PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy

  • 11. Data: 2010-09-08 19:29:01
    Temat: Re: Zapraszam do dyskusji o agencjach pracy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-08 20:45, Kapsel pisze:

    > Nienajlepsza analogia, ja bym raczej sugerował nie kupować w marketach,
    > tylko - jeśli się da - u producenta.

    Jeśli w ogóle producent ma ochotę użerać się z detalistami. No i nie
    wydaje mi się, aby producent sprzedawał kilo kiełbasy dla babci w tej
    samej cenie co tonę dla marketu.

    Tak więc przykład jak najbardziej adekwatny - tyle że za agencjami pracy.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2010-09-09 14:31:41
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 08-09-2010 o 21:29:01 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > samej cenie co tonę dla marketu.
    >
    > Tak więc przykład jak najbardziej adekwatny - tyle że za agencjami

    Kilo sprzeda po tej samej cenie. Roznica jest taka, ze sklep tej babci
    pokroi w plasterki i sprzeda kilka dg - producent sprzeda jedynie cala
    szynke/kielbase.

  • 13. Data: 2010-09-09 14:56:14
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-09 16:31, jurajski Jaskiniowiec pisze:

    > Kilo sprzeda po tej samej cenie.

    Szczerze wątpię.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-09-09 15:19:12
    Od: "jcm" <j...@1...pl>

    Użytkownik "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>
    napisał w wiadomości news:op.virry3jrbp2dyt@pavilion.opteris.pl...

    > Kilo sprzeda po tej samej cenie. Roznica jest taka, ze sklep tej babci pokroi
    > w plasterki i sprzeda kilka dg - producent sprzeda jedynie cala
    > szynke/kielbase.

    Producent w całym tym łańcuchu pokarmowym zarabia najwięcej.

    Hurt zarabia, ale nie poprzez marże, bo te kształtują sie na bardzo niskim
    poziomie.

    Kiedy laik (albo nieuświadomiony pracownik) zapyta dyrektora, jak im idzie
    handel, to pokaże zestawienie sprzedaży, gdzie marże będą zbliżone do zera, albo
    wręcz na minusie (co często jest stosowane jako uzasadnienie do nieprzyznawania
    premii pracownikom, gdyż hurtownia "idzie" na stratach, he he). :)))

    W takim razie, na czym zarabiają hurtownicy (zagadka) ? ;)

    j.

  • 15. Data: 2010-09-09 15:37:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-09 17:19, jcm pisze:

    > W takim razie, na czym zarabiają hurtownicy (zagadka) ? ;)

    Z tego, że wcześniej dostaną zapłatę, niż sami muszą zapłacić?

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2010-09-09 21:27:53
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Thu, 09 Sep 2010 17:37:34 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Z tego, że wcześniej dostaną zapłatę, niż sami muszą zapłacić?

    Na spekulacjach by się sami rozłożyli od razu.

  • 17. Data: 2010-09-10 00:03:31
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 09-09-2010 o 16:56:14 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Szczerze wątpię.

    Pracowalem w duzym zakladzie miesnym... Mogles isc i na wydawce mogles
    sobie kupic, co tylko chciales, po cenach producenta. Ale tak jak
    wspomnialem - musiales brac np. cala szynke. Trzeba tez dodac, ze kazdy
    sklep mogl sie targowac o opusty, ale to juz inna bajka. Zazwyczaj sklepy
    dostawaly rabat na nowosci, albo pojedyncczy asortyment. Czasami sam tak
    kupowalem, ale nawet w przypadku sklepowej marzy 30%, nie oplacalo sie u
    producenta, bo zamiast kanapek, jadlem plasterek chleba z kromka szynki
    ;-) Chyba, ze parowki, albo kabanosy, to czesto sie jadlo - glownie
    pracownicy biurowi sie tym zajadali, bo mozna bylo na sztuki zwazyc :-)

  • 18. Data: 2010-09-10 06:11:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-10 02:03, jurajski Jaskiniowiec pisze:

    > Pracowalem w duzym zakladzie miesnym... Mogles isc i na wydawce mogles
    > sobie kupic, co tylko chciales, po cenach producenta. Ale tak jak

    Pewnie dlatego, że zakład był na takim zadupiu, że nikomu z
    detalistów nie chciało się jechać -> wielkość sprzedaży była mała ->
    właścicielowi to zwisało za ile sprzedaje te 20kg szynki dla obcych i
    100kg dla pracowników. Swoją drogą ciekawe, czy miejsce sprzedaży
    detalicznej spełniało odpowiednie normy sanepidowskie.

    Tak czy siak, jak wspominasz, klienci woleli kupić w sklepie. Czyli -
    powracając do dyskusji - wybierali agencję pracy.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-09-11 09:06:32
    Od: mi <m...@o...pl>

    Kapsel wrote:
> [...]
    > (jeśli docelowa firma rekrutuje wyłącznie z wykorzystaniem takiej agencji).

    Wnioski niepotrzebnie uogólnione i nietrafne. Osobiście byłem na
    kontrakcie, za który pośrednik zapłacił mi więcej niźli sam otrzymał
    wynagrodzenia (za ten wycinek współpracy agencja-jej kontrahent).
    Warunki w pełni ustalone na początku współpracy i w umowie. Stawkę
    początkowo oferowaną podbiłem o ponad 50%.

    Chciano za wszelką cenę wywiązać się z zadania to się agencja wywiązała.
    Niemałym kosztem.

    mi

  • 20. Data: 2010-09-11 10:46:59
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sat, 11 Sep 2010 11:06:32 +0200, mi napisał(a):

> [...]
    > Warunki w pełni ustalone na początku współpracy i w umowie. Stawkę
    > początkowo oferowaną podbiłem o ponad 50%.

    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.

    Ja np. nie spotkałem się jeszcze z żadną naprawdę porządną agencją
    rekrutacyjną, a negocjowałem chyba z czterema.

    Najciekawsze doświadczenie miałem, jak mnie próbowali rekrutować do całkiem
    sporego producenta AGD. Z ogłoszenia wynikało, że potrzebują kogoś do
    rozkręcenia promocji w internecie swojego sklepu internetowego. Pod tym
    kątem też prowadziłem rozmowy z HR-owcami, co się po iluś tam etapach
    zakończyło zaproszeniem na spotkanie z docelowym pracodawcą.

    Docelowo oczywiście wyszło, że wszystko jest inaczej, kasa 40% niższa,
    zadania z przestrzeni programista-webmarketer-pozycjoner-grafik. Kompletna
    strata czasu dla mnie (dojazd 300km) i w sumie dla drugiej strony także.
    I bez względu, czy pracodawca nie przekazał dokładnych informacji co do
    oczekiwań, czy też w samej firmie HR o tym po drodze zapomniano - gdyby nie
    było pośrednika, to dużo wcześniej zorientowalibyśmy się we wzajemnych
    oczekiwaniach.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net