PracaGrupypl.praca.dyskusje › dane teleadresowe z eplus.praca.gov.pl

  • 1. Data: 2003-11-15 14:12:26
    Temat: dane teleadresowe z eplus.praca.gov.pl
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Witam,

    "Znalazłem" stronę ...
    <http://www.epuls.praca.gov.pl/index.php>
    Są tam oferty pracy ... część - jak napisano - dostępna dla wszystkich ...
    i teraz pytanie, jak można się dostać do danych teleadresowych firm,
    które poszukują pracownika?
    Przejść się/skontaktować ze stosownym UP? I czy koniecznie trzeba być
    bezrobotnym?

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 2. Data: 2003-11-16 09:16:54
    Temat: Re: dane teleadresowe z eplus.praca.gov.pl
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

> [...]
    > które poszukują pracownika?
    > Przejść się/skontaktować ze stosownym UP? I czy koniecznie trzeba być

    Dokładnie, to jest baza oferowanej pracy w UP, a dowiedzieć się więcej o
    firmie możesz jedynie poprzez osobistą wizytę w UP. Oczywiście nikt inny
    jak bezrobotny (zarejestrowany) nie dostanie informacji, bo niby po co
    skoro nie jest bezrobotny?

    Pozdrawiam, Witiia

  • 3. Data: 2003-11-16 10:19:16
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Witam,

    Użytkownik Witiia napisał, Dnia 03-11-16 10:16:

    W pierwszych słowach mego @ pragnę serdecznie podziękować za rozwianie
    mych wątpliwości/złudzeń.

    Oczywiście nikt inny
    > jak bezrobotny (zarejestrowany) nie dostanie informacji, bo niby po co
    > skoro nie jest bezrobotny?

    Wiesz, np. ja - szukam lepszej pracy niż obecna, stawiającej większe
    wymagania, bardziej rozwojowej, itd., jeśli pracodawca ogłaszający się w
    UP zaakceptowałby moją ofertę, to automatycznie, zwolniłoby się moje
    miejsce, więc z "globalnego" pkt. widzenia, jest bez znaczenia, czy UP
    udostępnia ogłoszenia przedsiębiorców tylko bezrobotnym, czy wszystkim
    zainteresowanym, ograniczenia wiązać by się mogły co najwyżej, na zdrowy
    rozsądek, ze sprawą "podlegania" kandydatów/chętnych pod właściwy UP.
    Myślę, że i pracodawca jest zainteresowany jak najszerszą liczbą
    kandydatów, oczywiście tych spełniających wymagania. No ale mieszkamy w Pl.

    pozdrawiam

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 4. Data: 2003-11-16 14:19:39
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

> [...]
    > Myślę, że i pracodawca jest zainteresowany jak najszerszą liczbą
    > kandydatów, oczywiście tych spełniających wymagania. No ale mieszkamy w Pl.

    Ok, ale Ty masz pracę, a jest wiele innych osób które jej nie mają i to
    dla nich są informacje o pracodawcach w UP.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-11-16 14:54:08
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Witiia napisał, Dnia 03-11-16 15:19:

    > Ok, ale Ty masz pracę, a jest wiele innych osób które jej nie mają i to
    > dla nich są informacje o pracodawcach w UP.

    Jasne, niemniej jest to ograniczenie przepływu informacji i jako takie
    jest szkodliwe dla rynku pracy. Tak myślę. Chociaż to prawda, że praca
    pewnie jest bardziej potrzebna tym co są na bezrobociu ... tylko, że ..
    Dwa przypadki.
    1. Mam wyższe kwalifikacje niż bezrobotny konkurent, więc lepiej dla
    wszystkich będzie, jeśli zajmę "wyższe" stanowisko zwalniając wzamian
    "niższe".
    2. Mam niższe kwalifikacje niż bezrobotny konkurent, więc w czym problem?

    pozdrawiam

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 6. Data: 2003-11-17 11:06:30
    Od: Witiia <K...@p...onet.pl>

> [...]
    > "niższe".
    > 2. Mam niższe kwalifikacje niż bezrobotny konkurent, więc w czym problem?

    Ale jeśli pracodawca daje informacje o wolnych etatach wyłącznie w UP i
    nie ogłasza się gdzieś indziej to ma w tym interes.
    Otóż zatrudniając osobę zarejestrowaną jako bezrobotną dostaje
    zwolnienie od płacenia zusu (jakiś tam okres - jaki nie pamiętam) i
    chyba jeszcze inne ma zniżki z tego tytułu. Dlatego często pracodawcy
    nie są zainteresowani osobami "nie bezrobotnymi" - bo im się to nie
    opłaca, nawet jeśli Ty masz wyższe kwalifikacje.
    Chyba już wszystko powinno być jasne. :)

    Pozdrawiam, Witiia

    PS. może jednak będzie małe wyjście: sam kiedyś byłem zarejestrowany w
    UP i jak były jakieś oferty pracy, które mnie interesowały to szedłem do
    odpowiedniego pokoju i pytałem się o dane pracodawcy. Pracujące tam
    panie, zadawały jedynie pytanie: "czy jest pan zarejestrowany?".
    Odpowiadałem, że "oczywiście", po czym dostawałem dane firmy.
    Możesz spróbować pójść, może nie będą sprawdzali w bazie czy jesteś
    zarejestrowany (możesz ewentualnie jakoś gorzej się ubrać). Ale bądź
    świadom, że nawet jak uda Ci się zdobyć dane firmy to pomimo, że może
    masz wysokie kwalifikacje na dane stanowisko, pracodawca nie będzie
    zainteresowany, bo nie jesteś zarejestrowany.

  • 7. Data: 2003-11-21 12:25:42
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Witam,

    Użytkownik Witiia napisał, Dnia 03-11-17 12:06:

> [...]
    > nie ogłasza się gdzieś indziej to ma w tym interes.
    > Otóż zatrudniając osobę zarejestrowaną jako bezrobotną dostaje

    No tak, o tym nie pomyślałem. Jednym słowem, nie daj Boże, trzeba
    poczekać do stycznia. :-/ puk, puk, puk.
    Raz jeszcze dziękuję za oświecenie.

    pozdrawiam

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 8. Data: 2003-11-21 13:03:43
    Od: Przemek Wrzesiński <p...@n...gazeta.pl>

    Pięknego dnia Fri, 21 Nov 2003 13:25:42 +0100, osobnik ukrywajacy sie
    pod pseudonimem Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl> w wiadomosci
    <bpl08g$hhi$1@SunSITE.icm.edu.pl> napisal/a:

    >No tak, o tym nie pomyślałem. Jednym słowem, nie daj Boże, trzeba
    >poczekać do stycznia. :-/ puk, puk, puk.
    >Raz jeszcze dziękuję za oświecenie.

    Jeszcze jest jedna mozliwosc. Firma zatrudnia cudzoziemca i musi
    (zanim dostanie pozwolenie na prace) poszukac pracownika przez UP.
    Oczywiscie nikogo UP nie znajdzie, bo wsrod wielu prostych wymagan
    wrzuca sie jedno specyficzne, ktore nie jest w stanie spelnic nikt
    podeslany przez UP.

    Przemek
    PS Paranoja jest w naszym kraju sytuacja, gdy cudzoziemiec chce
    zalozyc firme i zatrudnic ludzi. Musi czekac na pozwolenie na prace,
    bez niego nie moze byc szefem we wlasnej firmie :/