PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy

  • 21. Data: 2010-09-11 11:02:28
    Temat: Re: Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy
    Od: mi <m...@o...pl>

    Kapsel wrote:
    > Ja np. nie spotkałem się jeszcze z żadną naprawdę porządną agencją
    > rekrutacyjną, a negocjowałem chyba z czterema.

    Temu nie przeczę. Rekruterzy niższych szczebli są często równie
    niekompetentnymi pracownikami jak niektórzy ich kandydaci. :)

    Lepiej jest w przypadku bardziej specjalizowanych rekrutacji.
    Przynajmniej rekruterzy są poważniejsi i rzetelniejsi.

    mi

  • 22. Data: 2010-09-11 13:38:52
    Od: "Palik" <p...@T...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nienajlepsza analogia, ja bym raczej sugerował nie kupować w marketach,
    > tylko - jeśli się da - u producenta.

    Czytam wątki o pośrednikach i dochodzę do wniosku, że każdy to ocenia tak
    jak widzi.
    Ja skrajnie odmiennie od Was.
    Swojego czasu w ***** ****** [a właściwie ******* bo to on kupił ******]
    doszło -za zgodą związków.-do zwolnienia grupowego **** osób. [Wykropkowałem
    nazwy bo nie chcę robić szumu i narażać się na procesy sądowe].

    Zwalniano hurtem pracowników i równocześnie [?!] przyjmowano innych przez
    pośredników.Zwalniano z umową stała, przyjmowano na miesiąc i na stawki
    ponad połowę mniejsze. Inny zakres obowiązków i inny "styl" pracy... Przy
    okazji obserwowałem BHP. Dramatycznie wiele wypadków w zakładzie krótko po
    tym okresie- włącznie ze śmiertelnym. Bo na przykład tak. Zwolniono wózkarza
    który od lat znał zakład i przyjęto nowego który mocno niedoinformowany, że
    między skrzynkami jest przejście dla piewszych najechał na wychodzącą z
    przejścia pracownicę rozcinając jej nogę. Inny pracownik który wystaraszony
    widmem utraty pracy został skierowany do prac których nie znał-transportu
    maszyn. Maszyna kilka ton przygniotła mu stopę bo nie przewidział , że
    maszyna stoczy się po rolkach-brak praktyki i szkolenia stanowiskowego.
    Inny -elektryk wlazł na siatki pod sufitem- też bał się utraty pracy a robót
    dużo-siatka się zarwała i zabił się upadkiem na beton...
    Zakład się nie przejmował wypadkami [takie mam wrażenie], zakład zyskiwał na
    produkcji ,pośrednik zyskiwał na tym ,że zakład mu płacił [bo od tego są
    pośrednicy] i pośrednik miał chlebek z podnajmowania. A pracownik? Ci którzy
    tak chwalą pośredników, poproszę o komentarz. W czym zyskiwał zwykły
    pracownik
    ? Ten zwolniony co zyskiwał? A co zyskiwał ten przyjęty na miesiąc i na
    połowę stawki dotychczasowej w fatalnych warunkach BHP?
    I objaśnijcie mi tę szlachetną rolę pośredników - bo z powyższych wpisów
    zrozumiałem, że pośredników traktujecie jak prawie świętych którzy dają
    pracę...
    Ja pośredników kojarzę między innymi jak tych co szukają do handlu
    obnośnego. Kupują w hurtowni długopisy po złotówce i szukają idiotów do
    sprzedaży na ulicy po 2 złote obiecując zarobek 10 groszy od każdego
    sprzedanego.Ja do ******* nie przyjąłbym się na pewno. Przez pośrednika pod
    żadnym pozorem. I ogólnie też nie bo ten zakład to dla mnie szmata,zwłaszcza
    od czasu "pośredników"....
    Moje zdanie proszę traktować jak skrajność. Zdaję sobie sprawę , że
    pośrednicy w niektórych sytuacjach są potrzebni. Kiedyś obserwowałem inny
    zakład i ich system rekrutacji.Wydawał się że to trzymało się kupy. Tak
    samo jak szukanie ludzi do prac sezonowych. wydaje się, ze są potrzebne
    firmy które mają jakieś bazy pracowników, lub zatrudniają potencjalnych
    ...Tak samo do robót typu catering...ktoś musi gromadzić lub podnajmować
    chętnych...
    Ale ogólnie jestem uczulony na posredników.

    Palik

  • 23. Data: 2010-09-11 13:55:14
    Od: "nowe-schody.prv.pl" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Palik" <p...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyjęty na miesiąc i na połowę stawki dotychczasowej w fatalnych warunkach

    Zakład pracy powstaje nie po to, aby pracownik zyskiwał.
    Zakład pracy powstaje, aby zarabiali właściciele.
    Jak właściciele stwierdzają, że nic z tego biznesu nie mają, to sprzedadzą
    zakład, albo go zamkną.
    Jak pracownik stwierdzi, że mu się praca na nowych warunkach nie opłaca to
    targuje się, albo wypowiada umowę i szuka nowego zajęcia.
    Agencje pracy czasowej istnieją, bo są ludzie (pracodawcy i pracownicy), którym
    korzystanie z ich pośrednictwa się opłaca.

    --
    prezydent

    Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
    Regionalni wykonawcy poszukiwani.

  • 24. Data: 2010-09-11 14:50:04
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-11 13:02, mi pisze:

> [...]
    >
    > Lepiej jest w przypadku bardziej specjalizowanych rekrutacji.
    > Przynajmniej rekruterzy są poważniejsi i rzetelniejsi.

    To jest smniech na sali zeby w kraju bolkowej solidarnosci istnialo cos
    takiego jak agencje pracy dymajace pracownikow.

    Boplek ty chuju zajebany wypierdalaja z polski szmato.

  • 25. Data: 2010-09-13 21:28:49
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 10-09-2010 o 08:11:35 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Pewnie dlatego, że zakład był na takim zadupiu, że nikomu z
    > detalistów nie chciało się jechać -> wielkość sprzedaży była mała ->
    > właścicielowi to zwisało za ile sprzedaje te 20kg szynki dla obcych i
    > 100kg dla pracowników. Swoją drogą ciekawe, czy miejsce sprzedaży
    > detalicznej spełniało odpowiednie normy sanepidowskie.

    Zaklad obslugiwal 4 wojewodztwa i byl w sredniej wielkosci miescie, a
    dzienne obroty byly na poziomie moich dziesiecioletnich zarobkow tam.Zatem
    nie upieraj sie, tylko przyjmij po prostu to za fakt. Sam dzial zamowien
    skladal sie z kilkunastu osob i pracowal 20h/dobe.

    Proponuje uwazniej czytac... bo napisalem wczesniej "w duzym zakladzie",
    wiec skoro wg Ciebie duzy zaklad to taki, ktory obsluguje kilku klientow i
    przerabia jedna poltusze/tydz. to na Twoim miejscu nie brnalbym bardziej w
    osmieszanie sie.

    Przyklad producenta wedlin to tylko jeden z wielu... Mozna wymienic np.
    obuwie (gdy jeszcze istnial KrisBut, to czasami kupowalem bezposrednio),
    odziez, inna zywnosc(ja tak kupuje soki i wode mineralna - bezposrednio u
    producenta), chemie gospodarcza etc etc etc
    Przejdz sie kiedys do duzego producenta i zapytaj, a sie naprawde zdziwisz
    i przestaniesz pisac glupoty i wprowadzac innych w blad (o czym nizej w
    pt.5)

    > Tak czy siak, jak wspominasz, klienci woleli kupić w sklepie. Czyli -
    > powracając do dyskusji - wybierali agencję pracy.

    Niekoniecznie, bo klienci po prostu:
    1) po dwa plasterki szynki na kolacje wola isc do osiedlowego sklepu, by
    codziennie miec wrazenie, ze jedza swiezy produkt
    2) nie kazdy potrzebuje calej szynki, bo jej po prostu nie zje, albo mu se
    znudzi po 2-3 dniach - wspomnialem juz, ze ja czasem kupilem sobie szynke
    i jadlem plasterek chleba z kromka szynki
    3) idac do sklepu masz wybor produktow innych producentow, a przy okazji
    produkty innego gatunku, jak nabial, pieczywo, slodycze, warzywa/owoce itd
    4) sklep jest czynny do poznych godzin nocnych, podczas gdy producent
    sprzedaje w okreslonych godzinach, jak Ty np. jestes w pracy
    5) ludzie nie maja pojecia, ze mozna kupic cos u producenta, bo naczytaja
    sie bzdur, jak np. Ciebie, ze sie nie da...

    Agencje maja to do siebie, ze czesto sa to lokalne oddzialy zachodnich
    tuzow. A ze na Zachodzie agencja podpisala z takim powiedzmy IBM umowe, to
    i obsluguje lokalnie swojego klienta w Polsce.

    Czesto jest tak, ze pomimo iz w danej firmie jest dzial personalny, to nie
    ma warunkow na rekrutacje wstepna.
    Bywa tez i tak, ze nawet jesli firma ma warunki, to nie ma kompetentnej
    osoby, ktora takowy proces rekrutacji by zrobila i wtedy zleca to
    firmie/agencji zewnetrznej.

    Totez nikt nie woli agencji pracy, tylko po prostu niektore oferty pracy
    sa na wylacznosc w agencjach i na stronach firmy ich nie znajdziesz. A
    nawet jesli, to i tak firma odesle Cie do agencji, bo taka jest umowa.

    Spotkalem sie tez z praktyka, ze agencje to tylko sortownik cv, a i tak
    idziesz do firmy na spotkanie. Ta sytuacja jest znowu podyktowana tym, ze
    agencje wiedza jak wypromowac oferte w tlumie innych. Kadrowa nie jest od
    spamowania stron z ofertami pracy, tylko od spraw kadrowych.

    Tak, agencja to taki spozywczak posiadajacy asortyment roznych
    producentow, czasem bez podawania marki i pochodzenia produktu, ale droga
    dedukcji, czesto mozna wywnioskowac o jaka firme chodzi i na stronach
    tejze firmy poszukac bezposredniego ogloszenia - kupic produkt u
    producenta.

    Agencje to nic innego, jak jedynie posrednicy, bez ktorych tez mozna sie
    obyc.

  • 26. Data: 2010-09-13 22:15:59
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 09.09.2010 17:19, jcm wrote:
    > Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec"
    > W takim razie, na czym zarabiają hurtownicy (zagadka) ? ;)
    Też na marżach, bo inne są koszty sprzedaży tony do hurtowni, niż tony
    do końcowych klientów (nie mylić z detalistą. Detalista to sklep w
    łańcuchu logistycznym a nie klient końcowy).

    Swoją drogą, to dosyć dziwna praktyka u producenta, aby klientom
    końcowym sprzedawać produkt w tej samej cenie, co dystrybutorowi. Gdzie
    tu polityka ochrony sieci dystrybucji?

    Bez sensu...

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie!
    A.T. Tappman, Kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 27. Data: 2010-09-14 13:40:21
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "Irving Washington" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedawać produkt w tej samej cenie, co dystrybutorowi. Gdzie tu polityka

    Nigdzie nie napisałem, że producenci hurtowniom sprzedają po tych samych cenach,
    co detalistom. :-) Hurtownie, mimo to, wykazują marże bardzo niskie, bliskie
    zeru, lub jeszcze niżej.

    To żadna tajemnica. Hurtownie są po prostu nieźle premiowane przez producentów
    po sprzedaży. Zarobek jest, i to całkiem niezły.

    j.

  • 28. Data: 2010-09-14 14:52:46
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 14.09.2010 15:40, jcm wrote:
    > Nigdzie nie napisałem, że producenci hurtowniom sprzedają po tych samych
    > cenach, co detalistom. :-) Hurtownie, mimo to, wykazują marże bardzo
    > niskie, bliskie zeru, lub jeszcze niżej.
    A to przepraszam :)