PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawca zatrzymał mi pensje za nie rozliczone materjały

  • 1. Data: 2004-06-19 21:34:11
    Temat: pracodawca zatrzymał mi pensje za nie rozliczone materjały
    Od: "Pawel Jedrasik" <j...@b...pl>

    Dałem wypowiedzenie umowy o prace a "pan szef" mój stan magazynowy.Było to 2
    miesiące temu,w tej chwili dostałem świadectwo pracy i coś bym z tym
    zrobił.Oczywiście tych materiałów nie mam tylko przeszły przez moje
    ręce.doradźcie coś.

  • 2. Data: 2004-06-19 22:50:07
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    To znaczy, jak dobrze zrozumiałem, fakty wyglądają następująco:
    1. rozstałeś się z pracodawcą
    2. pracodawca dał ci świadectwo pracy
    3. pracodawca nie chce ci wypłacić po dwóch miesiącach pieniędzy za trzeci
    miesiąc "wypowiedzenia"
    4. Wg pracodawcy nie rozliczyłeś się z jego mienia

    I w związku z tym oczekujesz podpowiedzi co zrobić
    Pierwszym krokiem - dowiedzieć się od pracodawcy, co takiego jest na twoim
    koncie i z czego masz się rozliczyć. Jeżeli, jak napisałeś, wiesz co i że
    nie masz się jak rozliczyć (bo weszło w twój stan posiadania - formalnie) to
    chyba naturalne jest że pracodawca nie chce być "stratny" i obarczył ciebie
    kosztami.
    Krótko mówiąc, jeżeli nie masz jakichś "kwitów", to czarno widzę te
    pieniążki

    pozdr
    gromax

  • 3. Data: 2004-06-21 07:25:17
    Od: "Gugu" <g...@p...com>

    > chyba naturalne jest że pracodawca nie chce być "stratny" i obarczył
    ciebie
    > kosztami.
    tzn pracodawca po wydaniu swiadectwa pracy zwolnionemu pracownikowi moze
    sobie wstrzymac wyplate bo cos mu sie zdaje ze pracownik z czegos sie nie
    rozliczyl ?????
    Ja jak sie zwalnialem z zakladu to nie dostalem swiadectwa dopoki nie
    rozliczylem sie z wszystkiego i nie mialem podpisanej obiegowki

    pzdr
    gugu

  • 4. Data: 2004-06-21 11:08:08
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > Ja jak sie zwalnialem z zakladu to nie dostalem swiadectwa dopoki nie
    > rozliczylem sie z wszystkiego i nie mialem podpisanej obiegowki
    bo wszystko powinno być po kolei, więc: rozliczenie +obiegówk, świadectwo
    pracy, ostatnie pieniądze i do widzenia.
    Zaś w tym przypadku: świadectwo dostał, bo pracodawca by postąpił zgodnie z
    prawem (niezależnie od rozliczeń w przypadku zakończenia współpracy w
    ostatnim dniu pracy musi być wydane świadectwo). Po prostu któś nie lubi
    formalności a w związku z tym nie wprowadził jakiś procedur, co mu się
    prawdopodobnie nie raz odbiło czkawką

    > pzdr
    > gugu
    gromax