PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace VS Dzialalnosc gospoarcza

  • 41. Data: 2012-02-27 22:48:57
    Temat: Re: Umowa o prace VS Dzialalnosc gospoarcza
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    news:slrnjknv25.2kuo.proteus@pl-test.org...
    > On 2012-02-27, Jackare <1...@t...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Autor ma "pisać soft", więc pracodawca też się może popisać i
    > bezproblemowo
    > godziny pracy (nie 100%, bo to US kwestionuje, ale 70-80%) rozliczać jako
    > przychód z majątkowych praw autorskich co umożliwia 50% KUP.

    oczywiście, ale IMHO też trzeba uważać. Takie zapisy mogą być dodatkową
    furtką otwierającą drogę do roszczeń odszkodowawczych gdyby pracodawca
    okazał się nie w porządku lub gdyby coś poszło nie tak w interesach z
    klientem końcowym i pracodawca chciałby sobie odbić straty. Pamiętajmy, że
    umowy pisze się na czas sporu a nie zgody i dolce vita
    --
    Jackare

  • 42. Data: 2012-02-28 09:46:34
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-27, Jackare <1...@t...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > klientem końcowym i pracodawca chciałby sobie odbić straty. Pamiętajmy, że
    > umowy pisze się na czas sporu a nie zgody i dolce vita

    Ale pracodawca sobie żadnych strat nie odbije - kwota brutto jest identyczna,
    chyba że umowę masz podpisaną na stawkę netto.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 43. Data: 2012-02-28 21:16:16
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > identyczna,
    > chyba że umowę masz podpisaną na stawkę netto.

    piszę o tym, ze osoba fizyczna prowadząca działalność gosp. odpowiada
    ustawowo całym swoim majątkiem za zobowiązania. Strata lub szkoda jest
    stosunkowo łatwa do udokumentowania bo mamy faktury, umowy i inne dokumenty
    używane w obrocie gospodarczym
    Pracownik w rozumieniu KP ponosi odpowiedzialność materialną wobec
    pracodawcy, ale należy ją najpier ustalić, ocenić oszacować i robi to sąd.
    Przykładowo:
    podwykonawca wykonał prace na kwote X dla zleceniodawcy. Na skutek błędów/
    niedopatrzeń/ niskiej jakości pracy podwykonawcy, zleceniodawca został
    pozwany przez swego klienta o jakieś szkody i straty na kwotę powiedzmy 20X.
    Przegrał. Może z dość prostym regresem wystąpić do podwykonawcy o pokrycie
    szkód. Podwykonawca pokryje je ze swego osobistego majątku jeżeli ten
    wystarczy na pokrycie szkód. Być może podwykonawca ma polisę OC - będzie
    miał łatwiej.
    W przypadku pracownika etatowego nie jest tak prosto i tak bezpośrednio.

  • 44. Data: 2012-02-29 09:52:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-02-28, Jackare <1...@t...com.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > stosunkowo łatwa do udokumentowania bo mamy faktury, umowy i inne dokumenty

    No to się chyba nie zrozumieliśmy. Ja się nie odnosiłem do kwestii odpowiedzialności,
    tylko do Twojego sformułowania "tyle ze prowadzac dzialalnosc bedziesz mógl
    czesc z nich wliczyc w koszty i obnizyc podstawe opodatkowania."
    informując, że w przypadku UoP i tworzenia oprogramowania można godziny
    przeznaczone na to (w ramach umowy o pracę) potraktować ustawowym
    50% KUP.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 45. Data: 2012-03-27 11:48:00
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 26 Feb 2012 21:30:27 +0100, tyran <t...@o...pl> wrote:

    >Ale przynajmniej nie musze sie martwic
    >standardowa emerytura, ktora moze kiedys bedzie. Przeciez chyba nie
    >zrobia 20mln polakow w przyslowiowego konia i nie dadza nic ....
    Polaków wielką literą. Zrobią. Już zrobili.

    WAM