PracaGrupypl.praca.dyskusje › samochód na firme a 100% odlicznia VAT

  • 1. Data: 2005-02-19 23:56:58
    Temat: samochód na firme a 100% odlicznia VAT
    Od: "cario" <c...@i...pl>

    Witam, mam pytanie. Planuje kupić samochód na firme, jestem VATOWCEM. Wiem
    że
    warunek aby odliczać cały VAT jest nastęujący:ładownośc Twojego samochodu
    jest wyższa niż 357+68*n (n - liczba siedzeń)
    i masz homologację na cięzarowy to odliczasz cały VAT. Niestety kryteria te
    możliwe że niedługo przestaną obowiązywać , a ja potrzebuje samochód !! Czy
    ktoś mi doradzi jaki samochód kupic na firme , żeby móc odliczyć 100% vat od
    paliwa i żeby sie nie martwić że za pare miesięcy się przepis zmieni i nie
    będzie szło tego paliwa odliczać ??? Chodzi mi o samochód typu pickup -
    berlingo, kangoo, partner ale jak najtańszy . Szczerze mówiąc najchętniej
    nie nowy . Ale nigdzie nie znalazłem danych o używanych samohcodach
    spełniajacych te kryteria. Przczytałem na stronie renaulta , że jak kryteria
    które wyżej wymieniłem przestaną obowiązywać , to bedzie to dotyczyło tylko
    osobowych samochodów, na ciężarowe nadal będzie szło odliczac w 100%. A w
    ciężarowych wymieniają kangoo express. Fakt że nie jest to 5 osobowe, ale
    może dałoby się coś pokombinować . LUDZIE POMÓŻCIE !!!! W takiej kropce
    jeszcze nie byłem !

  • 2. Data: 2005-02-20 00:14:21
    Temat: Re: samochód na firme a 100% odlicznia VAT
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 20 Feb 2005 00:56:58 +0100, "cario"
    <c...@i...pl> zakodował:

    >Planuje kupić samochód na firme, jestem VATOWCEM.

    NTG
    Co to ma wspólnego z pracą?
    Ale jak chcesz się dowiedzieć, jak napisać CV, jak wypowiedzieć umowę
    o pracę czy jak z brutto wyliczyć netto - to wystarczy looknąć do
    archiwum na googlach.

    A jak chcesz wiedziec, jakie prawo bedzie obowiazywac w PL jutro, za
    tydzien albo za rok - to szukaj pomocy na pl.soc.paranauki.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-02-20 09:30:13
    Od: "East" <t...@e...com>

    Użytkownik "cario" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie szło tego paliwa odliczać ??? Chodzi mi o samochód typu pickup -
    > berlingo, kangoo, partner ale jak najtańszy .

    Doskonale Cie rozumiem bo mam ten sam problem, a raczej miałem.
    Wyszedłm jednak z założenia ,że nie ma co wróżyć z fusów jak będzie
    za rok -dwa ,trzy ,tylko trzeba się oprzeć na tym co jest teraz.
    Dowiadywałem się w różnych salonach samochodowych i wybrałem Berlingo -
    homologacja ciężarowa , kratka, 5 miejsc. Fachowiec mi podpowiedział, że
    nie tylko wymieniony przez Ciebie wzór jest brany pod uwagę. Jest
    szereg innych parametrów wpływających na określenie do jakiej
    kategorii można auto zaliczyć.Nowe Berlingo ma wzmocnione podwozie i
    jest autem ciężarowym z homologacją i możliwościa pełnego odliczenia
    VAT. Liczę też na to ,że prawo nie działa wstecz i nie będzie
    niespodzianek - chociaż żyjemy w wesołym kraju, gdzie wszystko jest
    możliwe.