PracaGrupypl.praca.dyskusje › przetargi pracy czy to jest w ogóle legalne???

  • 91. Data: 2008-02-14 21:44:34
    Temat: Re: przetargi pracy czy to jest w ogĂłle legalne???
    Od: "pampalini" <t...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "pampalini" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A to ci sie tylko wydaje. Skoro nie podaje widelek, to znaczy, ze uwaza, ze
    > mu sie to oplaca.
    zazwyczaj mu sie opłaca, bo zazwyczaj dziady szukają dziadów.
    > Masz inne zdanie? Zaloz firme i podwaj w ogloszeniach widelki!
    kiedy organizowalem grupe przedstawicieli handlowych zawsze podawalem stawkę
    procentową na jaką stać mój oddział, podawalem to na rozmowie przez szacunek do
    nich i przez ekonomie, pamietając ze najtanszy jest najdrozszy (najgorszy).
    zle na tym nie wychodzilem a w zasadzie firma,choc dla mnie tez byl jakis
    udzial.

    > Jaki wzajemny? ON w pelni siwadomie nie podal widelek i wliczyl fakt w
    > koszty funkcjonowania.
    zapewne, nie przecze.Nie wkalkulowal jednak kosztów drugiej strony ktora moze
    w skrajnych przypadkach wysadzic firme ,wiekszosc tego nie robi lub nie jest w
    stanie .Znam jednak przypadki gdzie firmy polecialy z powodu olania paru ludzi.
    Nie dotyczy to oczywiscie paruset złotych na dojazd czy wynajęcie hotelu ale
    chodzi mi o zasadę.Ale to oczywiscie jest ryzyko mniej lub bardziej
    wkalkulowane.Zgadzam sie.

    > To TY nie mozesz zrozumiec, ze skoro cie takie oferty wk..ja to najlepiej na
    > nie nie odpisywac.
    oferty wqrwiają nie na papierze tylko na rozmowach.A rachunki trzeba pokrywac.
    Informacja ze jest to przetarg warta jest umieszczenia.To akurat nic nie
    kosztuje.

    > Jeszcze przed podjeciem pracy usilujesz narzucic ewentualnemu pracodawcy
    > sposob/model prowadzenia biznesu. Strach pomyslec co sie bedzie dzialo, jak
    > sie juz zatrudnisz.
    Kazdy patrzy swojego.
    Konkurencja pracodawcy jest w moim interesie -pod względem rynku pracy, moja
    konkurencja działa na moją niekorzyść.
    Znasz pojęcie związki zawodowe? Myslisz ze są na ręke pracodawcom? A jednak
    istnieje cos takiego i ma nawet miejsce w naszym prawodawstwie.
    Czy czlonkowie związków nie pracują dla pracodawców???

    > Skoro twierdzisz, ze wiesz lepiej jak zatrudniac pracownikow, do dlaczego
    > nie zalozysz wlasnej firmy? Przeciez z wiedza jak skutecznie zatrudniac
    > najlepszych jestes skazany na rynkowy sukces...
    To ze radze sobie nienajgorzej to nie znaczy ze nie moge pracowac również dla
    kogoś.Widz w tym ze interes pracodawcy jest w opozycji do interesu przyszlego
    pracownika co zapewne nie umknęło Twojej uwadze.
    I jeszcze jedno.
    Nie musze startować na polityka zeby narzekac na polityków za których płacę
    podatki.
    Nie musze zostać piekarzem żeby zjechac piekarnie za gwóźdz w bohenku.
    Nie musze stawac po stronie pracodawcy zeby przypomniec mu ze przyzwoitosc tak
    popularna w Unii nakazuje przekazac pelne informacje o pracy i zaproponowac
    stawkę.Do Unii nie jest tak daleko ale ja jestem patriotą :)
    PS nigdy nie twierdzilem ze niektórym firmom które szukają najtańszego
    człowieka a takich jest niestety u nas sporo nie wychodzą na tym dobrze.
    Nie zmienia to faktu ze dobre zachodnie zwyczaje warto jest powielać.
    Mam nadzieje ze nie stracisz czasu uwazając mnie za ignoranta :)

  • 92. Data: 2008-02-15 09:03:44
    Temat: Re: przetargi pracy czy to jest w ogóle legalne???
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-02-14, Immona <c...@n...gmailu> wrote:

    [...]

    > Dyskusja w kategoriach klient/sprzedawca jest nieco chybiona. Zadnej z
    > tych rol nie jest z definicji przypisana przewaga rynkowa czy inna,
    > wszystko zalezy od podazy/popytu.

    Wiem. I już o tym dyskutowaliśmy w tym wątku, tylko nie pociągnęłaś
    tematu. Natomiast z racji tego, że u nas (w Polsce) jednak to
    "sprzedawca" podaje zazwyczaj cenę, to chciałem właśnie pokazać,
    że to nie jest takie oczywiste, że to pracodawca ową cenę musi podać.

    [...]

    > To, kto ma podawac cene, tez nie jest ustalone odwiecznymi prawami.

    Bardziej zwyczajami panującymi na danym rynku. Przy czym o ile się
    orientuję, to nie w każdym kraju zachodniej europy stawki
    w ogłoszeniach są podawane. Ale w sumie to już szkoda kontynuować
    temat. Wszystko już chyba zostało powiedziana (no... przynajmniej
    do następnego flejma ;).

    [...]

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 93. Data: 2008-02-28 23:15:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On 9 Feb 2008 10:37:14 +0100, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    >A niektórzy [1] nie podają fragmentu 'cena nie więcej niż', tylko proszą
    >o ofertę cenową i potem dalej negocjują.
    >
    >[1] Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że jest ich więcej niż tych,
    >którzy to robią, ale badań nie prowadziłem.

    Zastanów się, czy mądrych jest większość?
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356