PracaGrupypl.praca.dyskusjezus?? › Re: zus??
  • Data: 2003-07-13 07:29:58
    Temat: Re: zus??
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co> szukaj wiadomości tego autora

    > powiem inaczej mój szeryf placi najnisza krajowa czyli te 800zl ale
    chciałem
    > zalożyć wlasną firme bo dorabiam sobie na boku robiac meble ogrodowe
    jakies
    > pergole ale obawiam sie ze wkoncu jakis życzliwy sąsiad doniesie na mnie
    lub
    > jakas konkurecja mnie załatwi pozatym klient tez chce czasami fakture .
    > nastepna sprawa to to że jest to narazie bardzo maly dochód i sezonowy
    ,nie
    > stać mnie na oplate pelnego zusu .Pozatym myśle to jakos rozwinąc .
    Jeśli zgłosisz działalność to w deklaracji zgłoszeniowej do ZUS
    zadeklarujesz tylko składkę zdrowotną (bo musisz) i niezależnie od wysokości
    dochodów trzeba ją opłacać. Na dzień dzisiejszy jest to 135.17. Nawet jeśli
    wykazywany dochód na tyle mały, by po odliczeniu składki na ub.zdr nie
    płacić zaliczki na podatek doch to i tak wtedy przy rozliczeniu rocznym
    zsumujesz dochody ze wszystkich źródeł (w Twoim przypadku ze stosunku pracy
    oraz DG) oraz wszystkie zaliczki, składki.

    > a jeżeli nie będe wykazywal dochodu bo go nie bedzie przyczepią sie co to
    za
    > firma która nie przynosi dochodó a funkcjonuje??
    Od razu podpadka w US, pierwszy na liście do kontroli.

    > powiem wam cieżko cokolwiek zrobić ,zarobić co to za kraj bez kombinacji
    nie
    > da rady
    Dlatego robi to większość, jedni mniej inni bardziej umiejętnie. Więc
    uważaj.