PracaGrupypl.praca.dyskusje › oferta - ile krzyknąć żeby nie spalić

  • 11. Data: 2009-03-26 18:06:36
    Temat: Re: oferta - ile krzyknąć żeby nie spalić
    Od: Wiesław Bicz <o...@o...pl>

    Jotte pisze:
    > W wiadomości news:gqfkml$e2f$1@atlantis.news.neostrada.pl Wiesław Bicz

    > Nie. Podatki płaci uzyskujądy dochód. Pracodawca robi tu jedynie za
    > posłańca.
    > Co do reszty masz oczywiście słuszność - manewr mający na celu
    > zabezpieczenie regularnych wpływów dla fiskusa.
    > Łatwiej ścigać i kontrolować pracodawców niż pracowników.

    To samo jest z ZUS. Też niby płaci połowę pracownik, ale tych pieniędzy
    nigdy nie widzi.

    W. Bicz

  • 12. Data: 2009-03-27 00:36:30
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-03-25, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ty masz w ogóle pojęcie jak się liczy kwotę netto przy umowach o pracę?
    > Podaj mi dla przykładu kwotę netto z 3000 zł brutto.

    Co mnie interesuje kwota brutto skoro jej nigdy nie widzę. Mało tego
    kwota brutto także mało interesuje pracodawcę ponieważ jego brutto to
    zupełnie inne brutto niż pracownika. W związku z tym kwota brutto która
    podaje się podczas rozmowy o pracę to zupełna paranoja.

    Rafał

  • 13. Data: 2009-03-27 00:39:17
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Wiesław Bicz pisze:

    > To samo jest z ZUS. Też niby płaci połowę pracownik, ale tych pieniędzy
    > nigdy nie widzi.

    Jedyne pieniądze które mogą interesować pracownika to kwota wysyłana z
    ZUS do OFE bo ta reszta ginie w ZUS.

    Z brutto i netto to jest jak podawanie cen artykułów w sklepach bez VAT
    - kompletna paranoja. Co mnie interesowała by cena netto telewizora?

    Rafał

  • 14. Data: 2009-03-27 00:43:11
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-03-24, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Bo kwoty brutto są stałe, a netto mogą nie być.

    Rozumiem że Ciebie interesuje też że w chlebie masz 0% stawkę VAT, w
    cegłach masz 22% a w jeszcze czymś innym 7%. Otóż z punktu widzenia
    konsumenta VAT nie ma znaczenia skoro gdzie by nie kupował i tak ma
    zapłacić go w cenie. Tak samo jest z podawaniem płac w brutto.
    Masz racje co do tego że kwota netto może się różnić w przypadku kiedy
    wejdziemy w drugi próg i wtedy jest sens jej podawania ale obecnie przy
    progu ponad 90tys rocznie można sobie to brutto i netto zupełnie darować
    w olbrzymiej większości dyskusji o pracę.

    Rafał

  • 15. Data: 2009-03-27 09:00:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-27, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:

    > Co mnie interesuje kwota brutto skoro jej nigdy nie widzę. Mało tego
    > kwota brutto także mało interesuje pracodawcę ponieważ jego brutto to
    > zupełnie inne brutto niż pracownika.

    Brutto pracodawcy = brutto pracownika * 18,06 (ułamek piszę z pamięci).
    Zawsze. Policzalne prosto.

    > W związku z tym kwota brutto która podaje się podczas rozmowy o pracę
    > to zupełna paranoja.

    Ale KWOTA NETTO NIE JEST znana w ogłoszeniu / w rozmowie!
    Zatrudniałeś kiedyś kogoś? Moi pracownicy mają kwotę brutto, a netto co
    miesiąc jest inna (nie wliczając premii), bo:

    - pracownik może mieć wyższe ryczałtowe koszty dojazdu
    - może nie złożyć PIT-2, a ja nie będę mógł wtedy rozliczać jego "kwoty
    wolnej"
    - może wpaść w wyższy próg podatkowy, a wtedy naliczać mu muszę inny
    podatek
    - może mieć godziny autorskie, gdzie koszty uzyskania przychodu wynoszą
    50%

    Przy wszystkich sytuacjach które opisałem kwota BRUTTO pozostaje
    NIEZMIENNA, a NETTO się zmienia.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2009-03-27 09:01:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-27, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:

    > Rozumiem że Ciebie interesuje też że w chlebie masz 0% stawkę VAT, w
    > cegłach masz 22% a w jeszcze czymś innym 7%.

    Nic nie rozumiesz.

> [...]
    > progu ponad 90tys rocznie można sobie to brutto i netto zupełnie darować
    > w olbrzymiej większości dyskusji o pracę.

    Jest znacznie więcej przypadków. Jak prowadzisz DG i zatrudniasz ludzi,
    to się doucz, bo sobie krzywdę kiedyś zrobisz z takim podejściem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 17. Data: 2009-03-27 09:03:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-27, The_EaGle <t...@t...pl> wrote:

    [...]

    > Z brutto i netto to jest jak podawanie cen artykułów w sklepach bez VAT
    > - kompletna paranoja. Co mnie interesowała by cena netto telewizora?

    A mnie np. cena netto interesuje. Do sklepów nie chodzą jedynie klienci
    indywidualni. Czasem trzeba coś kupić "na firmę" i cena netto jest dla
    mnie czytelniejsza w takim przypadku.

    To że Ciebie coś nie interesuje, nie znaczy że z wszystkimi tak jest.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2009-03-30 09:08:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > podatek
    > - może mieć godziny autorskie, gdzie koszty uzyskania przychodu wynoszą

    Jeszcze moze "wyleciec" z ZUSu.

  • 19. Data: 2009-05-28 10:15:27
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    The_EaGle pisze:

> [...]
    > brutto bo to dla niego bardziej miarodajne ale czy nie lepiej brzmi
    > rozmawiając z pracodawcą około 3000zł na rękę?

    A ja zacytuję:
    Podawanie wysokości pensji w wartości brutto jest jak podawanie długości
    członka razem z kręgosłupem...

  • 20. Data: 2009-05-28 10:19:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-05-28, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    > A ja zacytuję:
    > Podawanie wysokości pensji w wartości brutto jest jak podawanie długości
    > członka razem z kręgosłupem...

    A ja stwierdzę:
    Jak ktoś się na podatkach nie zna, to potem cytuje bzdury.
    Pensja netto zależy od wielu czynników, więc dla jednego będzie
    większa, dla kogoś innego mniejsza. W skrajnych przypadkach (prawo
    autorskie) będzie inna co miesiąc, mimo tej samej podstawy.

    Więc jak chcesz ją podać?

    A może jesteś z tych co wolą w umowach kwotę netto, a wszelkie
    oszczędności jakie pracodawca poczyni w sferze podatkowo-zusowskiej
    mają trafiać do kieszeni pracodawcy? :>

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl