PracaGrupypl.praca.dyskusjewypowiedzenie umowy na czas określony › Re: wypowiedzenie umowy na czas określony
    From: Carbo <c...@c...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wypowiedzenie umowy na czas określony
    Date: Tue, 19 Jun 2007 18:32:05 +0200

    Jotte pisze:

    Dzięki za reakcję, ale mam oczywiście więcej pytań. Będę wdzięczny jeśli
    poświęcisz chwilę, żeby mi na nie odpowiedzieć.

    > Źle wiesz.
    > http://kadrowe.pl/modules.php?op=modload&name=News&f
    ile=article&sid=11&mode=thread&order=0&thold=0

    KP Art.30 § 4. W oświadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę
    zawartej na czas nie określony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez
    wypowiedzenia powinna być wskazana przyczyna uzasadniająca wypowiedzenie
    lub rozwiązanie umowy.

    Czy zgodnie z powyższym, w moim przypadku (umowa na czas określony), w
    wypowiedzeniu nie musi być w takim razie informacji o przyczynie (czyli
    likwidacji stanowiska), ale będzie taka informacja na świadectwie pracy?

    Rozumiem, że odprawa wchodzi w grę tylko w przypadku, kiedy zwolnienie
    jest zgodne z tym co jest w ustawie z dnia 13 marca 2003r. o
    szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z
    przyczyn niedotyczących pracowników.

    KP Art.35 § 6. Strony mogą po dokonaniu wypowiedzenia umowy o pracę
    przez jedną z nich ustalić wcześniejszy termin rozwiązania umowy;
    ustalenie takie nie zmienia trybu rozwiązania umowy o pracę.

    Chodzi tu o wypowiedzenie bez konieczności świadczenia pracy? Dobrze
    rozumiem?

    Czy zgodnie z poniższym:

    KP Art.37 § 1. W okresie co najmniej dwutygodniowego wypowiedzenia umowy
    o pracę dokonanego przez pracodawcę pracownikowi przysługuje zwolnienie
    na poszukiwanie pracy, z zachowaniem prawa do wynagrodzenia.
    § 2. Wymiar zwolnienia wynosi: 1) 2 dni robocze - w okresie
    dwutygodniowego i jednomiesięcznego wypowiedzenia(...)

    Przysługują mi 2 dni urlopu na poszukiwanie pracy, jeśli w wypowiedzeniu
    nie będzie informacji o przyczynie?

    > Dlatego, że nie wiesz, że ci się należy.

    Tyczy się tego to co poniżej?

    KP Art. 171 § 1. W przypadku niewykorzystania przysługującego urlopu w
    całości lub w części z powodu rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy
    pracownikowi przysługuje ekwiwalent pieniężny.

    Czyli za te przepracowane pół roku dostanę ekwiwalent pieniężny za urlop?

    Jotte, przepraszam, że tak to wszystko drążę, ale pierwszy raz jestem w
    takiej sytuacji, a jak rozmawiałem z szefem to wyczułem, że coś
    kombinuje. Niby w środę/czwartek (20/21.06) mam dostać wymówienie, ale
    pracować miałbym tylko do końca czerwca, a potem wziąć urlop na pierwszy
    tydzień lipca.

    Czekam na odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości.

    Pozdrawiam,
    Paweł