PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa lojalnościowa › Umowa lojalnościowa
    From: "gregory" <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Umowa lojalnościowa
    Date: Wed, 19 Nov 2003 08:58:25 +0100

    Witam,
    Mam mały orzech do zgryzienia i stwierdziłem, że może warto o tym napisać i
    byćmoże uzyskam od Was jakąś podpowiedź.
    A mianowicie żona została wysłana przez firmę na studia podyplomowe. Wczoraj
    dostała do podpisania "lojalkę", która jest dość restrykcyjnie sformułowana.
    Między innymi są zapisy, które wydają mi się przesadzone tj:
    - będzie musiała pracować u obecnego pracodawcy przez 5 lat po ukończeniu
    studiów,
    - jeśli żona wypowie umowę o pracę bez względu na okres przepracowany, koszt
    studiów podlegający zwrotowi się nie zmienia. Czyli nie ma zapisu mówiącego
    o proporcjonalnemu zmniejszaniu kosztów wraz z ubieganiem przepracowanego
    czasu,
    - w punktach wymieniających przyczyny zwrotu kosztów studiów przez
    pracownika, poza punktami o zwolnieniu dyscyplinarnym oraz wypowiedzeniu
    pracy przez pracownika, jest zapis mówiący o innych przyczynach leżących po
    stronie pracownika.
    Umowa zaczyna się od słów [ "Przedmiotem niniejszej umowy jest finansowanie
    przez pracodawcę studiów podyplomowych......."]. Sytuacja była inna, to
    znaczy pracodawca wysłał żonę na studia, żona o nie zabiegała.
    Sporządziłem drugą umowę, gdzie wniosłem małe poprawki odnośnie czasu pracy
    po ukończeniu studiów (3 lata) oraz malejących kosztach w miarę upływu czasu
    pracy. Zmieniłem również pierwsze zdanie mówiące czego umowa dotyczy i
    napisałem, że pracodawca wysyła pracownika na studia podyplomowe.
    Lecz czy żona może ją zaproponować pracodawcy ?
    Co można w takim przypadku wywalczyć i jak się o to ubiegać ?

    Pozdrawiam i liczę na pomoc

    grzegorz