PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie i prawa

  • 1. Data: 2003-07-26 14:36:29
    Temat: zwolnienie i prawa
    Od: "rob11" <rob11<NOSPAM>@o2.pl>

    Witam,

    Mam problem. Firma, w ktorej aktualnie pracuje (od 6 lat) ma zamiar oglosic
    upadlosc. Szykuja sie wiec zwolnienia z pracy. Jakie prawa przysluguja
    pracownikom
    w takiej sytuacji. Jaki to bedzie rodzaj zwolnienia, czy przysluguje mi
    odprawa,
    co z zaleglym urlopem (mam go dosyc duzo)?

    I dodatko, udalo mi sie juz znalezc nowa prace. Co mam zrobic w takiej
    sytuacji,
    czy czekac, az pracodawca zerwie ze mna umowe, czy podpisywac "za
    porozumieniem
    stron". Co sie wtedy dzieje z urlopem, czy przechodzi na nowego pracodawce,
    czy stary musi
    sie ze mna rozliczyc?

    Co powieniennem zrobic w takiej sytuacji, aby jak najwiecej na tym
    skorzystac?

    Pozdrawiam
    rob

  • 2. Data: 2003-07-26 18:07:55
    Temat: Re: zwolnienie i prawa
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    > Co powieniennem zrobic w takiej sytuacji, aby jak najwiecej na tym
    > skorzystac?
    Jesli tylko pracodawca zalega z wyplatami (jest to ciezkie naruszenie
    obowiazkow pracodawcy) to proponuje rozwiazac umowe bez wypowiedzenia na
    podstawie Art.55 paragraf 1.1 Kodeksu Pracy.
    Dzisiaj skladasz wypowiedzenie i jutro juz mozesz nie przychodzic do pracy.
    Dostajesz odszkodowanie za okres wypowiedzenia (np 3 wyplaty), wyplaca urlop
    i takie tam poki jeszcze maja kase. Na świadectwie pracy wypisuja jako
    podstawe ten art. 55 i na podstawie tego mozna nawet zarejestrowac sie w
    Urzedzie Pracy-jest to traktowane jak wypowiedzenie z przyczyn pracodawcy
    zgodnie z kodeksem.

    Szybka sprawa z takim zwolnieniem.

    Polecam.
    Jagaa