PracaGrupypl.praca.dyskusjeznowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia › Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
  • Data: 2005-06-02 15:49:15
    Temat: Re: znowu ta informatyka - teraz o kwesti wykształcenia
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "stokrotka" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0b1e.000009f5.429ecfab@newsgate.onet.pl...

    > Czekam, aż bezrobocie spadnie poniżej około 10%.

    Nie wiem, skad piszesz, ale w duzych miastach bezrobocie oscyluje wlasnie
    wokol 10%.

    W ogole takie poleganie na jednej liczbie jest bardzo bezmyslne -
    ogolnopolskie 20% to srednia, w ktorej duzy udzial maja regiony
    postPGRowskie i mniejsze miasta, w ktorych padl postkomunistyczny przemysl.
    Tam bezrobocie wynosi nierzadko 30-40%. Na obszarach wielkomiejskich jest to
    z kolei z reguly mniej niz srednia.
    Procent bezrobocia jest tez rozny w roznych grupach zawodowych i rozziew
    bywa tu olbrzymi.

    Oceniajac wlasne szanse na rynku pracy - jesli juz koniecznie chce sie
    kierowac statystyka - nie interesuje mnie poziom bezrobocia wsrod np.
    slusarzy czy architektow albo poziom bezrobocia w jakiejs wiosce na
    polnocnym wschodzie, bo to sa rynki pracy, do ktorych ja nie naleze ze
    wzgledu na inny zawod i lokalizacje. Ale biorac te 20% wciagasz do tej oceny
    rynku pod katem tego, jaka jest Twoja sytuacja, te zupelnie niepotrzebne Ci
    dane, ktore zaklocaja wynik. Az dziw, ze ktos z wyksztalceniem scislym gada
    takie rzeczy. Tak zaklocony wynik moze byc latwym usprawiedliwieniem
    rezygnacji "z powodu zlej sytuacji na rynku". Jesli bierzemy wielkomiejski
    rynek pracy dla osob z wyzszym wyksztalceniem, liczby sa zupelnie inne.

    Polecam www.praca.gov.pl dzialy statystyki i publikacje - mozna tam znalezc
    statystyki bezrobocia wedle zawodow, wedle miejsca zamieszkania, wedle wieku
    itd. i ocenic, jak wyglada sprawa wsrod osob z danej branzy, na danym
    terenie itd.

    I.