PracaGrupypl.praca.dyskusjezasady prowadzenia szkoleń › Re: zasady prowadzenia szkoleń [OT do MS]
  • Data: 2007-06-25 19:01:49
    Temat: Re: zasady prowadzenia szkoleń [OT do MS]
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:f5p0f1$iee$1@inews.gazeta.pl Maciek Sobczyk
    <m...@d...doPLer> pisze:

    > Terapia to długoterminowa relacja interpersonalna indywidualna lub grupowa
    > pacjenta(ów) z terapeutą, przebiegająca na warunkach akceptowalnych przez
    > obie strony, cyklicznie, której celem jest leczenie psychiczne.
    Skąd taka definicja terapii? Sam zrobiłeś?

    > Sama definicja terapii wyklucza manipulację, gdyż jako działanie nie
    > dyrektywne z założenia nie obejmuje wywierania wpływu na pacjenta.
    Aleś walnął.
    I tak nagle... ;)
    No to zdradź tę definicje terapii i jej źródło, oczywiście.

    > Trening interpersonalny, prowadzony również nie dyrektywnie to relacja
    > interpersonalna, krótkotrwała _tylko i wyłącznie_ grupowa, przebiegająca
    > na warunkach akceptowalnych przez obie strony, ciągle, której celem nie
    > jest leczenie, lecz:
    Hej, ja te teorie już wyczytałem w linkach które podałem i w innych, nie
    kręcą mnie nachalne reklamopromocje.

    > Wymagany jest rekomendacja PTP II stopnia. Choć wymaganie nie ma mocy
    > prawnej, na ostatnich walnych zgromadzeniach Polskiej Izby Firm
    > Szkoleniowych poruszano problematykę projektu i konieczności ustawy o
    > zawodzie trenera.
    Znasz taka ustawę? To podrzuć link.
    Bo ja znam tylko ustawę o zawodzie psychologa, zresztą mocno krytykowaną
    przez samych psychologów.
    A zgromadzenia czegośtam nie mają mocy prawodawczej, z legislacyjnego punktu
    widzenia są nieistotne.

    > Sądząc po nastawieniu - cytuję: trening przypomina terapię, trąci
    > manipulacją, firmy nie podają kwalifikacji trenerów i po sposobie
    > czerpania wiedzy - z reklamówek firm szkoleniowych sądzę, że nie tylko nie
    > czaisz, lecz Twoje nastawienie uniemożliwia Ci zaczajenie samej ideii
    > treningu interpersonalnego.
    Źle sądzisz. Nie mam nastawienia negującego czy konfrontacyjnego, co nie
    znaczy, że nie mogę mieć swojej opinii, w tym wypadku niespecjalnie
    entuzjastycznej. Mam za to przesłanki do tego, aby uważać tego typu
    działania za rozdymanie kwestii w celach koniunkturalnych, a nawet za zwykłe
    naciągactwo. Ale mogę, naturalnie, czegoś nie dostrzegać, nie rozumieć, nie
    doceniać. Tak samo ty.
    Wali mnie natomiast co jakiś tam bałwan typu twój sfrustrowany koleś
    (KurwajaBłądzę) sądzi o moich kwalifikacjach nauczycielskich, śmieszne
    byłoby brać to pod uwagę.
    Jestem zarówno pedagogiem (nauczycielem) z wykształcenia i uprawnień, jak i
    szkoleniowcem (właśnie skończyłem szkolenie z IISa i niezbyt przyjemne z
    SQLa - nie trzeba mieć do tego jakiegoś papieru, <choc ja papióry mam>,
    tylko wiedzę).
    Nie ma sensu toczyć nikomu niepotrzebnych waśni. Rób swoje, ja swoje i tyle.
    A jak się nada okazja do _sensownej_ dyskusji, to czemu nie.

    --
    Jotte