PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o prace

  • 11. Data: 2004-11-02 21:24:05
    Temat: Re: umowa o prace
    Od: "Michał Świątek" <s...@p...com>

    Możesz, a nawet powinieneś, bo jeśli w umowie na czas określony nie ma
    zapisanego sposobu i trybu jej rozwiązania, to właściwie nie ma szans na
    odejście z takiej pracy przed upływem terminu umowy. Miałam taką sytuację i
    bardzo siężko było mi zmienić pracę, bo były pracodawca nie chcial mnie
    puścić, a ja miałąm jedynie możliwość porzucenia pracy w tej sytuacji.

  • 12. Data: 2004-11-07 11:16:01
    Od: "Sulami" <s...@p...fm>

    > czy w umowie o prace na czas okreslony np. na rok moge dopisac ze
    > moze ona zostac przez obie strony rozwiazana za 2-tygodniowym
    > wypowiedzeniem?

    Prawdę mówiąc nie musisz tego podpisywać. Pracownik nie ma obowiązku
    podpisywać umowy o pracę, jeśli mu się ona nie podoba, nie spełnia jego
    oczekiwań. Natomiast wówczas możesz liczyć się z tym, że pracownikiem nie
    będziesz lub przestaniesz być.
    Zapis o 2-tygodniowym okresie wypowiedzenia musi być umieszczony w umowie o
    pracę zawartej na czas określony, inaczej nie ma możliwości (zgodnie z
    kodeksem) rozwiązania tej umowy za wypowiedzeniem. Oczywiście jest jeszcze
    instytucja rozwiązania umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy (to
    możliwość dla pracownika) lub rozwiazania stosunku pracy na mocy
    porozumienia stron. Pytanie tylko- czy będzie możliwe skorzystanie z tych
    możliwości.
    Tak naprawdę zapis o 2-tygodniowym okresie wypowiedzenia to miecz
    obosieczny. Są z niego korzyści, ale jest też pewne ryzyko.
    Na pocieszenie: jeśli pracodawca będzie chciał się Ciebie pozbyć, znajdzie
    sposób. Ty też musisz mieć sposób, aby uwolnić się z uciążliwej pracy, bo a
    nuż znajdzie się praca atrakcyjniejsza? Nie daj sobie związać rąk.

    Pzdr.
    Sulami