zadania pytań dotyczących specyfiki pracy, godzin pracy, benefitów oferowanych pracownikom.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jak sprawną rekrutację widzą sami kandydaci. Co mogą zmienić pracodawcy?
-
Kandydaci do pracy chcą znać opinie o pracodawcy
-
Jeśli praca, to po znajomości
-
Polscy pracownicy dbają o dobre imię firmy
-
Styczeń czasem na poszukiwanie pracy
-
31% firm planuje rekrutacje pracowników, a 21% zwolnienia
-
Kompetencje cyfrowe kluczowe dla szefa i pracownika
-
Rekrutacja pracowników: 66% firm wskazuje na niedobór talentów
-
Nadchodzą rekrutacje pracowników w sektorze dóbr i usług konsumenckich
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Komentarz usunięty
-
marcinek511 / 2016-01-25 13:44:15
Gdy pilnie potrzebowałem pracy nie miałem czasu ani cierpliwości żeby sprawdzać pracodawce. Są w internecie agencje, które zobowiązują się do pośredniczenia między poszukującym pracy, a pracodawcą i do takiej się zgłosiłem. W Jobsplus http://jobsplus.pl/ zajęli się wszystkim. Oni wiedza jak z nimi rozmawiać. Jestem zadowolony, jeszcze mam zapewnienie, ze gdybym miał problemy w zakładzie to zawsze mogę się do nich zwrócić. [ odpowiedz ] [ cytuj ]