PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w eu, HELP!

  • 1. Data: 2004-06-20 11:56:49
    Temat: praca w eu, HELP!
    Od: "roop " <r...@g...pl>

    witam wszystkich :)

    nosze sie z mysla o wyjezdzie do jakiegos kraju w eu np.holandia, anglia w
    celu podjecia pracy "sezonowej- 2lub3 miesiace"
    aby zobaczyc jak mi to pojdzie, myslalem o zbieraniu owocow lub warzyw,
    uprawa roslin (bo narazie nie chcialbym podjac pracy w zawodzie, poniewaz
    musialbym znac jezyk perfekt a niestety znam tylko podstawy - dogam sie ale z
    problemami)

    gdzie mam tej pracy szukac? (zbiory owocow w eu)
    skad wiadowmo ze to pewne zrodlo? a nie jakas lipna oferta?
    a moze ktos juz byl u kogos i moglby zalatwic miejsce na ten rok, oraz podac
    ile sie srednio zarabia na miesiac i jakie sa wydatki?

    z gory dziekuje odpowiedzi :)

  • 2. Data: 2004-06-20 12:49:33
    Temat: Re: praca w eu, HELP!
    Od: "BeataB" <b...@o...pl>

    Użytkownik "roop " <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam wszystkich :)
    >
    > nosze sie z mysla o wyjezdzie do jakiegos kraju w eu np.holandia, anglia w
    > celu podjecia pracy "sezonowej- 2lub3 miesiace"

    Słyszałam o tym, że najlepszym krajem na wakacyjną pracę jest Irlandia. W
    tamtejszych pubach pracuje b.duzo Polaków. Podstawowa stawka nie jest
    najwyzsza (w porownaniu z WB),ale jak na Polskę to i tak bardzo wysoka) ale
    drugie tyle zarabia sie na napiwkach albo na dorabianiu jako nazwyklejsza
    pomoc kuchenna.
    Z owocami daj sobie spokoj. Tzn jesli dostalbys sie do pracy przy
    czeresniach czy wisniach to OK. Ale truskawki czy cokolwiek innego "tuż przy
    ziemi" to katastrofa! Wiem, bo byłam na truskawkach. Wyobraź sobie pracę od
    5.30 (bo pierwsza partia truskawek musiala byc uzbierana na 7.00!) do 19.30!
    Kręgosłup zgięty przez 14 godzin z 0,5h przerwa na posilek. Koszmar.

    gdzie mam tej pracy szukac? (zbiory owocow w eu)

    Ludzie jadą tam w ciemno i zawsze cos znajdują. i dogadują się po angielsku.
    Tak właśnie słyszałam. Zreszta jakiś czas temu na wet byl artykul na ten
    temat w Polityce czy we Wprost. juz nie pamietam. Moze tam warto sprobowac.
    Pozdrawiam
    Beata

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2004-06-20 13:24:31
    Od: "roop " <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    BeataB <b...@o...pl> napisał(a):

    > Słyszałam o tym, że najlepszym krajem na wakacyjną pracę jest Irlandia.
    a jak tam sie dogac - jak ktos srednio gada to moze zostac barmanem?
    czy raczej musi troche sie podluczyc i wtedy dopiero.

    slyszalem cos o pracy polaczonej z nauka, ale za nauke jezyka trzeba placic i
    to podobno nawet duzo wychodzi zalezy od stopnia zaawansowania :(
    a ja mam zamair pojechac tam w celach glownie zarobkowych bo tu w kraju za
    wakacje pracy mozna dostac gora 2000 pln :(

    czy mozna zalatwic przez internet taka prace?
    jesli tak to prosze o link bo ja nie moge znalesc nic po polsku i nic
    ciekawego z praca raczej prosta (wszystkie oferty to praca na stale)

    > Kręgosłup zgięty przez 14 godzin z 0,5h przerwa na posilek. Koszmar.
    a ile placa jesli sporo to tak jak mowisz na te czeresnie bym sie skusil
    jesli da rade gdzies cos zalatwic najlepiej przez net ...

    dziekuje za info

    pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2004-06-20 13:47:16
    Od: "BeataB" <b...@o...pl>

    Użytkownik "roop " <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > a ile placa jesli sporo to tak jak mowisz na te czeresnie bym sie skusil
    > jesli da rade gdzies cos zalatwic najlepiej przez net ...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

    Jeśli praca załatwiona jest drogą formalną, to pewnie tak. Ale jeśli jest na
    czarno, to myśle że nie. Wiem, że ci ktorzy tam pojechali znali jezyk
    angielski w stopniu komunikatywnym i pracują. Byle sie jakoś dogadac. Jeden
    szybciej drugi wolniej - liczy się efekt. Moze warto się odważyć i
    spróbować? To co najwyżej będzie koszt przejazdu i ewentualnie jeden albo
    dwa noclegi gdzies w motelu. Zreszta, nie bylam tam i kontaktu z taką osoba
    tez nie mialam. Ci ktorzy tam pracują to znajomi znajomych. Konkretów więc
    nie znam. Ale więcej wiary w siebie życzę. Do odwaznych swiat nalezy.
    Pozdrawiam
    Beata

  • 5. Data: 2004-06-20 18:23:00
    Od: Traper <t...@i...pl>

    Pewnego pięknego dnia: Sun, 20 Jun 2004 11:56:49 +0000 (UTC),
    osoba :"roop " <r...@g...pl> napisał(a):

    >witam wszystkich :)
    Witam również

> [...]

    >a moze ktos juz byl u kogos i moglby zalatwic miejsce na ten rok, oraz podac
    >ile sie srednio zarabia na miesiac i jakie sa wydatki?

    Pare lat temu byłem w Holandi, był to wyjazd w ciemno - poprostu
    spakowaliśmy plecaki z kumplem i ruszyliśmy na poczatku sierpnia do
    Holandii.
    Tam pracowaliśmy przy pieleniu róż( płaca wtedy to było 10 guldenów na
    godzinę) i zbieraniu borówek, sadzeniu pory. O tym że praca do
    najlżejszych nie należała to chyba nie musze pisać. Praca po 10h
    dziennie. Mieliśmy szczeście bo była pogoda, gdyby jej nie było to
    wrócilbyśmy bardzo szybko.
    Dużo zalezy od szczescia i determinacji. Pierwszą prace udało nam sie
    znaleźć po po 3 dniach intensywnego szukania po okolicy. Z druga
    sytuacja wygladała tak że przyjechał holender i szukał pracowników na
    campingu.
    Tak było ok4 lat temu - teraz nie wiem jak jest. Dotej pory miło to
    wspominam bo poza kasą można przeżyć fajną przygodę i zdobyć nowe
    doświadczenia :)

    Pozdrawiam

    Traper.