PracaGrupypl.praca.dyskusje › więzniow do roboty

  • 11. Data: 2011-04-23 14:39:31
    Temat: Re: więzniow do roboty
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 14:59:19 +0200, Zakarm napisał(a):

    > A z jakiej racji ?

    Z takiej, że nie można nikogo przymuszać do tego, aby pracował na kogoś
    innego.

    > Systemy totalitarne jeszcze niedawno produkowaly wiezniow wlasnie po to
    > zeby ich wykorzystywac jako niewolnikow i dosyc juz tego qrestwa .
    OK, to w takim razie Ty utrzymujesz więźniów. Przecież Ty chcesz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 12. Data: 2011-04-23 15:09:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-23, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    [...]

    > Z takiej, że nie można nikogo przymuszać do tego, aby pracował na kogoś
    > innego.

    Zniknąłeś alimenty?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 13. Data: 2011-04-23 15:26:17
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 15:09:50 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

    > Zniknąłeś alimenty?
    Ja o racji piszę, a nie o prawie.
    Zresztą, jak ktoś w naszym kraju nie chce, to alimentów nie będzie płacił i
    mu nadmuchasz.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 14. Data: 2011-04-23 15:50:36
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-04-23, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> wrote:

    [...]

    > Ja o racji piszę, a nie o prawie.
    > Zresztą, jak ktoś w naszym kraju nie chce, to alimentów nie będzie płacił i
    > mu nadmuchasz.

    Mówisz że sama niechęć wystarczy? Czy może jednak trzeba się nakombinować?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2011-04-23 16:33:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sat, 23 Apr 2011 15:50:36 +0000 (UTC), Wojciech Bancer napisał(a):

    > Mówisz że sama niechęć wystarczy? Czy może jednak trzeba się nakombinować?

    Niewiele trzeba kombinować.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 16. Data: 2011-04-24 18:59:14
    Od: Mirku <r...@a...pl>

    On 23 Kwi, 12:54, Zakarm <t...@s...com> wrote:
> [...]

    Nie bede z toba polemizowal, bo cos masz z psychiką : >

  • 17. Data: 2011-04-24 19:45:56
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

    W dniu 2011-04-22 00:48, Mirku pisze:
> [...]
    > Dzienne utrzymanie więźnia w Polsce kosztuje 76 złotych. W tej kwocie
    > mieści się wyżywienie, ubranie wraz z praniem, koszt obsługi oraz
    > energia elektryczna. Za dobre sprawowanie więzień będzie mógł mieć
    > telewizor lub konsolę do gier w swojej celi. Więźniowie mają
    > zapewnione ciepłe cele, mogą korzystać z siłowni, biblioteki i
    > świetlicy.
    >
    > Ktory z politykow powie, zeby wiezniow zapędzic do robot publicznych.
    > Niech zarabiaja na swoje utrzymanie. Pod nadzorem straznikow niech
    > zapierdalaja z lopata rowy melioracyjne kopac. Nieroby i pasozyty

    bardzo to ładne, co piszesz, tylko nie mające związku z rzeczywistością.
    Nie życzę Ci, żebyś na własnej skórze przekonał się jak wygląda ten
    "luksus" w większości polskich więzień -przepełnione, zasyfione cele
    nieremontowane kilkadziesiąt lat, rozpaczliwe warunki sanitarne,
    pomieszczenia socjalne (łącznie z siłowniami, czytelniami etc.)
    adaptowane na cele, brak etatów i pieniędzy na resocjalizację i tak
    dalej... Ciekawe zresztą że ciepło w celi uznajesz za ekstrawagancję,
    ale mniejsza.
    Jasne, zasłużyli sobie ci bandyci, nieroby i pasożyty. Ale dalsze Twoje
    wnioski są też nieco oderwane od rzeczywistości. Już od dziesiątków lat
    praca w polskim więzieniu jest przywilejem i nagrodą, bo warsztaty
    więzienne zostały w większości pozamykane ze względu na całkowitą
    nieopłacalność produkcji, a prace na zewnątrz więzienia są niechętnie
    widziane przez gminy i samorządy bo odbierają chleb miejscowym (nawet
    jeśli ci miejscowi to olewają i wolą zasiłek). Zresztą prace takie
    roboty drogowe czy budowlane wykonywane kilofem i łopatą od dawna są
    nierentowne i niezbyt potrzebne -to nie XIX wiek, a zorganizowanie
    jakiegoś frontu robót wyłącznie w celu pokazania nierobom jak się
    pracuje musiałoby też sporo kosztować.
    Jeśli nie wierzysz, może spróbujesz przeżyć choć parę miesięcy na koszt
    państwa w opisany sposób, to chyba nietrudno załatwić. To logiczne
    -skoro ci więźniowie mają tak wspaniałe życie...

  • 18. Data: 2011-04-24 20:42:35
    Od: Lemat <#@lemat.priv.pl>

    Jakub Tarczewski wrote:

> [...]

    > roboty drogowe czy budowlane wykonywane kilofem i łopatą od dawna są
    > nierentowne i niezbyt potrzebne -to nie XIX wiek,

    jakieś 2 tygodnie temu widziałem 10 chłopa uprawiających czasoprzestrzeń -
    kopali rów stąd aż do trzeciej, łopatami

    > Jeśli nie wierzysz, może spróbujesz przeżyć choć parę miesięcy na koszt
    > państwa w opisany sposób, to chyba nietrudno załatwić. To logiczne
    > -skoro ci więźniowie mają tak wspaniałe życie...

    najgorsze jest to, że jak już wyjdziesz to i tak masz przesrane - pracodawcy
    zwracają uwagę na "zaświaczenie o niekaralności"

    Lemat

  • 19. Data: 2011-04-24 21:00:25
    Od: Mirku <r...@a...pl>

    On 24 Kwi, 21:45, Jakub Tarczewski <a...@o...eu> wrote:
> [...]
    > nierentowne i niezbyt potrzebne -to nie XIX wiek, a zorganizowanie
    > jakiegoś frontu robót wyłącznie w celu pokazania nierobom jak się

    Chrzanic ten temat, nawet jak sie dobry system wymysli to i tak
    rzecznik praw obywatelskich sie na to nie zgodzi. Denerwuje jednak, ze
    tyle to musi kosztowac i nic zmienic sie nie da.

  • 20. Data: 2011-04-24 21:03:45
    Od: Mirku <r...@a...pl>

    On 24 Kwi, 22:42, Lemat <#...@lemat.priv.pl> wrote:

    > jakieś 2 tygodnie temu widziałem 10 chłopa uprawiających czasoprzestrzeń -
    > kopali rów stąd aż do trzeciej, łopatami

    Czesc osob pracowala np. przy wycinaniu drzewek z walow powodziowych
    albo przy sadzeniu drzew w lesie. 33% wiezniow wykonuje jakas platna
    lub nieplatna prace i jest to element resocjalizacji.