PracaGrupypl.praca.dyskusjenietypowe rozwiązanie umowy o pracę › nietypowe rozwiązanie umowy o pracę
    From: B...@g...com
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: nietypowe rozwiązanie umowy o pracę
    Date: Tue, 18 Sep 2007 17:24:08 -0000

    Witam,

    jestem zatrudniony w firmie prywatnej na czas nieokreślony. Ostatnio
    nasz szef powiedział, że zamyka działalność i sprzedaje firmę innej
    osobie. Zapytał mnie czy chcę pracować u nowego pracodawcy i ja nie
    skorzystałem z tej propozycji. Znalazłem sobie nową pracę i chciałem
    dogadać się z szefem żeby puścił mnie do niej wcześniej (dodam że moja
    obecna firma przestaje istnieć z końcem września, a ja chciałem już w
    ostatnim tygodniu września pracować w mojej nowej firmie). Usłyszałem,
    że mam 2 tyg wypowiedzenia i tyle, więc muszę pracować do końca
    września, ale jeżeli tak zrobię to stracę nową pracę bo tam nie mogą
    na mnie tyle czekać. Decyzja szefa jest dla mnie niezrozumiała no bo
    co mu da tydzień mojej pracy skoro sprzedał firmę? Tylko utrudni mi
    życie i mam wrażenie że o to mu chodzi. Dodam, że do dziś nie mam
    wielu potrzebnych papierów ze strony pracodawcy (bhp itp.). Na jakie
    przepisy mogę się powołać,żeby rozwiązać umowę ze skutkiem
    natychmiastowym i czy jest to w ogóle możliwe?