PracaGrupypl.praca.dyskusjezasady prowadzenia szkoleń › Re: zasady prowadzenia szkoleń
  • Data: 2007-06-24 10:03:50
    Temat: Re: zasady prowadzenia szkoleń
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Kuroi Bonza wrote:

    > Jotte pisze:
    >
    > I RZEKŁ GURU z wysokości tronu:

    > O jakiś Ty wspaniały!

    > O Ty niedobra Asa, jak śmiesz nie zgadzać się z Jotte!

    Przepraszam, ze sie wtracam do imprezy z czyms pisanym na powaznie, ale
    chce jeszcze raz zglosic swoje odmienne stanowisko w kwestii kompetencji.

    Oczywiscie rozumiem wage kwalifikacji pedagogicznych, rozumienia
    dynamiki grupy itp. i jesli ktos chce sie zajac nauczaniem na jakims
    wyzszym poziomie zawodowo, powinien te kwalifikacje miec.

    Jednak mi sie udalo kilka razy bez jakiejkolwiek wiedzy teoretycznej nt.
    procesu nauczania skutecznie nauczyc ludzi roznych rzeczy. Jedna z
    takich sytuacji miala miejsce, gdy wykladowca oddal mi poprowadzenie
    jednej laborki i potem ludzie z grupy powiedzieli mi, ze na mojej
    laborce nauczyli sie wiecej niz podczas calej reszty semestru.

    Nie pisze tego, zeby sie chwalic, tylko zeby zwrocic uwage na to, ze
    tworca watku znalazl sie w sytuacji, w ktorej ma przekazac wiedze.
    Zapewne jest to wiedza na podstawowym poziomie, poniewaz inaczej nie
    powierzono by tego osobie niedoswiadczonej w nauczaniu. Zapytal o rady i
    chwala mu, ze podchodzi do tego z pokora, natomiast ludzie z branzy
    szkoleniowej i nauczycielskiej na grupie najpierw go zrugali, ze bez
    wielce tajemnej wiedzy w ogole nie powinien sie za to brac, a potem
    wdali sie we wzajemne przepychanki, ktorych poziomu uprzejmie nie
    skomentuje.

    Autor watku pewnie i tak szkolenie przeprowadzi, bo przypuszczam, ze
    ktos mu kazal, wiec wlasciwe byloby pomoc tyle, ile mozna w tej sytuacji
    zamiast postepowania opisanego powyzej.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533