PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?

  • 131. Data: 2007-05-30 18:51:41
    Temat: Re: czy kobiety odkładają posiadanie dziecka?
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > takie panstwo wybiera bo takie masz rzady, nie chce mi sie dyskutowac wiecej
    > zrob cos zeby powstawaly fabryki a nie hipermarkety, ide na lunch

    Widzisz, mamy z fabrykami dwa problemy.

    Pierwszy problem wiąże się z fabrykami produktów, do których produkcji
    nie trzeba wysokich kwalifikacji. W przypadku takich fabryk nie jesteśmy
    i nie będziemy w stanie konkurować w chińczykami, gdyż oni po prostu
    zawsze będą tańsi. No chyba, że się wprowadzi cła zaporowe, ale nie tędy
    droga.

    Drugi problem wiąże się z fabrykami produktów, do których produkcji
    potrzeba średnich lub wysokich kwalifikacji. W ich przypadku nie mamy
    niestety wystarczająco dużej ilości wystarczająco dobrych ludzi - tzn.
    mamy sporo, ale i tak za mało, co w połączeniu z czynnikami natury
    organizacyjnej skutkuje rezygnacją wielu firm z budowania fabryk akurat
    u nas.

    To tak w uproszczeniu.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 132. Data: 2007-05-30 18:52:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    leszek napisał(a):

> [...]
    > zawinione przez państwo, które koszty ryzyka pierwszych 33 dni choroby
    > pracownika (w tym kobiet w ciązy) przerzuca na pracodawcę, to nie wiem, czy
    > mam się śmiać czy płakać. Zawsze mi się wydawało, że czasy gdy się za wszystko
    > winiło państwo i ustrój, to mamy za sobą, ale jak widac. takie poglądy, niczym
    > Chińczycy, trzymają się mocno.
    >
    > Jeśli pracodawca dyskryminuje kobiete w ciąży, to winien jest pracodawcą, a
    > nie państwo. Jak zatrudnia kobie&#359;ę, zwłaszcza młodą, to musi się liczyć z tym.
    > ze zajdzie w ciążę, na kalkulacji takiego ryzyka polega prowadzenie biznesu.

    Hmm... Użyłeś pojęcia "na bakier z logiką"... Czy mieści się w tym
    mylenie ciąży z chorobą albo nazywanie jej ryzykiem? Może to właśnie tu
    jest problem? Widać przecież wyraźnie, że im kobieta-pracownik ma wyższe
    kwalifikacje tym problem jej ciąży jest mniejszy aż dochodzimy do
    takiego momentu, że nie jest to żaden problem ;)

    Nawiasem mówiąc, ciekawe jest to, ze nikt nie dyskryminuje mezczyzn nie
    majacych uregulowanego stosunku do sluzby wojskowej :)

    j.

  • 133. Data: 2007-05-30 19:16:02
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    > twoja wypowiedz swiadczy ze inteligencja nie odbiegasz od any usera i jestes
    > na poziomie niedorozwinietego orangutana. Zglos akces do kolka moherowych
    > beretow bo tam idealnie pasujesz.

    Jej. Mnie też tam zapisz! Mnie też!

    PS. Czy jak wszyscy tam się zapiszemy, to sobie pójdziesz?

    --
    Wojciech Bańcer

  • 134. Data: 2007-05-30 19:21:06
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    john wrote:

    > ludzie czy ta propaganda wam taka sieczke w glowach zupelna zrobila, nie
    > umiecie samodzielnie myslec. Kto w takie glupoty wierzy ze jakikolwiek
    > chinczyk bedzie na was czy w tym kraju pracowal. Za co, za pensje za ktora
    > nie wyzyje do konca miesiaca. To woli juz zostac u siebie i tam byc
    > wykorzystywany.

    Nie przeczytales (ani nie zacytowales poprawnie) mojego postu. Sposob na
    to, zeby Chinczycy zapracowali Ci na emeryture, to zainwestowanie w
    Chinach, a nie sciaganie Chinczykow do Polski, bo rzeczywiscie watpliwe
    jest, czy beda chcieli przyjechac.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 135. Data: 2007-05-30 19:32:24
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    leszek wrote:
> [...]
    > ze zajdzie w ciążę, na kalkulacji takiego ryzyka polega prowadzenie biznesu.

    Pracodawcy sie z tym licza i dlatego w pierwszej kolejnosci sa mniej
    sklonni do zatrudniania mlodych kobiet - jedynym sposobem na
    stuprocentowo pewne unikniecie takiego ryzyka jest wlasnie nie
    zatrudnianie kobiet "w wieku ryzyka" i wielu pracodawcow wybiera taka
    strategie. A jak zatrudniaja, to z kolei czesto placa mniej, zeby
    zminimalizowac straty. Reasumujac, przywileje dane przez panstwo
    kobietom w tym przypadku prowadza do dyskryminacji kobiet na rynku
    pracy. I nie jest to "wina" pracodawcow, bo przedsiebiorca ma myslec o
    wlasnym zysku, a nie o powszechnym szczesciu.

    I.

  • 136. Data: 2007-05-30 19:47:09
    Od: sz <s...@b...no>

    john wrote:
    > jestes niedoinformowany, np nie brakuje chetnych do pracy operatorow za
    > polowe tej stawki o ktorej wspomnialem ale taka jest polityka nie tylko przy
    > budowie drog ze wola zatrudnic swojego za 2 razy wiecej niz dac prace
    > miejscowemu Polakowi. Czy jestes taki naiwny ze myslisz ze firmy sie kieruja
    > w Polsce wylacznie rachunkiem ekonomicznym, moze w stosunku do zatrudnionych
    > Polakow tak ale utrzymuja multum wysokooplacanych stanowisk nikomu nie
    > potrzebnych. Wystarczy sprawdzic jaka biurokracja i przerost kierownictwa

    tego nie wiem... ale zadna firma nie stara sie zwiekszac kosztow
    z wyjatkiem oczywiscie firm panstwowych. wiec jezeli to bylas jakas
    budzetowka to faktycznie mozliwe.
    (i to kolejny powod dlaczego wszystko powinno byc sprywatyzowane)

    > jest np w bankach. Jezeli chodzi o 12euro na miesiac to nie wiem skad masz
    > dane ale w kraju w legalnej pracy jest stawka minimalna 936zl brutto.

    nie wiem jak to zrobili, ale to nie bylo zatrudnienie spawaczy przez
    stocznie tylko umowa o wykonanie jakichs prac przez panstwowa firme z
    korei a stosunki miedzy pracownikami firmy koreanskiej i ich pracodawca
    pewnie nie podlegaja naszemu kodeksowi (nie znam sie).
    inspekcja pracy tylko zauwazyla pare drobiazgow w rodzaju ze mieli nie
    takie buty jak trzeba a ogolnie wszystko bylo zgodne z prawem :-P

    sz.

  • 137. Data: 2007-05-30 19:50:54
    Od: "john" <j...@y...com>

    z rownym powodzeniem mozesz zainwestowac na rodzimej gieldzie albo w
    honolulu, ameryki nie odkrylas, rady zeby sobie na gieldzie inwestowac to
    dzieci moga dawac
    Uzytkownik "Immona" <c...@n...gmailu> napisal w wiadomosci

  • 138. Data: 2007-05-30 19:53:32
    Od: "john" <j...@y...com>

    raczej powiedzmy tak mamy ludzi ale oni nie beda pracowac za takie stawki
    tylko wybieraja UK, Irlandie i USA to po pierwsze a po drugie nie ma do tego
    woli rzadzacych i rozwiazan prawnych do tego zachecajacych. Lepiej niech
    powstaja markety bo tak latwiej.

  • 139. Data: 2007-05-30 19:54:37
    Od: "john" <j...@y...com>

    za to ty emanujesz inteligencja moherowego bereta i kultura rodem z
    rynsztoka.

  • 140. Data: 2007-05-30 21:26:51
    Od: "AsiaS" <a...@d...pro.onet.pl>

    Użytkownik " leszek"
    > Cusik nie kumam tej logiki. Rozumiem, że portfela policjanta też nie
    > chcesz
    > zapełnić. Ale kto cię będzie bronił przed gwałcicielami ?
    Widać że nie kumasz, współczuję. Niestety nie pomogę Ci w rozpoznaniu
    różnicy między płaceniem pracownikowi za wypełnianie jego obowiązków a
    płaceniem na podwyższanie stopy życiowej niepracujących.
    AsiaS