PracaGrupypl.praca.dyskusjeZobowiązanie do zwrotu kosztów szkolenia › Zobowiązanie do zwrotu kosztów szkolenia
  • Data: 2006-05-29 17:48:48
    Temat: Zobowiązanie do zwrotu kosztów szkolenia
    Od: "Agnieszka M." <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    Mam zacząć nową pracę. Dziś podpisałam umowę zlecenie do 30.06.2006 a po tym
    okresie, jeśli wszystko będzie OK, dostanę najpierw umowę na trzy miesiące, a
    następnie rok. Tak poinformowano mnie w kadrach i z rozmów ze "starszymi"
    pracownikami wynika, że rzeczywiście tak to w tej firmie wygląda.
    Dylemat mam taki, że zorganizowano nam dziś szkolenie i między innymi
    papierkami podsunięto nam do podpisania "Umowę o podnoszeniu kwalifikacji
    zawodowych". W umowie jest taki ustęp:

    "Pracownik zobowiązuje się do przepracowania w [FirmieXZY] 1 roku od daty
    zawarcia pierwszej umowy o pracę z Pracodawcą. W przypadku niedopełnienia
    tego zobowiązania z powodu wcześniejszego rozwiązania umowy o pracę z winy
    Pracownika za wypowiedzeniem lub rozwiązania umowy przez Pracodawcę bez
    wypowiedzenia z winy pracownika, zobowiązuje się do zwrotu całości kosztów
    szkolenia poniesionych przez Pracodawcę w wysokości 2000 zł netto."

    Pytanie mam takie: czy podpisanie tego papierka rzeczywiście zobowiązuje mnie
    do przepracowania w tej firmie roku? Czy też jeśli, po tej pierwszej umowie o
    pracę, po trzech miesiącach po prostu nie podpiszę kolejnej umowy o pracę, to
    muszę zwracać koszty szkolenia? Zakładam, że proponowana kolejna umowa będzie
    na dokładnie takich samych warunkach jak pierwsza.
    I jeszcze jedno: czy jest jakaś różnica pomiędzy podpisaniem tego papierka
    teraz a za miesiąc, po podpisaniu umowy o pracę?

    Będę baaaardzo wdzięczna za pomoc, bo do jutra mam dać odpowiedź w tej
    sprawie.