PracaGrupypl.praca.dyskusjezainteresowania w życiorysie › Re: zainteresowania w życiorysie
  • Data: 2004-03-01 20:48:49
    Temat: Re: zainteresowania w życiorysie
    Od: "woo-cash" <w...@W...kn.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bowman" <s...@d...ciebie.to> napisał w wiadomości
    news:c1v4mv$mua$1@inews.gazeta.pl...
    > OK. Rozumiem. A co z aplikowaniem do fimy, w której chcesz dopiero
    > zdobyć doświadczenie zawodowe np. praktyki studenckie/absolweckie czy
    > coś w tym stylu? Czy w taim przypadku zainteresowania (prawdziwe
    > oczywiście) są dalej mniej ważne od "doświadczenia" zawodowego zdobytego
    > przy wklepywaniu danych/reperowaniu komputerów/innych studenckich
    > chałturach

    Rzecz w tym, że CV musi mieć zachowane pewne proporcje. Pamiętaj, że to jest
    _Twój_ _życiorys_ _zawodowy_. Z naciskiem na _"zawodowy"_. Moje pytanie
    brzmi, jak te wszystkie zainteresowania mają się do pracy, której chcesz się
    podjąć. Wszystkie się pewnie na raz "nie mają" za bardzo, dlatego zalecem Ci
    wybranie czegoś z tej bogatej listy, w taki sposób, aby korespondowało to ze
    stanowiskiem o które się starasz. Głownie chodzi tu o umiejętności sensu
    stricte, a nie cechy charakteru. W prawdzie zainteresowanie sztuką
    przetrwania może wiele mówić dobrego o Twojej sile charakteru, ale jeśli
    starasz się o stanowisko mechanika samochodowego, to zainteresowanie
    motoryzacją będzie większym atutem. Chyba się rozumiemy w tej kwestii. :-)

    > No to mi pojechałaś(eś). Ale sam się o to prosiłem.

    1) (eś)
    2) się prosiłeś.

    > Łatwo się jednak nie
    > poddam - co powiesz na to:
    > -polska fauna: rozpoznam każdego polskiego ptaka drapieżnego, prawie
    > prawie wszystkie ssaki (poza owadożernymi i małymi gryzoniami),
    > po wyjściu w teren usystematyzuje większość napotanych zwierząt z
    > dokładnością conajmniej do rzędu
    [ciach]

    1) Używaj w CV równoważników zdań (od tej reguły w zasadzie nie ma wyjątków)
    2) CV ma się zmieścić na jednej stronie A4, czcionka nie mniejsza niż 12,
    zalecane 14 (pracodawcy miewają słaby wzrok), jedyne odstępstwo od tej
    reguły - jeśli masz wieloletnie doświadczenie zawodowe, które nie mieści się
    na jednej stronie.

    Moje pytanie: jak chcesz tak obszerne opisy tak wielu zainteresowań upchnąć
    na jednej stronie A4 tak dużą czcionką, zachowując jednocześnie jaki taki
    wygląd graficzny tego wszystkiego?

    Pamiętaj! CV to Twoja wizytówka. To tak jak z pierwszym wrażeniem - nie
    możesz go zrobić po raz drugi. Jeśli Twoje CV będzie wyglądało kiepsko, to
    podzieli los 3/4 innych CV, które lądują w niszczarce przed przeczytaniem.
    Przemyśl dokładnie to, co chcesz w CV napisać.

    > kto mógłby być pierwszą ofiarą zdesperowanego głodnego pracownika, jak
    > nie znienawidzony szef ;-)

    O tym w CV nie pisz. ;-))

    Sam szukam pracy. Na tyle bezskutecznie, że mam już spore doświadczenie i
    moje CV ulegało już wielu przeobrażaniom. ;-) Na tyle jednak skutecznie, że
    jednak zapraszają mnie na rozmowy kwalifikacyjne, więc znajduję się od czasu
    do czasu pośród tych 25% szczęściarzy, których CV spadną na blat biurka a
    nie obok. ;-)

    Pozdrawiam,
    Woo.