PracaGrupypl.praca.dyskusjezostałem wypowiedzenie, co wybrać ? › zostałem wypowiedzenie, co wybrać ?
    From: "mangod" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: zostałem wypowiedzenie, co wybrać ?
    Date: Thu, 21 Apr 2005 21:51:00 +0200

    Witam szanownych grupowiczów

    Nie wiem czy temat kieruje na właściwą grupę ale jestem trochę w sytuacji
    podbramkowej
    i może ktoś tu się będzie orientował co w takiej sytuacji zrobić najlepiej.

    Zacznę od tego że od półtora roku jestem, a właściwie byłem pracownikiem
    pewnego banku,
    którego nazwy tutaj nie wspomne co by nie robić żadnej kryptoreklamy ;)
    Od trzech miesięcy pracowałem na nowym stanowisku (awans) w samym budynku
    głównym ;)
    Miało być wszystko ładnie pięknie ale co się okazuje mój etat zajął kto inny
    a ten co obejmowałem
    ja nadal widniał w ogłoszeniu "poszukujemy pracownika". Przeczuwałem, że
    może się coś zadziać nawet
    jakieś ewentualne wypowiedzenie, ale nie sadziłem że nastąpi to już w dniu
    dzisiejszym - niestety!
    Tak się stało i dzisiaj zostałem bez pracy ;(

    A teraz do rzeczy. Dostałem od pracodawcy dwie opcje do wyboru:

    - wypowiedzenie ze strony pracodawcy w okresie jednego miesiąca (zgodnie z
    regulaminem)

    oraz

    - wypowiedzenie za porozumieniem stron ale po przepracowaniu jeszcze trzech
    miesięcy w tym banku

    Odpowiedź mam dać jutro rano o 8:00 więc dlatego napisałem że sytuacja jest
    podbramkowa. Zapoznałem
    się z kodeksem pracy bardzo dokładnie ale z niego również bardzo dokładnie
    mało można wywnioskować ;))

    - chodzi mi oto którą z opcji jest lepiej wybrać ?
    - czy wybór będzie miał jakiś wpływ na wystawione świadectwo pracy ? (jeśli
    tak to jaki może mieć) ?
    - jaki ewentualnie pracodawca może sformułować powód wypowiedzenia w takiej
    sytuacji ? (dodam że
    byłem pracownikiem do którego nie miano żadnych zastrzeżeń, krótko mówiąc
    niczym nie podpadłem po prostu
    mam wrażenie że kogoś innego z góry chciano tam przyjąć. Czy to może być coś
    w stylu "zmiany reorganizacyjne
    w danej instytucji ? Czy muszę się godzić na taki powód wypowiedzenia?)
    - ostatnie pytanie dotyczy kwestii takiej, że posiadam dwa tygodnie urlopu
    do wykorzystania. Jeśli zgodzę się na
    pierwszą opcję pracodawcy (wypowiedzenie w okresie jednego miesiąca) to czy
    jeśli pójdę na L4 to czy te dni
    niewykorzystanego urlopu mi się przesuną ponad ten jeden miesiąc i czy będą
    również płatne ?

    to chyba tyle ;) Przepraszam za tak chaotyczne pytania ale, starałem się
    wypisać wszystko to czego do końca nie wiem
    lub nie jestem pewien, może ktoś z tu obecnych miał już styczność z podobną
    sytuacją ?

    Z góry dziękuję za wszelkie komentarze i dyskusję.