PracaGrupypl.praca.dyskusje › potwierdzenie zatrudnienia a pracodawca

  • 1. Data: 2006-08-04 09:49:13
    Temat: potwierdzenie zatrudnienia a pracodawca
    Od: "iga" <i...@o...eu>

    Witam
    Mam krótkie pytanko.
    Czy pracodawca może/nie musi/nie powinien potwierdzać telefonicznie faktu
    mojego zatrudnienia. Chodzi o kredyt (procedura uproszczona) do którego bank
    potrzebuje potwierdzenia zatrudnienia. Przedstawiciel banku zostal odesłany z
    kwitkiem..nic nie zostało przez telefon podane, przyszedł więc do mojej firmy
    osobiście..również nic firma nie podała (chodziło tylko o fakt zatrudnienia).
    Ja taki świstek z wpisem o zatrudnieniu od dnia tego i tego na czas
    nieokreslony dostałam od pracodawcy od ręki..Nikomu innemu nie chcą podawać
    takich informacji. Bank się upiera przy tym potwierdzeniu. Jest to czymś
    regulowane że pracodawca nie powinien udzielać takich informacji pracownikowi
    banku?

    Iga

  • 2. Data: 2006-08-04 10:18:48
    Temat: Ustawa o Ochronie Danych Osobowych
    Od: "Pegaz" <k...@p...onet.pl>

    > Przedstawiciel banku zostal odesłany z
    > kwitkiem..nic nie zostało przez telefon podane,

    i słusznie. Pracodawca chroni Twoje dane osobowe.

    > przyszedł więc do mojej firmy
    > osobiście..również nic firma nie podała (chodziło tylko o fakt
    > zatrudnienia).

    jak wyżej.

    > Ja taki świstek z wpisem o zatrudnieniu od dnia tego i tego na czas
    > nieokreslony dostałam od pracodawcy od ręki.

    bo to są Twoje dane osobowe :)

    > Nikomu innemu nie chcą podawać
    > takich informacji. Bank się upiera przy tym potwierdzeniu.

    > Jest to czymś regulowane że pracodawca nie powinien udzielać
    > takich informacji pracownikowi banku?

    Ustawa o Ochronie Danych Osobowych ?

    Całą sprawę załatw inaczej. Umów się z przedstawicielem banku w swojej
    firmie. Razem zejdźcie do kadr. Niech kadrówki poświadczą
    (ustnie/pisemnie/jakkolwiek) że ty to ty, oraz że tu pracujesz. Po tym
    poświadczeniu, wręcz przedstawicielowi banku świstek o którym piszesz

    pozdrawiam
    Pegaz.

  • 3. Data: 2006-08-04 15:24:13
    Temat: Re: Ustawa o Ochronie Danych Osobowych
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:eav6u8$muv$1@news.onet.pl>
    Pegaz <k...@p...onet.pl> pisze:

    > i słusznie. Pracodawca chroni Twoje dane osobowe.

    W jaki sposób potwierdzenie pracodawcy, że pan Alojzy Iksiński pracuje w
    danej firmie jest złamaniem prawa o ochronie danych osobowych? Zwłaszcza, że
    pan Iksiński godzi się na takie "przetwarzanie" danych (o ile w ogóle można
    to podciągnąć pod przetwarzanie) i zdaje sobie z tego sprawę.

    > bo to są Twoje dane osobowe :)

    Ale przecież bank ma już te dane - imię, nazwisko, miejsce zatrudnienia itp.
    Chodzi tylko o to, by pracodawca ten świstek o zatrudnieniu potwierdził
    osobiście (pieczątka, podpis) i poprzez to uwiarygodnił. Pierwszy raz słyszę
    o odmowie takiego potwierdzenia na prośbę banku czy pracownika.

> [...]
    > (ustnie/pisemnie/jakkolwiek) że ty to ty, oraz że tu pracujesz. Po tym
    > poświadczeniu, wręcz przedstawicielowi banku świstek o którym piszesz

    I wtedy nie będzie przetwarzania danych osobowych? :>
    Przecież to dokładnie ta sama procedura, jak ta, o której wcześnie była
    mowa, tylko bez obecności pracownika, który jednak tak czy owak jest o
    wszystkim poinformowany.

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2006-08-04 21:58:30
    Temat: Re: potwierdzenie zatrudnienia a pracodawca
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    iga napaskudził na ekranie:
> [...]
    > do mojej firmy osobiście..również nic firma nie podała (chodziło tylko o

    hm.. może w firmie złóż oświadczenie, iż upoważniasz zakład pracy do
    udzielenia telefonicznej informacji odnośnie twojego zatrudnienia danemu
    bankowi. Data, podpis, ważność oświadcznie (np. tydzien). Ale może zapytaj
    na pl.soc.prawo

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-08-04 23:51:46
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 04 Aug 2006 23:58:30 +0200, "Nikiel ;)"
    <n...@p...fm> zakodował:

> [...]
    >bankowi. Data, podpis, ważność oświadcznie (np. tydzien). Ale może zapytaj

    A w jaki sposób pracownik banku ma poświadczyć zatrudnienie?
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2006-08-05 15:51:31
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > A w jaki sposób pracownik banku ma poświadczyć zatrudnienie?

    A po co ma poswiadczac? Jezeli ma uzasadnione podejrzenie falszywosci
    zaswiadczenia powinien udac sie z nim do prokuratora.

    sz.

  • 7. Data: 2006-08-05 20:35:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 5 Aug 2006 17:51:31 +0200, "szomiz"
    <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> zakodował:

    >A po co ma poswiadczac? Jezeli ma uzasadnione podejrzenie falszywosci
    >zaswiadczenia powinien udac sie z nim do prokuratora.

    Źle mnie zrozumiałeś.
    Bank nie wierzy pracownikowi, że jest zatrudniony w firmie X - chociaż
    przedstawił zaświadczenie.

    W jaki sposób, pracownik Banku Y, który przychodzi do firmy X ma
    udowodnić, że jest bracownikiem Banku Y? Jeżeli przedstawi
    legitymację/zaświadczenie to w tym momencie Pracodawca X powinien
    wysłać pracownika (może tego samego, co zorganizował całe zamieszanie
    ;) ) w celu poświadczenia, że pracownik Banku Y faktycznie jest w nim
    zatrudniony ;)

    Skoro bank popada w paranoję, to czemu inne firmy miałyby w nią nie
    popadać?