eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Nowa praca: sześć śmiertelnych grzechów

Nowa praca: sześć śmiertelnych grzechów

2014-06-24 08:10

Nowa praca: sześć śmiertelnych grzechów

Ukrywanie się w nowej pracy nie jest dobrym pomysłem © mariesacha - Fotolia.com

Gratulacje! Dostałeś pracę! Najcięższy etap już za Tobą? Nic bardziej mylnego! Pierwsze tygodnie w nowej firmie są przełomowe i mogą zadecydować czy praca będzie rajem czy też drogą przez mękę. Nie chodzi tu tylko o techniczne aspekty pracy. Ważne jest również Twoje zachowanie w nowym środowisku.

Przeczytaj także: Nowa praca: jak zostać zauważonym?

Kiedy zaczynasz pracę w nowej firmie, unikaj wskazanych poniżej 6 grzechów:

1. Ignorancja kultury

Z badań wynika, że prawie wszyscy pracownicy za bardzo istotne uważają zaadoptowanie zasad korporacyjnej kultury. Czy współpracownicy wolą porozumiewać się za pomocą telefonu, maila a może bezpośrednich rozmów? Czy noszą eleganckie buty czy raczej tenisówki. Dużo aspektów z firmowej kultury można subtelnie podejrzeć np. przychodząc pół godziny wcześniej i obserwując swoich przyszłych współpracowników – zauważa Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

2. Arogancja

Przedsiębiorstwa organizują czasem nowozatrudnionym pracownikom specjalne treningi. Zdarza się, że nowi pracownicy zamiast korzystać ze szkolenia, za wszelką cenę chcą zabłysnąć. Najlepiej, zanim zdecydujemy się na bycie firmowym outsiderem, dać sobie trochę czasu na rozpracowanie firmy i zasad pracy w niej.

3. Ukrywanie się

Z drugiej strony nie możesz zachowywać się jak tchórz, który umywa ręce od samodzielnej pracy. Postaraj się nawiązać kontakt ze współpracownikami, porozmawiać z nimi na stopie towarzyskiej. Pamiętaj, że takie nieformalne rozmowy i gesty mają dobry wpływ na postrzeganie Ciebie w firmie. Nie unikaj kontaktu z ludźmi. Dobrze mieć dobre kontakty z każdym pracownikiem i dbać o dobre kontakty z kolegami z biura – tłumaczy Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

fot. mariesacha - Fotolia.com

Ukrywanie się w nowej pracy nie jest dobrym pomysłem

Nie możesz zachowywać się jak tchórz, który umywa ręce od samodzielnej pracy. Postaraj się nawiązać kontakt ze współpracownikami, porozmawiać z nimi na stopie towarzyskiej. Pamiętaj, że takie nieformalne rozmowy i gesty mają dobry wpływ na postrzeganie Ciebie w firmie.


4. Niesprecyzowane oczekiwania

Jeśli nie będziesz dokładnie wiedział czego oczekujesz, będzie Ci ciężko nawiązać współpracę. Spotkaj się ze swoim menadżerem, postaraj się przedyskutować najważniejsze sprawy. Dowiedz się jakie są priorytety. W jaki sposób masz prowadzić projekty? W jaki sposób Twoje osiągnięcia będą oceniane?

5. Odmowa przyznania się do błędów

Każdy popełnia błędy, a nowozatrudnieni pracownicy robią ich mnóstwo. Nie popełnij podstawowego błędu nie przyznawania się do swoich pomyłek, myśląc, że nikt tego nie zauważy. Zamiast tego ucz się dużo, doceniaj rady innych i poprawiaj to, co źle zrobiłeś.

6. Nie proszenie o pomoc

Nie będziesz uczyć się przez pół roku, jeśli poprosisz współpracowników o pomoc. Dobrym rozwiązaniem jest poproszenie menadżera o spotkanie np. po miesiącu pracy. Na takim spotkaniu możesz przedyskutować najważniejsze wątki współpracy oraz poprosić o ocenę, a także wskazówki co możesz jeszcze poprawić – podsumowuje Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Nastaw się na skuteczne działania

Rozpoczynanie nowej pracy nigdy nie jest proste. Jeśli wiesz, że czasami zdarza Ci się popełniać, któreś w wymienionych wyżej błędów skup się i przygotuj strategię wcześniej. Pamiętaj, nikt nie będzie Cię oceniał po jednym dniu. Jeżeli chcesz zrobić dobre wrażenie, wyróżnij się pracą i zaangażowaniem.

oprac. : Monster Polska Monster Polska

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: