PracaGrupypl.praca.dyskusje › bez autka ani rusz

  • 21. Data: 2003-09-26 06:33:50
    Temat: Re: Odp: bez autka ani rusz
    Od: "Gie Booyny" <h...@N...gazeta.pl>

    > Wszystko zalezy od warunkow umowy, nikogo nie szokuje ogloszenie typu:
    > "Zatrudnimy stomatologa z wlasnym gabinetem".

    I o to chodzi! Jezeli znajdzie sie poszukujacy pracy,
    ktory spelnia te warunki, to dlaczego ma szokowac?

    -GB

  • 22. Data: 2003-09-26 07:20:34
    Temat: Re: bez autka ani rusz
    Od: "mk" <q...@w...pl>

    No i elita zagląda na ta gupę - Pani Miler pewnie ma prace , choćby za
    nazwisko.
    Lecz ja swego nie zmienię.
    Pozdrawiam
    MK
    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości news:m2isngcv8h.fsf@pierdol.ninka.net...

  • 23. Data: 2003-09-26 12:16:43
    Od: Rafti <r...@W...go2.pl>

    Użytkownik Nina M. Miller napisał:

    > pamietaj, ze nie kazda oferta pracy jest dla kazdego.
    > o tym chyba wielu bezrobotnych zapomina, aplikujac gdzie sie da i na
    > co sie da.

    Oczywiście masz rację. Irytują mnie po prostu ludzie, którzy twierdzą,
    że sytuacja na rynku pracy jest świetna i mnóstwo jest pracy. Nie
    twierdzę, że nie ma w ogóle, ale na pewno nie jest tak różowo jak się
    niektórym wydaje.

    pozdrawiam
    Rafał

  • 24. Data: 2003-09-26 14:07:38
    Od: m...@p...pl (McMac)

    >Samochody kupuja ci, ktorych na to stac. Powiedz mi jak np. student, ktory
    >dopiero zaczyna ma kupic sobie autko i skad ma wziac kase na jego
    >utrzymanie.

    Ciekawe zatem, czemu w okolicy politechniki wroclawskiej w ciagu dnia nie sposob
    znalezc wolnego miejsca do zaparkowania? Za moich czasow nie bylo takich
    problemow :)
    Widocznie studenci sa teraz tacy biedni, ze nie stac ich nawet na bilety mpk, i
    musza jezdzic wlasnymi samochodami :)))

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 25. Data: 2003-09-26 14:28:39
    Od: "mer" <m...@o...pl>

    > Widocznie studenci sa teraz tacy biedni, ze nie stac ich nawet na bilety mpk, i
    > musza jezdzic wlasnymi samochodami :)))

    Kiedys podobno Ismelde Marcos pytano czemy nie wróci z wygnania do ojczyzny i
    odpowiedziala:
    - A jak mam wrócic, gdy mnie teraz nawet na kupno jednego samolotu nie stac!

    A wracajac do naszego tematu to masa samochodów jest pod kazda uczelnia w Polsce.

    Bardzo wielu naszych rodaków udaje, ze nie wie, iz decydujacym warunkiem zdobycia
    pracy jest
    posiadanie jakichkolwiek, przydatnych innym umiejetnosci, a nie koniecznie posiadanie
    narzedzia.
    Do kladzenia kafelków w lazience wybiora oczywiscie tego, kto to robi dobrze a nie
    tego, kto ma
    ladna kielnie.
    Gdy jednak nie dostaja pracy to robia analize ogloszen i wynajduja wymówke.

    mer

  • 26. Data: 2003-09-26 21:51:01
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Thu, 25 Sep 2003 14:17:09 +0200, Rafti <r...@W...go2.pl> wrote:

    >Jak mogę szukać pracy jako przedstawiciel handlowy, nie mając samochodu,
    > skoro ogromna większość pracodawców tego wymaga?
    > A skąd mam wziąć na samochód nie mając pracy?

    Wiesz, mozna do tego podejsc jeszcze innaczej. Dobry handlowiec zarabia dobrze,
    czasem bardzo dobrze, a slyszalem o przypadkach ze z kilku handlowcow w firmie
    jeden kilka razy w roku mial pensje wyzsza niz prezes, bo mial prowizje od
    sprzedazy i byl po prostu najlepszy w branzy. Zatem wlasne auto dla takiego
    czlowieka to najmniejszy problem.

    Druga mozliwosc to podejscie takie - my Ci damy prace i mozliwosc zarobienia, a
    motywacja dla Ciebie niech bedzie to ze musisz splacac kredyt bo inaczej zabiora
    Ci auto. A auto mozesz kupic majac kase tylko na pierwsza rate.

    Moze zatem czytaj ogloszenie tak - szukamy tak dobrego handlowca, dla ktorego
    zarobienie na wlasne auto to pryszcz. Zamiast sie rozpisywac o doswiadczeniu,
    wykazaniu wynikow, etc...... stawia sie taki wymog i juz. Jesli jestes pewny
    swoich mozliwosci jako handlowca to przeciez nic nie ryzykujesz - nawet auto na
    kredyt to pestka.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 27. Data: 2003-09-27 00:30:02
    Od: n...@p...ninka.net.usun (Nina M. Miller)

    Rafti <r...@W...go2.pl> writes:

> [...]
    > że sytuacja na rynku pracy jest świetna i mnóstwo jest pracy. Nie
    > twierdzę, że nie ma w ogóle, ale na pewno nie jest tak różowo jak się

    oczywiscie, ze nie jest rozowo ani nawet swietnie.
    jest zle, gdyby chciec porownac sie z bogatszymi i bardziej stabilnymi
    panstwami. z drugiej strony jest lepiej, niz chociazby na takiej
    bialorusi czy ukrainie, o wiekszosci panstw afryki nie wspomne.

    tylko, ze to nie chodzi o generalne rozwazania. trzeba umiec oddzielic
    konkretny przypadek od sytuacji ogolnej.

    kazdy wie, ze jest zle. ok. jest jak jest. aplikujac gdzie sie da i na
    co sie da, bez liczenia sie ze swoimi umiejetnosciami, bez planu bez
    przygotowania powoduje, ze zmniejsza sie jedynie swoje szanse a
    zwieksza frustracje wynikajaca z wysylania setek CV a nie dostawania
    prawie odpowiedzi.

    to powyzsze jest prawda nawet w kraju, gdzie bezrobocie male - a co
    dopiero tam, gdzie duze i pracodawcy moga sobie wybierac w
    pracownikach, bo maja duzo kandydatow?

    niemniej, zwrocenie uwagi na ta prosta zaleznosc powoduje najczesciej
    wybuch i wylew zlosci na osobe zwracajaca uwage i jeszcze jest
    komentarz typu "ty chyba nie wiesz jak tu jest zle!". tak jakby
    ogolnie kiepska sytuacja wokol byla usprawiedliwieniem dla
    bezmyslnosci.
    tylko, ze to wygodne.

    tymnczasem, im trudniejsza sytuacja tym bardziej jednostka musi sie
    starac i glowkowac, jak przetrwac.
    i to akurat nie sadze, zeby sie gdziekolwiek zmienilo.

  • 28. Data: 2003-09-29 07:42:38
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

> [...]
    dobrze a nie tego, kto ma
    > ladna kielnie.
    > Gdy jednak nie dostaja pracy to robia analize ogloszen i wynajduja

    Właśnie tekie podejście jakie reprezentujesz, prawdopodobnie podkurzyło
    osobę zaczynającą wątek...
    Założenie, że bez pracy pozostają tylko nieroby i nieudacznicy jest bardzo
    wygodne - automatycznie podnosi samoocenę - ale niestety nie zawsze zgodne z
    prawdą.
    Mamy wysokie bezrobocie, a w zwizku z tym raptowy wzrost oczekiwań
    pracodawcwów. Oprócz umiejętności coraz częściej wymaga się coraz cześciej
    przynoszenia własego warsztatu - w podanym przez Ciebie przypadku szanse na
    zatrudnienie przy kładzeniu kafelków będzie miał dopiero facet któy ma
    piękną kielnie, wasserwagę, i samochód którm będzie przewozić matariały.....
    Oczywiście trudno od pracodawców wymagać, żeby zmniejszyli oczekiwania - bo
    w wielu wypadkach wtedy obniżyliby swoją konkurencyjność - chodzi jednak o
    to by nie szafować hasłąmi o tym, że praca jest a bezrobocie to efekt
    lenistwa i degrengolady. Przyznam szczerze, że sam byłem skłonny tak myśleć,
    do czasu gdy moj młodszy brat nie spędził ponad pół roku na poszukiwaniu
    pracy - wtedy miałem okazję przyjrzeć sie aktualnemu rynkowi pracy...
    Pozdrawiam
    Paweł.

  • 29. Data: 2003-09-29 12:35:21
    Od: Rafti <r...@W...go2.pl>

> [...]
    > swoich mozliwosci jako handlowca to przeciez nic nie ryzykujesz - nawet auto na

    Myślisz, że otrzymanie kredytu gotówkowego w banku dla kogoś, kto
    dopiero rozpoczyna pracę jest takie proste? AFAIK w większości banków
    wymogi są takie: umowa o pracę na czas nieokreślony, no i jakieś
    rozsądne przychody w ciągu ostatnich kilku miesięcy...

    pozdrawiam

    --
    Rafti
    r...@W...go2.pl