PracaGrupypl.praca.dyskusje › znow czasy 5zl/godz

  • 311. Data: 2009-04-21 13:11:56
    Temat: Re: znow czasy 5zl/godz
    Od: r...@w...pl

    > <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ciebie nie, ale innego, jak znam życie, owszem.
    > Samochód to dla Ciebie niezbędne minimum?

    Jak miałbym dojeżdżać do pracy, to owszem tak.

    Jak się mieszka na wsi pod Warszawą, gdzie PKSy są 2 na dzień, a do pociągu 8
    km, to może być z tym problem.

  • 312. Data: 2009-04-21 13:22:30
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    [...]

    Czytam tę "debatę" i widzę, że zapomnieliście o dwóch rzeczach: popyt
    i podaż. Praca temu także podlega. Po za tym jak czytam to jest mowa o
    "ogłoszeniu". Po za tym jak to jest 5 zł na rękę to w całokształcie
    obecnego rynku pracy - nie jest to nic wartego aż takiej dyskusji.

    j.

  • 313. Data: 2009-04-21 13:24:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-04-21, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

    [...]

    > Czyżby? Prawo Cię nie obowiązuje?

    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo/msg/cfe7d
    e62c24bcb8e

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 314. Data: 2009-04-21 13:41:30
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsk1u0$ipt$1@news.onet.pl Emka <e...@o...eu> pisze:

    > Zakładam, że coroczne 2 miesiące wakacji i łącznie jakieś 4 tygodnie
    > ferii + możliwość wzięcia normalnego urlopu też w to wszystko
    > wliczyłeś. Plus okresowe urlopy rehabilitacyjne. Oczywiście nie
    > bezpłatne.
    Oto przykład kompletnego ignoranta. Nic nie wie albo wie, że dzwoni tylko
    nie ma pojęcia gdzie, do tego umiarkowane rozumienie czytanego tekstu.
    I tak w każdym poście.
    Z kim, o czym i jak tu gadać?

    --
    Jotte

  • 315. Data: 2009-04-21 13:43:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsk3h3$nut$1@news.onet.pl Emka <e...@o...eu> pisze:

    > Twój przykład pokazuje, że to "radzenie" nie jest absurdalne.
    > No widzisz - kompletnie nic nie pojmujesz i mieszasz pojęcia. Ktoś musi
    > zostać szewcem, by wiedzieć z jakimi plusami i minusami wiąże się
    > produkcja, sprzedaż i naprawa butów, a nie by wiedzieć, czy buty są
    > wygodne i ładne.
    Szkoda sensu...

    --
    Jotte

  • 316. Data: 2009-04-21 13:45:16
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsjjfn$t6r$1@inews.gazeta.pl andreas <a...@y...com>
    pisze:

    > Jeżeli uznamy, że założeniem powstania płacy minimalnej jest ulżenie
    > klasie robotniczej, to p.m. nigdy i nigdzie nie spełniła, nie spełnia i
    > nie spełni swojej roli.
    To nie uznawajmy tego.
    Tym bardziej, że to bzdura.

    A resztę sobie [cut]nę.

    --
    Jotte

  • 317. Data: 2009-04-21 13:49:22
    Od: "jesuss" <c...@v...pl>

    Użytkownik "smutny" <s...@s...com> napisał w wiadomości
    >W gazecie z ogłoszeniami widziałem trochę ogłoszeń gdzie była podana stawka
    >5 złotych za godzinę. Zakładając nawet że pracowałoby się po 50 godzin
    >tygodniowo, to w miesiącu 200x5=1000zł, co w dużym mieście wojewódzkim
    >starczy najwyżej na jedzenie i bilet miesięczny!

    Jakie kontrasty, wręcz kominy płacowe! Gość nad tobą oferuje plan minimum
    1000 zł/ tydzień (projekt16) :-)))))

  • 318. Data: 2009-04-21 13:53:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gsjol2$2hgq$1@opal.icpnet.pl Patryk Włos

    > Nie jestem wprawdzie zbyt dobry z historii, ale rozumiem, że to o mnie
    > chodzi.
    Oh, nie przeceniaj się, nie chcę teraz tego personifikować, chodzi tu o
    pewną zaściankowość poglądową, nie o konkretne osoby, choć oczywiście
    konkretne osoby się w nią mniej lub bardziej wpisują.

    > Ale mam jedną prośbę: przeczytaj sobie pierwszego posta z mojego bloga
    > (adres w stopce) - tego o pensji minimalnej właśnie - i spróbuj zaprzeczyć
    > faktom, które tam przedstawiłem. No spróbuj je jakoś zanegować.
    Przeczytałem już dawno.
    Przeczytaj sobie komentarze do tych swoich "faktów"
    AcCo za problem zanegować?
    Proszę cię bardzo - bełkot i bzdury.
    Dowody - wszędzie.

    > Co jest chore, bo można ją zastąpić importem.
    Pewnie z tych krajów, które były wystarczająco mądre aby swego rolnictwa nie
    zniszczyć.

    --
    Jotte

  • 319. Data: 2009-04-21 14:51:39
    Od: Mirosław Habarta <M...@p...pl>

    Patryk Włos pisze:

    > Ponieważ?

    Był oderwany od rzeczywistości, którą kształtuje m.in. płaca minimalna.
    Można by nawet powiedzieć, że odpowiedni poziom płacy minimalnej przewróci
    każdy biznesplan.

    M.H.

  • 320. Data: 2009-04-21 15:05:13
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > wiec ci wytłumaczę, wynika z tego że dochód rolnika jest
    > nieporównywalnie niższy od kosztów tej produkcji rolnej, nawet doda by
    > to załapała,

    czemu uważasz że tak wynika? koles napisal o wydawaniu pieniędzy co było
    odpowiedzią na strukturę podatku dochodowego (progresywny czy liniowy) z
    sugestią że zamiany na liniowy będą z miejsca odrzucane przez rolników.
    Padło słowo "rolnik", zostało przywołane że tona zboża to
    dziesięciokrotnie mniejsza cena niż tona nawozu...
    Czyli od razu widac małe pomieszanie z poplątaniem, bo:
    - nie wiadomo o co chodzi w kontekscie rodzaju podatku
    - przywołane sa dwie liczby i zero jakiegokolwiek wyjasnienia jak sie ma
    ilosc nawozu do ilosci produktu koncowego.

    inaczej mówiąc - duzo paplania z ktorego najwyraźniej tobie cos wynika
    (a część z nas jest na tyle niedorozwinięta że nie potrafi zrozumieć tej
    arcyskomplikowanego wywodu). No i oczywiście balcerowicz musi odejść!

    > i z firmami czasami jest podobnie.
    że załapują jak doda czy jak?