PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie o "licencjata"

  • 1. Data: 2002-07-12 14:57:27
    Temat: pytanie o "licencjata"
    Od: "lz" <l...@p...pl>

    Witam.
    Mam takie pytanie.
    Czy stopien licencjata to w rozumieniu pracodawcy i rynku pracy studia
    wyzsze ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-07-12 15:23:38
    Temat: Re: pytanie o "licencjata"
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "lz" <l...@p...pl> napisał w wiadomości >
    > Czy stopien licencjata to w rozumieniu pracodawcy i rynku pracy studia
    > wyzsze ?

    Na okladce dyplomu ukonczenia studiow licencjackich jest tytul: "Dyplom
    ukonczenia studiow wyzszych" :)
    I wyglada identycznie, co dyplom magisterski. Tresc jest inna. Niemniej sa
    to studia WYŻSZE.
    W niektorych krajach na zachodzie Europy nie ma czegos takiego, jak
    "magister".
    Pozdrawiam!
    Iwonka

  • 3. Data: 2002-07-12 15:47:33
    Od: "lz" <l...@p...pl>

> [...]
    > to studia WYŻSZE.
    > W niektorych krajach na zachodzie Europy nie ma czegos takiego, jak

    Dziekuje bardzo za wyczerpujaca odpowiedz.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-07-12 15:50:52
    Od: "Indy" <p...@f...onet.pl>

    nie masz racji:

    licencjat (ś.łc. licentiare, -atum 'uzyskiwać prawo do wykładania') 1.
    nauk. typ studiów zawodowych, trwających krócej niż studia magisterskie...

    lub

    1) na uczelniach kośc., gł. papieskich wydziałach teol., stopień nauk.
    pośredni pomiędzy magistrem a doktorem;

    2) stopień nauk. równy lub niższy od stopnia magistra, nadawany w niektórych
    wydziałach uniwersyteckich, zwł. w krajach romańskich.

    w Polsce po tych studiach nie możesz pochwalić się wyższym wykształceniem;
    no chyba, że masz innego 'magistra'.

    Pozdro,
    Indy

  • 5. Data: 2002-07-12 15:57:01
    Od: "Agnieszka" <a...@n...pl>

    > w Polsce po tych studiach nie możesz pochwalić się wyższym wykształceniem;
    > no chyba, że masz innego 'magistra'.

    Dlaczego?
    Licencjat jest rownowazny inzynierowi na uczelni technicznej. Na zachodzie
    kazda osoba z wyksztalceniem wyzszym jest "inzynierem", a ponoc wchodzimy do
    UE ;)

    Agnieszka

  • 6. Data: 2002-07-12 15:58:27
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > w Polsce po tych studiach nie możesz pochwalić się wyższym wykształceniem;
    > no chyba, że masz innego 'magistra'.
    >
    > Pozdro,
    > Indy

    Do stazu do urlopu chyba sie liczy? Jako wyższe .
    Mam pytanie uzupelniajace. Czy na uczelniach technicznych nie wprowadzili juz
    rozbicia..najpierw inżynier, a potem dostudiowywanie do mgr.?
    Wiem ze takei plany byly, ale nie mam potrzeby sledzenia tematu.
    Jesli tak, to czy przypadkiem nie oznacza to zblizonej "rangi" tych tytulow?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-07-12 15:58:33
    Od: "Coinneach Odhar" <a...@n...com.pl>

    To są studia wyższe zawodowe.

  • 8. Data: 2002-07-12 17:11:55
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Indy" <p...@f...onet.pl> wrote in message
    > (.....)
    > w Polsce po tych studiach nie możesz pochwalić się wyższym wykształceniem;

    Owszem, mozesz. Osoba z tytułem licencjata posiada wyższe wykształcenie, na
    podstawie Zarządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 kwietnia 1992 r.
    w sprawie określenia rodzajów dyplomów i tytułów zawodowych oraz wzoru
    dyplomu wydawanego przez uczelnie (M.P. 1992 nr 12 poz. 85 z póź. zm.).

    Pozdrawiam
    Adam

  • 9. Data: 2002-07-12 18:48:50
    Od: "p." <...@o...pl>

    Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał...
    <ciach>
    > Mam pytanie uzupelniajace. Czy na uczelniach technicznych nie wprowadzili
    juz
    > rozbicia..najpierw inżynier, a potem dostudiowywanie do mgr.?

    Wprowadzili choc nie wszedzie - nie na kazdym kierunku.

    > Jesli tak, to czy przypadkiem nie oznacza to zblizonej "rangi" tych
    tytulow?

    Zblizona moze i tak przy czym inz. to stopien techniczny a lic. naukowy.

    --
    p.

  • 10. Data: 2002-07-15 17:45:13
    Od: n...@p...onet.pl (noob)

    Dzieki Adam, wreszcie krótko i na temat !!!
    pzdrw Bartosz