PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wygrany sprzęt a legalość

  • 11. Data: 2002-09-20 12:25:32
    Temat: Re: Wygrany sprzęt a legalość
    Od: "Daniel_I" <danielei@/tnij/poczta.onet.pl>

    In news:amf3io$b94$4@news.onet.pl,
    Adam Płaszczyca <_...@i...pl> typed:

    [...]

    > Nie mówię, o nie wciąganiu. Mówie o nieamortyzowaniu.

    A to jest z kolei bardzo podejrzane :-) - ktoś może wpaść
    na chory pomysł, że taka sytuacja rodzi obowiązek podatkowy.

    > Skarbówka lubi kwestionować obliczenie wartości początkowej.

    Jeśli się ją zawyża, to owszem. Ale zapewniam Cię, że
    w przypadku osoby fizycznej dużo większą wagę przykładają
    jednak do sprawdzenia, czy np. ponadawałeś dobre numery wg.
    klasyfikacji ŚT i inne tego rodzaju szczegóły :-)

    D.

  • 12. Data: 2002-09-20 14:27:10
    Temat: Re: Wygrany sprzęt a legaloś
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

    Użytkownik "-=Lapacz=-" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.microsoft.com/poland/office/studenci.asp
    > Polecam Ci Tytus dokładne przeczytanie licencji zeby sie potem nie zdziwc

    Owszem, pakiet office podlega pod to, ale nie windows. Po drugie, do
    komputerow dolaczane sa zazwyczaj OEMowe wersje systemu czy pakietow. Po
    trzecie wskazany przez Ciebie pakiet nalezy zakupic razem z ta specjalna
    licencja. A w omawianym przypadku on juz istnieje na komputerze. To mialem
    na mysli, ze nie spotkalem sie z niekomercyjna wersja office dolaczona do
    zestawu komputerowego. No chyba, ze byl to jakis zestaw edukacyjny, ktory
    moglby sie miescic w tej kategorii, ale wtedy chyba wyraznie byloby to
    zaznaczone i kolega Tytus nie musialby o to pytac ;)

    --
    Pafelek

  • 13. Data: 2002-09-20 19:13:44
    Od: "Mariusz Konert" <m...@a...wp.pl>

    > nie spotkalem sie z wersja windowsa czy worda do uzytku niekomercyjnego

    Jest jest np. wersja Office xp edu, tylko dla nauczycieli\, studentow i
    uczniow :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2002-09-23 14:31:49
    Od: Radoslaw Zielinski <r...@k...pl>

    [[ Tomasz Onyszko <g...@b...net.pl> ]]:
    > nie ma czegos takiego jak rejestrownie oprogramowania MS do uzytku
    > komercyjnego, tak jest w najczesciej w przypadku licencji GNU itp.

    Raczyłeś przeczytać którąś z licencji GNU? Żadna z nich _nie ogranicza_
    sposobu wykorzystywania objętego nimi obiektu. Ma to ścisły związek z
    pojęciem wolności oprogramowania.

    <http://www.fsf.org/>

    --
    $ perl -Xle 's??xzot|\x2p}{|\x{0}etu|niz\x{0}xizr\x0negqiz\x2?*s
    `.`"chr+0".(40

  • 15. Data: 2002-09-24 08:15:19
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pafelek" <e...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komercyjnego.
    >
    > ze jak??
    > nie spotkalem sie z wersja windowsa czy worda do uzytku niekomercyjnego

    Hi, hi :)
    A ja mam na biurku niekomercyjnego Win 2000 Pro, Win 2000 Adv.S. i Microsoft
    SQL Server 7.0 :))). W licencji wyraznie jest napisane, ze nie
    wolno ich uzywac komercyjnie...
    Wszystkie sa wersjami pelnosprawnymi i nieokrojonymi ...
    I wszystkie maja napis na CD-kach "Evaluation Sofrtware, 120-Day Limit on
    Use" :)

    Filip Piotrowski