PracaGrupypl.praca.dyskusje › piedziesiatka

  • 41. Data: 2007-07-17 10:37:14
    Temat: Re: piedziesiatka
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Jeśli wymaga bezwzględnie, to już siedzi w parafialnym zaścianku. Osobiście
    > lubię utf-8, bo pozwala po ludzku popisać na grupach wielonarodowych a tam
    > głównie płynie moje życie zawodowe :) Ale ja nie używam ani linuksa ani
    > windowsa.

    Może i lubisz utf-8 ale na tej grupie piszesz w iso-8859-2
    Sprawdziłem i jest u ciebie

  • 42. Data: 2007-07-17 12:31:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 17 Jul 2007 10:21:49 -0000, Ris <r...@o...pl> wrote:

    >To wytłumacz mi dlaczego teraz jest dobrze skoro nic nie zmieniałem ?

    Pewnie google, aby nadrobić niechciejstwo userów zaczęły same ustawiac
    kodowanei w zależności od tego, na jakie grupy się pisze.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 43. Data: 2007-07-17 12:46:48
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Jestem teraz w pracy i korzystam z Windowsa dlatego wydaje mi się że jest
    > ok.

    Sprawdziłem dokładnie, na czym polega problem. Otóż wszystkie nasze posty są
    kodowane w ten sam sposób. I jest to właśnie ISO-8859-2. Czyli po stronie
    nadawczej wszystko ok. No może tylko brak informacji o kodowaniu w nagłówku
    w moim przypadku - pracuję nad tym. Problem polega na tym, że w moim
    nagłówku nie ma informacji o sposobie kodowania. Outlook prawidłowo
    przyjmuje że domyślną stroną kodową w takiej sytuacji jest ISO-8859-2 i w
    nim mój post ładnie wygląda. Natomiast w Twoim przypadku przeglądarka
    błędnie przyjmuje za domyślną jakąś inną stronę kodową.

    > Prywatnie uważam że wydawanie kilku stów na system operacyjny który nie
    > jest wcale taki dobry to marnowanie kasy. Dlatego korzystam z Linuxa i w
    > twojej wypowiedzi widzę kwadraciki zamiast polskich znaków.

    Jeśli Twój system operacyjny na to pozwala, to musisz zmienić DOMYŚLNE
    kodowanie w opcjach czytania i będzie wszystko ok. Po prostu ktoś, kto pisał
    Twoją przeglądarkę pod Linuxem popełnił błąd i musisz go teraz poprawić.

    Lukasz

  • 44. Data: 2007-07-17 12:55:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1184667709.762126.121950@x35g2000prf.googlegrou
    ps.com
    Ris <r...@o...pl> pisze:

    > To wytłumacz mi dlaczego teraz jest dobrze skoro nic nie zmieniałem ?
    Czyżby?

    ps.com
    (...)
    (...)

    .com
    (...)
    (...)

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2007-07-17 13:10:28
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-17 14:46 [Lukasz] napisał(a):

    > Je?li Tw?j system operacyjny na to pozwala, to musisz zmieni? DOMY?LNE
    > kodowanie w opcjach czytania i b?dzie wszystko ok. Po prostu kto?, kto pisa?
    > Twoj? przegl?dark? pod Linuxem pope?ni? b??d i musisz go teraz poprawi?.

    Błędem jest wysyłanie posta bez deklaracji charsetu. Jak Twoim zdaniem
    przeglądarka ma się domyślać jak są zakodowane pliterki? To co jest
    domyślne u Ciebie nie musi być takim u nikogo innego.
    Ustaw sobie OE i nie zarzucaj innym błędów, skoro są po Twojej stronie.
    http://evil.pl/pip/OE.html

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 46. Data: 2007-07-17 13:25:03
    Od: Gienek <g...@s...pl>

  • 47. Data: 2007-07-17 14:07:41
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Błędem jest wysyłanie posta bez deklaracji charsetu.

    Znalazłem i poprawiłem. Teraz jest z prawidłową deklaracją. Przecież
    napisałem w poprzednim poście, że nad tym pracuję.

    > Jak Twoim zdaniem przeglądarka ma się domyślać jak są zakodowane pliterki?

    Według ustawień domyślnych do czytania wiadomości. U Gienka w Linuxie tego
    nie ma, a jak jest, to źle ustawiony. Zamiast napuszać się, jaki to ma
    świetny system niech się dowie, że nie jest taki świetny. Do przerwy
    jeden-jede: Błąd w ustawieniach nagłówka OE u mnie i błąd w czytniku u
    niego.

    Gienek: > Niestety nie wiadomo dlaczego Windows w zawartym w sobie Outlook
    Express ma ustawione domyślnie kodowanie
    Windows-1250.

    Gówno prawda, bo przecież wykazałem, że wysyłałem w ISO, tylko bez nagłówka.
    Dwa-jeden!

    Lukasz
    N 50 05' 04"
    E 19 53' 43"

  • 48. Data: 2007-07-17 14:14:48
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Jeszcze jedena poprawka. Już powinno być dobrze.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 49. Data: 2007-07-17 14:36:47
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-17 16:07 [Lukasz] napisał(a):

    > Według ustawień domyślnych do czytania wiadomości. U Gienka w Linuxie

    Zakładasz w tym momencie, że każdy komputer na świecie koduje posty tak
    jak sobie ustawiłeś a to założenie trochę przesadzone. Znam co prawda
    takich, którzy posuwają się jeszcze dalej każąc czytnikom ignorować
    deklarację z nagłówka nawet jeśli taka jest.
    Czytanie wg ustawień domyślnych ma sens tylko w przypadku gdy nadawca
    korzysta z tego samego kodowania, które sobie ustawiłeś. Czyli często
    sensu nie ma. Trzeba po prostu wysyłać posty zgodne ze sztuką i problemu
    nie będzie.

  • 50. Data: 2007-07-17 14:50:34
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > świetny system niech się dowie, że nie jest taki świetny. Do przerwy
    > jeden-jede: Błąd w ustawieniach nagłówka OE u mnie i błąd w czytniku u

    PRZEPRASZAM ALE CZUJĘ SIĘ URAŻONY!!!
    Nie przypominam sobie żebym się napuszał i chwalił jaki to mam świetny
    system operacyjny. Napisałem tylko, że nie mam zamiaru wywalać kasy na
    windows. Nie każdy może lub chce płacić za programy i nie każdy ma sumienia
    żeby je kraść. Ja wybrałem oprogramowanie które może i nie jest doskonałe
    ale całkowicie za darmo. Jeśli to zostało przez kogoś tak odebrane że się
    napuszam to przepraszam.
    Zaciekawiła mnie twoja wypowiedź i chciałem ją przeczytać. Niestety miałem z
    tym problem bo większość literek była wyświetlana w formie kwadracików. Mam
    ustawienia domyślne zgodnie z zasadami pisania na polskim USENECIE które są
    podane w FAQ http://www.usenet.pl/doc/news-pl-faq.htpl więc śmiem uważać że
    są prawidłowe. Ponadto jak poprawiłeś ustawienia to wszystko wyświetla się
    prawidłowo.

    Nie oceniam systemu operacyjnego Windows. Na pewno jest dobry skoro jest
    zainstalowany na większości komputerów. Niestety dla większości
    użytkowników tego sytemu operacyjnego nie chcę się kliknąć w kilku
    miejscach lub nie wiedzą gdzie to zrobić żeby system operacyjny prawidłowo
    działał a jeśli ktoś zwróci im uwagę, że coś jest nie tak to zamiast
    potraktować to poważnie i sprawdzić czy to może być prawda to od razu chcą
    udowodnić, że wina leży po stronie zwracającego uwagę.