PracaGrupypl.praca.dyskusje › samozatrudnienie - dzialalnosc gosp.

  • 1. Data: 2006-11-13 22:24:48
    Temat: samozatrudnienie - dzialalnosc gosp.
    Od: chris^b <c...@w...onet.pl>

    Witajcie

    http://biznes.onet.pl/0,1433034,wiadomosci.html

    Czy dobrze rozumiem, ze jezeli np. prowadze szkolenia dla jednej firmy,
    w roznych miejscach w Polsce (calkiem niedawno rozpoczalem dzialalnosc
    gosp) to za chwile zostane pozbawiony obnizonego zusu itd.
    Nie do konca rozumiem, ten przepis: przeciez majacych wlasna dzialanosc
    gosp. sa tysiace, az tak dobrze im wszystkim, ze trzeba odebrac
    wszystkie przywileje?

    prosze o wypowiedzi

    pozdrawiam

    chris

  • 2. Data: 2006-11-13 22:45:58
    Temat: Re: samozatrudnienie - dzialalnosc gosp.
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    > Nie do konca rozumiem, ten przepis: przeciez majacych wlasna dzialanosc
    > gosp. sa tysiace, az tak dobrze im wszystkim, ze trzeba odebrac

    Wyglada na to, ze to kolejny niejasny przepis, ktory bedzie mozna
    interpretowac niemal dowolnie, a pewnie czesc osob sie na tym sparzy.
    Zreszta konsekwencje moga byc tragiczne - jesli dzis placisz niski zus, a za
    pare lat sie okaze, ze za np. 5 lat wstecz masz zaplacic zwykly zus, tak
    jakbys byl/byla pracownikiem, to uwzgledniajac roznice w kwocie i odsetki
    karne, jest sie ugotowanym do konca zycia. Przecietny Polak nie bedzie tego
    w stanie splacic.

    Zamiast ujednolicac przepisy, znow tworzy sie dziwne wyrwy. :((

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 3. Data: 2006-11-13 23:32:53
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    bo sie wybralo takich madrych na stanowiska rzadowe
    :]

  • 4. Data: 2006-11-14 08:28:54
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

> [...]
    > jakbys byl/byla pracownikiem, to uwzgledniajac roznice w kwocie i odsetki
    > karne, jest sie ugotowanym do konca zycia. Przecietny Polak nie bedzie
    przezylem cos podobnego na sobie. Byl przepis ze w okreslonym przypadku
    (forma prawna, wiek i studia) przy dg nie trzeba bylo zusu placic
    samodzielnie. W zusie mi to potwierdzono, tylko ja jeden idiota nie
    wzialem tego od nich na pismie. Po 1,5 roku przypomniano sobie o mnie z
    pewnej przyczyny i okazalo sie, to co powyzej napisales... Wnioslem sprawe
    do sadu i wyszlo ze wazniejsze sa wewnetrzne rozporzadzenia zusu niz
    ustawa, a wogole to i tak bym nie wygral, bo takich jak ja bylo wtedy
    tysiace i zus poszedlby z torbami gdyby i wszyscy sprawy sadowe porobili.
    To bylo prawie 10 lat temu ale z tego co widze nawet X Rzeczpospolita przy
    naszych wladzach niewiele w takich sprawach zrobi... :(

    Udalo mi sie tylko z wielkim trudem dostapic zaszczytu ratalnej splaty
    tego "zadluzenia"...

    Bonza

  • 5. Data: 2006-11-14 10:48:51
    Od: robbi <r...@n...com>

    chris^b napisał(a):
> [...]
    > Nie do konca rozumiem, ten przepis: przeciez majacych wlasna dzialanosc
    > gosp. sa tysiace, az tak dobrze im wszystkim, ze trzeba odebrac

    Przepis faktycznie zakrecony - mysle ze decydujace tutaj bedzie to czy
    twoja dzialanosc sprowadza sie tylko do tego ze co miesiac wystawiasz
    fakture, a tak na codzien pracujsz od 9-17 w biurze firmy na jej
    sprzecie, wykonujac polecenia jakiegos kierownika. Jesli tak - to wg
    mnie zalapiesz sie.
    Jesli natomiast w firmie pojawiasz sie tylko co jakis czas zeby zdac
    jakies papiery, pobrac inne, nie przychodzisz codziennie do pracy za
    firmowe biurko - to raczej nie.

    Aczkolwiek patrzac na to jak MF lapczywie szuka kasy na solidarne i
    tanie panstwo - to niczego nei mozna byc pewnym.

    Jesli przepis wejdzie w zycie to udaj sie do US i ZUS i popros o ich
    stanowisko na pismie.

    --
    pzdr
    robbi

  • 6. Data: 2006-11-14 18:51:21
    Od: Tobi <t...@p...onet.pl>

    chris^b napisał(a):
    > Witajcie
    >
    > http://biznes.onet.pl/0,1433034,wiadomosci.html

    To chyba tak w ramach tworzenia dogodnych warunków dla przedsiębiorców :]

    Tobi

  • 7. Data: 2006-11-14 20:21:48
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ejarbb$ood$1@news.onet.pl chris^b <c...@w...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > Nie do konca rozumiem, ten przepis: przeciez majacych wlasna dzialanosc
    > gosp. sa tysiace, az tak dobrze im wszystkim, ze trzeba odebrac wszystkie

    A widzisz, nie chcesz swoich oddać "przywilejów". Ale jak np. górnicy nie
    chcą oddać swoich to już ich kopnięci "lyberałowie" od pasożytów rodem z
    PRL-u, żerującymi na socjalu wyzywają..;)
    No ale zostawmy głupstwa, ad rem.
    Musisz spełnić 3 warunki:
    - charakter pracy musi wykazywać cechy stosunku pracy w myśl zapisów art. 22
    §1 KP;
    - prowadzenie działalności nie wymaga nakładów (np. nie wynajmujesz
    pomieszczenia);
    - nie Ty lecz pracodawca ponosi odpowiedzialnośc za wykonanie pracy.

    To tyle z teoretycznego tłumaczenia, które dziś usłyszałem. Prawda jest,
    oczywiście, inna. Skądś trzeba wziąć pieniądze na becikowe, rozrost
    administracji, lustracje, rp nr 4 i inne chore pomysły - kto ma za to
    zapłacić?
    Już wiesz? ;)))

  • 8. Data: 2006-11-14 20:43:30
    Od: chris^b <c...@w...onet.pl>

    dobra,

    czyli jezeli prowadze regularne szkolenia w roznych siedzibach firmy w
    calym kraju. Nie mam jakiegos grafiku ale jakies 20 dni w miesiacu to
    co? Mam co miesiac poprowadzic jakies szkolenie dla innej firmy i bedzie
    okey?
    Prawda jest taka, ze nie mam przeciez gwarancji, ze dostane zlecenie za
    dwa tygodnie...to jakas paranoja.

    prosze o wypowiedzi

    pozdrawiam serdecznie!

    chris

  • 9. Data: 2006-11-14 21:02:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ejd9pb$d4b$1@news.onet.pl chris^b <c...@w...onet.pl>
    pisze:

    > dobra,
    > czyli jezeli prowadze regularne szkolenia w roznych siedzibach firmy w
    > calym kraju.
    To ma być pytanie czy twierdzenie?

    > Nie mam jakiegos grafiku ale jakies 20 dni w miesiacu to co?
    To nic. W każdym miesiącu jest jakieś 20 dni. A jakieś 20 dni w miesiącu to
    IMO jakieś 20 dni w miesiącu, sam napisałeś.

    > Mam co miesiac poprowadzic jakies szkolenie dla innej firmy i bedzie okey?
    Skąd mam wiedzieć?

    > Prawda jest taka, ze nie mam przeciez gwarancji, ze dostane zlecenie za
    > dwa tygodnie...
    Układacz glazury też nie wie. *)

    > to jakas paranoja.
    Przyzwyczajaj się.

    Jotte

    *) Jeśli tak wykładasz, jak piszesz, to faktycznie nie dziwne, że nie masz
    gwarancji na kolejne zlecenie...

  • 10. Data: 2006-11-14 21:58:56
    Od: robbi <r...@n...com>

    Jotte napisał(a):

    > Przyzwyczajaj się.

    ... a dlaczego tu nie ma drzwi, a dlaczego tu nie ma okien? ;D

    MSPANC

    --
    pzdr
    robbi